Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har Rhesus -, Og skal om ca 3 uker ta den blodprøven.....
Jeg lurer da på om noen vet hvordan dette fungerer?????
Får man svar med en gang, Hva kan man eventuelt få til svar, Og hva blir konsekvensene av det.... ??????
Jeg er også rh-, og det er sånn at hvis barnet er RH+ kan ditt blod danne antistoffer mot barnets(tror jeg), så det er disse antistoffene denne prøven skal utelukke. Jeg har vært igjennom tre svangerskap tidligere og det har aldri blitt funnet antistoff på mine prøver, tror det er nokså sjelden[:)] Så får du en sprøye etter fødsel som heter gammaglobulin som skal hindre blodet ditt i å danne antistoffer i neste svangerskap[:)]
Er også RH-, og de sjekker om du danner antisotffer mot barnet (for at det skal skje så må blodet ditt ha kommet i kontakt med blodet til barnet og barnet må være RH+),hvis det blir funnet antistoffer er det fare for at barnet kan bli blodfattig (anemisk), og finner de antistoffer (noe som er sjeldent) så får man tettere oppfølging. Det kan ta opptil en uke før du får svar på blodprøven, du skal ha svaret sammen med svangerskapspapirene dine, men hvis de finner antistoffer så ringer de nok så fort de får svar vil jeg tro..[:)]