et spørsmål jenter:)

hemmelig2011

Forelsket i forumet
men jeg prøver meg her hos dere jenter:)

Jeg er ikke "alene" mor,vi har henne på 50/50 delingen og er veldig enige om det og alt:)
men spørsmålet mitt er egentli til dere som oxo har det slikt og er studenter.

hva får dere,og hvordan får dere tingene til å gå rundt.
for hvis jeg skal studere nå,så får jeg vell ikke mer enn stripend og lån som utgjør 7-tusen i månede og of course 970 ,- i barnetrygd.
For skjønna bare ikke korsn det her går rundt alså...for vil så gjerne begynne å studere igjenn nå:)

håper noen kan hjelpe:)

Jeg er i AKKURAT samme båt som deg! Vi er begge fuldtidsstudenter (sykepleie og fysioterapi) og har datteren vår 50/50.. I alle fall intill videre. Bare at jeg bor i Danmark. Sammarbeidet går igrunn greit.

Jeg tror det økonomiske er omtrent likt. Jeg får utbetalt stipend (43 000) en gang hvert halvår som skal fordeles utover mnd. Dette utgjør ca 8500 i mnd, men etter kursen er trukket fra, blir det noe mindre! Dette er det ordinære stipendet for de som studerer i utlandet. Det samme får også pappan.

I tillegg har en av oss rett til foreldrestipend som utgjør ca 1000 kr i mnd pr. barn. Disse pengene er det pappan som får fordi vi har blitt enige om at det er han som skal søke om de, og få de.

Jeg mottar dansk barnetrygd og ekstra tilskudd fordi jeg er student som tilsammen utgjør ca 5500 hvert kvartal (for 3 mnd)

Jeg får også boligstøtte som dekker nesten halve husleien min. Så sitter igjen med husleie på 3500,-

Vi begge har så liten inntekt at vi får dagpleje-pasning til jenta vår, gratis. Dvs. friplass. (dette vet jeg ikke hvordan er i Norge)

Mine største utgifter; mat, strøm, bil og skolebøker. Disse kommer utenom.

Jeg kan klare meg så vidt det er med den intekten jeg har hatt, men det er ikke sunt for noen mener jeg, så har begynt å jobbe litt ved siden av. Det er ikke lett å være student, ha barnet alene (selv med "bare" 50) og jobbe ved siden av. Jeg føler meg veldig ofte sliten. Men har man stram økonomi merker man også det på kroppen, så har funnet ut at det er bedre å jobbe.

er i akkurat samme båt. jeg er fulltidsstudent, og skal dele sønn med bf 50-50. fra lånekassen har jeg utbetalt 6500 i mnd, + den engangssummen sim kommer i starten av halvåret. (men den har jeg brukt til å betale en kredittgjeld med) lurer virkelig på hvordan jeg skal få råd til husleier, barnehager osv osv...... Men vi har vel krav på full OS som er litt over 11000 i mnd? I tillegg dobbel barnetrygd? Gå inn på alenemamma forumet, der finner du mase info.

Back
Topp