et spørsmål jenter...

Dollface

Forumet er livet
VIP
jeg har pr i dag en 50% fast stilling i en kommune..
jeg er også ansatt som tilkallingsvikar i en annen kommune - har vært det i halvannet år. Det siste halve året har det vært lite etterspørsel, da de har dårlig råd og lite sykdom - i tillegg til at jeg har vært sykemeldt ganske mye og har ikke kunnet jobbe...

Så snakket jeg med en av de jeg jobber med der jeg er tilkallingsvikar, og hun sa at de nå lyste ut en 70% stilling - internt. Jeg går jo ut i permisjon nå, og har ikke planer om å gå tilbake i jobb før august neste år.. Hadde dere søkt på stillingen allikevel?
Det er en litt større stilling - men det er 5 minutter hjemmefra. Slipper altså å kjøre i kø til og fra jobb, og kveldsvaktene er ferdig kl 22..
I tillegg er det en mye roligere sone - hjemmesykepleien - enn det jeg jobber i nå.. så selv om det blir mer jobb, blir det ikke mer slit...
Hun jeg snakket med sa jeg MÅTTE søke, men hun har prøvd å få meg inn i sona der siden jeg var der i praksis for 2 år siden....
Det skader jo ikke å prøve, men iom at det er intern utlysning og jeg faktisk er ansatt, så har jeg vel en fortrinnsrett eller noe?

gutt09jente11 skrev:
Ja, du må jo søke om du vil ha jobben :) 

det er jo der jeg har hatt lyst til å jobbe siden jeg var der i praksis liksom.. men de har jo aldri hatt noe ledig fast.. før nå.. må snakke litt med mannen i kveld og så får jeg skrive i helga og stikke opp på mandag i såfall..

Fortrinnsrett har du ikke før etter 4 år. Men det er helt klart en fordel at de er kjent med deg. Jeg ville ha søkt. Får du jobben, kan du ta stilling til hva du ønsker da. Men for meg så hørtes det ut som en vin/vin situasjon

Greven av gral skrev:
Fortrinnsrett har du ikke før etter 4 år. Men det er helt klart en fordel at de er kjent med deg. Jeg ville ha søkt. Får du jobben, kan du ta stilling til hva du ønsker da. Men for meg så hørtes det ut som en vin/vin situasjon

jeg skal drikke mye vin hvis jeg får den ja...

Dollface skrev:

Greven av gral skrev:

er ikke så lett å skrive på BV samtidig med Ds og en klatrende 5 åring opp under haka ;)
Men Vinn vinn...

Greven av gral skrev:

Dollface skrev:

Greven av gral skrev:

er ikke så lett å skrive på BV samtidig med Ds og en klatrende 5 åring opp under haka ;)
Men Vinn vinn...

syns vin høres greit ut jeg altså..... cravings!

hadde søkt!

hadde garantert søkt, skader vel aldri å søke:-D

Synes absolutt du bør søke :)

Hadde søkt, ja. De har ikke lov å gå forbi den pga svangerskap eller permisjon. Noe annet er vel om de overholder dette... Men søk, hvis du i tillegg har vært der før og de likte deg da har du en god sjans hvis soneleder legger inn godord :)

Jeg hadde definitivt søkt! =) 

såklart må du søke:-) om du får tiludet om stillingen å finner ut at du ikke vil ha den så er det ikke verre enn å takke nei:p

Back
Topp