ET SPØRSMÅL.....

mysill

Betatt av forumet
Jeg har nå hørt det at vi må ta neste ivf forsøk innen 6 mnd etter det forrige...ellers så får vi ikke dekt noe av trygdekontoret...og må betale alt selv....
Noen andre som vet???? Ble litt små stressa her....

Huff, det får eg ikke håpe. Høres litt merkelig ut isåfall.
Hva med de som får mange på frys, og må bruke tid på fryseforsøk i mellom hvert ivf-forsøk / uttak??
Håper ikke det stemmer.
Hvor lenge har det gått siden deres forrige forsøk da?
Kanskje du kan ringe trygdekontoret for å sjekke hvis ingen her vet dette....

Det var ikke så da vi gikk igjennom ISCI behandling. Jeg vet at refusjonstiden er bare 6 mnd. Altså du må sørge for å komme deg til Nav før 6 mnd. er gått om du skal ha penger igjen. Kan det være dette du har hørt? Hvis ikke er praksis endret ang. forsøk. Vet jo om par som har år mellom forsøkene.

jeg tror kanskje man kan vente lengre ja, men at du må få refusjon innen 6 mnd er gått på utlegg du har hatt.....
kan aldri tenke meg det stemmer, da går det jo ikke for de som vil ha pause, eller bruke fryseforsøk... får vi ikke positiv test i mars, så tror jeg vi venter noen mnd med neste forsøk, gjerne til etter sommeren og jeg har fått meg jobb kanskje....hmm.

ja..vet ikke jeg nei...
vi hadde et mislykka forsøk i starten av november sist nå da...
har en pause nå...
regner med vi tar 3 ivf mellom april-juni....???

Det stemmer at du må ta neste forsøk innen 6 måneder e gått. Eg fikk brev med det fra NAV da vi holdt på. SÅ da skrev eg til nav at me ville ha igjen resten av pengene me hadde lagt ut for forsøk 1 , så vi kunne bruke de på forsøk 2. Og eg fikk de 2 dager etterpå. Så da bestilte vi nye time 2 måneder etterpå. Så bare sett krav til nav at du vil ha pengene dine tilbake for  det mislukka forsøke dere hadde nå du. Ikke hver for snill med nav , for de drar bare ut tiden for deg.

lykke til med neste forsøk

Back
Topp