Et roligere mars 2013-forum?

M_N86

Flørter med forumet
Er det bare meg eller har det blitt litt roligere her inne nå i det siste? Merker selv at jeg er roligere nå, ikke like mange bekymringer lenger. Har slått meg litt til ro med situasjonen. "Jeg er gravid, og kommer nok til å være det i ei god stund fremover."..hehe..

Er det nå man bare skal nyte det å være gravid? Eller fokusere litt på andre tid igjen for en periode? Eller er det vanlig å begynne med planlegging og innkjøp nå? 
Hva er deres tanker og planer nå? :)

Det er veldig rolig her... Jeg er stadig innom og sjekker, men kjenner at jeg ikke er like flink til å skrive som forrige svangerskap...

Jeg er fortsatt usosial, fungerer på jobb og hjemme, men har ikke overskudd til så mye annet. Jeg fikk snakket med sjefen i dag og slipper nattevakter til helga (siden jeg ble utrolig sliten forrige uke da jeg jobbet natt). Veldig glad for å være "ferdigsnakket" med sjefen for en liten stund...;)

Gutten vår er så utrolig skjønn for tiden ( er jo det hele tiden, men syns det er en herlig alder nå). Han er snart 2,5 år :) Nyter tiden sammen med han :) 

Fortsatt en måned til UL for meg, gleder meg :) Forrige gang visste vi ikke kjønn før han kom, tror vi skal vite det nå :) 

Liten oppdatering herfra ;)

Første gang jeg er aktiv på babyverden nå, men jeg synes det er motsatt her i marsklubben i forhold til andre forum. Der pleier det å være mye liv i skravletråden, men ikke ellers :)

Det blir vel mer liv når det begynner å nærme seg, folk blir sykemeldt osv. Her går all energien til jobb og barn..

Ja vært litt stille her siste uka syns jeg.. men det går i bølger.. plutselig er det tid for ordinær ul og trådene tiltar igjen, og tid for spark og voksende mager.. så blir det nok stille en stund før det eksploderer med bekkenløsning, premature rier, for tidlig fødte, begynnende fødsler og diverse hehe.. :)

Her er jeg dårlig og nå går mesteparten av dagene med til å planlegge å spise jevnt, måle blodsukker, insulin, spise, måle, sette insulin, og ja.. prøve å beholde maten. Så er det å ta seg av en to-åring også og prøve at ikke huset går ad undas.. her ser riktignok ikke ut, men med et minimum av innsats så holder det akkurat til at det er greit å bo i rotet, og med en kronisk syk mann som ikke er bra for tida, blir det travelt for meg når jeg ikke er i form selv. Sånn går dagene, så ikke alltid det er verken tid eller energi til overs for å skrive eller svare, men titter som regel innom, om ikke bare en kjapp titt, en gang for dagen, gjerne etter mini er i seng, om jeg da ikke sovner selv. :)

Forrige svangerskap var jeg HELT HEKTA på bv, og var i et veldig aktivt forum. Kjenner at jeg forsøker å holde bv på en armlengdes avstand denne gangen, fordi jeg vet hvor mye tid som kan gå med om jeg blir hekta igjen... Nå har jeg ikke ett barn på utsiden, men to, og jeg er ikke sykemeldt som jeg var sist, så da er det jobb og barn som tar mest tid og energi! Men jeg streifer innom og ser på trådene, og forsøker å svare i alle fall der jeg tror jeg kan bidra med en erfaring eller et råd... Kjenner forøvrig koselig med liv daglig nå (ikke regelmessig), skal til jordmor på onsdag og ultralyd om 3 uker. Synes tiden går fryktelig fort og samtidig uendelig sakte. Jeg får fortsatt på meg mine vanlige bukser, må bare ha øverste knapp åpen. Venter i spenning på at magen skal poppe skikkelig, det hadde den gjort nå forrige gang (15+3) Sånn, der var en liten oppsummering fra meg! :) (Når det gjelder utstyr og andre forberedelser så har vi jo alt, men har alltid ventet lenge. Vogn kjøpte jeg 4 uker før termin med nr 1 feks. Eneste denne gangen er at jeg har bestemt meg for å prøve å lære meg å strikke, og driver og knoter med et babyteppe)

For min del svarer jeg veldig lite fordi jeg for det meste bruker telefonen og stikker innom bare, sånn som nå :-) og det er så kronglete og ekkelt å skrive innlegg og kommentere fra den :s Ellers så går det bra her, magen begynner å vokse, og jeg har ikke greid å dy meg fra å kjøpe noen bittesmå babyklær i beige, grå og hvit :-D kjenner ikke liv enda, men hører hjertet mye :-) jeg gleder meg så syyyyykt mye til mars nå, at jeg tror ikke jeg greier å vente lenger!!! :p

Jeg også syns det er rolig her, men nå er heller ikke jeg den som skriver mest innlegg. Jeg er inne her hver dag og leser fra mobilen, men syns det er helt pyton å svare med den :-P Men de få gangene jeg sitter ved pcn så skriver jeg litt ;)

Med tanken på svangerskapet så er jeg veldig rolig. Formen er pyton, men bortsett fra det så er alt rolig. Venter til jeg skal på o.ul, og tar ting derfra. Tror det blir litt bedre når jeg vet hva vi venter. Da kan jeg begynne å planlegge osv ;)

JA! det er alt for rolig her!!! ikke bra :P
jeg tar en stor svarerunde de gangene jeg er på dataen. hater å skrive med mobilen! og det er jo den jeg bruker mest.

Aktiviteten min går litt i rykk og napp her inne. Plutselig kan jeg finne på å svare på masse, noen ganger bare leser jeg, og noen uker er jeg ikke her i det hele tatt! 
Merker svært lite til at jeg er gravid om dagen, bortsett fra når kvelden og oppblåst mage kommer på besøk :) Har ganske mye å gjøre med studier, jobb og barn om dagen, så har i perioden veldig lite tid å sette meg ned ved pc. 

Ja, litt sånn er det her også. Lite som tyder på at jeg er gravid, så det gjør det i allefall lettere å forsøke å glemme det litt i hverdagen. Hvis jeg ikke gjør det tror jeg ikke jeg klarer å konsentrere meg om noe annet, og jeg er tross alt student og har litt andre ting som skal gjøres før jeg går ut i permisjon...hehe. Så sånn sett føles dette som en behagelig periode, hvor jeg kan både være gravid og være litt produktiv i tillegg :)

Selv om jeg egentlig har vært rolig gjennom hele svangerskapet og er forberedt på å gå gravid en stund, så venter jeg litt med å handle ting til vi har vært på UL. Det er kun av praktiske grunner for vi har alt mulig til en jente...og sikkert endel til en gutt også. Vil vente og se hva vi får før jeg kjøper noe.

Har begynt å jobbe igjen og er ofte innom via mobilen.
Tror kanskje en av årsakene til at det er litt roligere her, er kanskje at mange har begynt å jobbe igjen??

Back
Topp