Et råd?

Luxx

Glad i forumet
Så på onsdag har jeg en semi viktig time jeg burde vært på men det har seg sånn at for å komme meg dit må jeg ta drosje i 2 timer, møte på timen, vente i 2 timer igjen før hjemreise og er litt usikker på hva jeg burde gjøre. Tenker det å sitte så lenge vil bli ukomfortabelt og da spesielt med en fremmed sjåfør om noe skulle skje, samtidig er det en viktig time og det er lite morsomt og sitte hjemme.

Hva tenker dere? Hva er deres tanke på dagsreiser rundt disse tidene?

Har smålig lyst å spør om jordmor kan sjekke om jeg er moden på jm timen i morgen (tror de helst ser bort ifra å gjøre dette uten grunn) men vet ikke reglene rundt dette.

Last edited:
Jeg kjørte 10 timer på lørdag. Det var en laaang tur altså. Var da 38+5. Blir jo litt det samme for deg når du ikke har mulighet for å legge deg ned eller sitte behagelig... Jeg tror jeg hadde blitt veldig sliten hvis jeg i tillegg måtte vente i 2 timer, er det ingen mulighet for at du kan dra rett etter timen?

Jeg kjørte 10 timer på lørdag. Det var en laaang tur altså. Var da 38+5. Blir jo litt det samme for deg når du ikke har mulighet for å legge deg ned eller sitte behagelig... Jeg tror jeg hadde blitt veldig sliten hvis jeg i tillegg måtte vente i 2 timer, er det ingen mulighet for at du kan dra rett etter timen?
Det går ene å alene på drosjen, det har tidligere vært veldig rot og alt baserer seg på om fler skal være med. Men har vurdert å legge ekstra vekt på at denne gangen kan jeg bare ikke vente, å sitte på en hard stol i to timer er bare ikke mulig. :)

Hva med med få noen til være med deg slik du kan benytte privat skyss, for så å søke refusjon hos Pasientreiser etterpå? Ledsager kan jo få dekt tapt arbeidsinntekt...

Hva med med få noen til være med deg slik du kan benytte privat skyss, for så å søke refusjon hos Pasientreiser etterpå? Ledsager kan jo få dekt tapt arbeidsinntekt...
Har tenkt tanken selv men ingen er veldig begeistret for å kjøre på vinterføret. Håper en kompis blir å kjøre drosjen men ser ikke håpefult ut gitt. I værste fall tenker jeg å kreve skyss hjem uten venting.

Jeg befant meg i en annen by tre timer hjemmefra på nyttår og planen var å komme hjem 2. Jan. (Termin 22). Selvfølgelig fikk jeg rier 1.jan:p heldigvis roet det seg og vi kjørte hjem etter sjekk på føden da de sa det var greit. Fødte 2 dager etterpå:p kjenn litt på magefølelsen, jeg hadde en følelse før vi dro at jeg kanskje burde holde meg hjemme i stedet for:p

Det går ene å alene på drosjen, det har tidligere vært veldig rot og alt baserer seg på om fler skal være med. Men har vurdert å legge ekstra vekt på at denne gangen kan jeg bare ikke vente, å sitte på en hard stol i to timer er bare ikke mulig. :)

Nei det blir veldig tungt for deg hvis du må sitte så lenge å vente. Det er værre enn selve kjøringen vil jeg tro... håper du finner ut av det :-)

Nei det blir veldig tungt for deg hvis du må sitte så lenge å vente. Det er værre enn selve kjøringen vil jeg tro... håper du finner ut av det :-)

Ja jeg tror jeg velger å prøve, må jo se ann formen selvfølgelig men er litt kjipt da jeg må bestemme meg før kl 11 i morgen. Tenker jeg prøver, og setter ned foten i forhold til å vente og satser på at det går bra.

Takk alle sammen:)

Back
Topp