Et par spm

http://babyloftet.no/produkt/belly-bandit/belly-bandit-original
sånn her belte, er det nødvendig å bruke et sånt eller blir det samme effekt som å bruke hold in truse? Noen som har erfaringer med dette?

amme pumpe, ville dere ventet med å kjøpe det til dere har født eller er det greit å ha en sånn klar til før fødsel? Elektrisk pumpe eller ikke?

Jeg har aldri brukt noen av disse tingene, og er gravid for 3 gang ;) så kan ikke svare deg helt på spørsmålet :P
pumpe er greit å ha om man har MYE melk, men det vet man vel nesten ikke før man har begynt å amme første gangen ;)

Brukte ikke Belly Bandit sist, så det har jeg ingen erfaring med. Syntes ikke det ser noe særlig behagelig ut igrunn :P

Pumpe kjøpte jeg den dagen vi kom hjem fra barsel. Elektrisk. Brukte den mye de første ukene og kun innimellom senere, men er veldig glad jeg hadde den tilgjengelig. Tror ikke det er nødvendig å kjøpe på forhånd. Dumt å kjøpe noe som ikke blir brukt. Hvis du vil kjøpe på forhånd så ville jeg i så tilfelle kjøpt en enkel manuell pumpe og heller kjøpt elektrisk senere hvis du så behovet.

jeg ville venta og sett det ann!

Jeg har ikke hatt behov for pumpe sånn normalt i barseltida. Jeg fikk bruk for det når sønnen min måtte ta en omfattende operasjon når han var 8mnd, da kjøpte jeg en elektrisk pent brukt.

Sånn belte har eg ingen erfaring me....
Men pumpe va et must før min del i allefall, har manuell pumpe, men vurderer å kjøpe elektrisk...
På føden fikk jeg bruke elektrisk pumpen som de hadde der, de stimulerer jo til økt melkeproduksjon ;)

Kan være greit å ha den før fødsel ja, ikke sikkert formen er best til å komme seg ut på handel etterpå ;)
Men er jo ikke noe man må ha... Greit å kjøpe litt og litt så slipper man alt på en gang ;)

Jeg hadde kjøpt pumpe før fødsel. Eller rettere sagt, jeg skal kjøpe. Det er veldig greit om man har mye melk, men jeg opplevde sist at jeg ikke fikk melk. Jeg ble da anbefalt å gå opp på intensivavd hver 3 time for å prøve amming, og mellom der skulle jeg sitte å pumpe på egenhånd i håp om at det skulle ta seg opp. Da var det veldig greit at den pumpa lå klar hjemme da vi kom hjem :)

Takk for svar. Da ser jeg heller an om jeg får bruk for pumpe etter fødsel, så får heller mannen løpe ut å kjøpe:)

Jeg får både automat og manuell av ei venninne. Men er det ikke veldig kjekt å ha i tilfelle man faktisk må være borte fra barnet litt?
At pappa feks kan være hjemme en kveld å mate med mm?

Jeg får både automat og manuell av ei venninne. Men er det ikke veldig kjekt å ha i tilfelle man faktisk må være borte fra barnet litt?
At pappa feks kan være hjemme en kveld å mate med mm?[/quote
joda, er kjekt å ha. Jeg tenker at jeg vil ha en pumpe. Men har lest at det er jo ikke sikkert alle kan amme osv. Så er liksom ikke så kjekt å bruke penger på noe man ikke kommer til å bruke. Og ville da høre deres mening om det går an å vente til etter fødsel eller blir det krise om man ikke har. Og de pumpene er jo ikke akkurat billige heller

Kjøp pumpe på ebay, sparer masse penger :) jeg kjøpte avent manuell der til 200 kr :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

jeg ventet med å kjøpe pumpe sist, er ikke alle som har bruk for slike ting og gidder ikke ha alt mulig rart av utstyr og bruke penger på det bare fordi det finnes på markedet om jeg faktisk ikke trenger det...

nå endte jeg med å kjøpe en manuell sist da fordi jeg delammet fra han var ca 4-5 uker til han var ca 2 mnd. da gikk vi helt over på mme da ammingen ikke funket lenger dessverre.

kommer ikke til å investere i noe mer denne gangen før jeg ser hvordan det går, men må jeg delamme eller trenger pumpe av annen grunn denne gangen også kommer jeg nok til å kjøpe en elektrisk. fryktelig tungt og slitsomt med den manuelle for meg hvertfall.

Jeg vil råde deg til å vente og se. Hvis det blir slik at du trenger pumpe, feks for å få opp produksjonen eller pga brystbetennelse trenger du egentlig bare pumpa en kort periode og da er det bedre å leie en på helsestasjonen - for du sparer mye tid på elektrisk vs. manuell, men de er ganske dyre om det bare er for en kortere periode. Om du etterhvert ser du vil bruke pumpa mer til hverdags for å feks kunne gå litt fra, så vet du det bedre etterhvert :)

Det er ikke noe du trenger før babyen er født, mener jeg, og skulle du trenge det med en gang du kommer hjem så kan du sende pappaen ut ;)

Jeg vil råde deg til å vente og se. Hvis det blir slik at du trenger pumpe, feks for å få opp produksjonen eller pga brystbetennelse trenger du egentlig bare pumpa en kort periode og da er det bedre å leie en på helsestasjonen - for du sparer mye tid på elektrisk vs. manuell, men de er ganske dyre om det bare er for en kortere periode. Om du etterhvert ser du vil bruke pumpa mer til hverdags for å feks kunne gå litt fra, så vet du det bedre etterhvert :)

Det er ikke noe du trenger før babyen er født, mener jeg, og skulle du trenge det med en gang du kommer hjem så kan du sende pappaen ut ;)

ja jeg satser på å vente. Og hvis det skulle være noe sender jeg pappaen ut som du sier:) så bor vi nærme senteret også, så det skulle ikke være noe problem.

Back
Topp