Et par spørsmål

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Nr 1: er det foreldrepenger i juli egentlig?

Nr 2: hvordan fungerer egentlig dette med sykmelding, hvis jeg blir sykmeldt si de siste 2 ukene før permisjonen, har en spesifikt stillingsprosent med fast forskuddslønn, behøves jeg da no nav styr? Eller bare får jeg lønn som vanlig. Vurderer sykmelding siste 2 ukene da jeg har mange vakter og mange på rad, men vurderer heller å bare gråte meg gjennom hvis jeg må begynne med nav for de to ukene :-P

:-D

Spørs på om det er nav eller arbeidsgiver som betaler ut foreldrepengene.
De hadde ikke innvilget ferien min på nav ennå,men jeg blir å motta feriepenger fra jobben og litt foreldrepenger av nav i juni. Passer på å ta ferien min når jeg får feriepenger utbetalt.
Angående sykepenger er så vet jeg faktisk ikke hvorden det fungerer...

Jeg får feriepenger og permisjonpenger i juni..

Arbeidsgiver betaler de 16 første dagene av sykemelding, så hvis det er innenfor denne perioden så slipper du NAV... Da skal du ha din vanlige lønn som om du jobbet. :-)

Det utbetales foreldrepenger hver måned, med mindre man har oppgitt utsettelse en mnd pga ferie. Jeg f.eks har sammenhengende permisjon, og får da utbetalt både foreldrepenger og feriepenger opptjent fra i fjor. Sparer de siste og tar ut ulønnet permisjon etter permisjonen.

Så lenge du bare er sykemeldt under 16 dager er det arbeidsgiver som betaler lønn, og da trenger du ikke sende papirer til nav :)

Flott! Takk for svar :-D

Back
Topp