Arianne SmartASS
Glad i forumet
Selv om du innerst inne vet hva som er riktig?[8D]
Jeg skriver konsekvent "abbonement" [X(]
Jeg skriver konsekvent "abbonement" [X(]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Labambieang..
Jeg kan ENDA ikke styre ett og et. 98% gjetting... [8D]
ORIGINAL: Tøsa
Jeg skriver idag og imorra selv om jeg vet det er feil [8D]
Er nok flere ord, men alt i alt er jeg ganske stødig i rettskriving.
ORIGINAL: Tøsa
Jeg skriver idag og imorra selv om jeg vet det er feil [8D]
Er nok flere ord, men alt i alt er jeg ganske stødig i rettskriving.
ORIGINAL: Labambie
Ellers er jeg jo et (ett) kult kvinnfolk [8D]
ORIGINAL: Bleiemos
Det skal godt gjøres å skrive samtlige ord i det norske språk riktig, og de fleste skrivedyktige voksne nordmenn skriver et og annet ord feil. Det er fordi det er mange ord i dette landet som stammer fra det konvensjonelle prinsippet, altså at ordets skrivemåte er bestemt av en statlig nemnd. Disse ordene stemmer ikke alltid overens med logikken. Det er f.eks mange fonemer som skrives på ulike måter. Forskjellen på disse ordene kan man ikke FORSTÅ, man må LÆRE og PUGGE de. som oftes skjer dette automatisk. De som ikke har lært seg skrivemåten på disse, har gjerne ikke vært like mye eksponert for ordene som andre..[:)]
ORIGINAL: Arianne SmartASS
ORIGINAL: Bleiemos
Det skal godt gjøres å skrive samtlige ord i det norske språk riktig, og de fleste skrivedyktige voksne nordmenn skriver et og annet ord feil. Det er fordi det er mange ord i dette landet som stammer fra det konvensjonelle prinsippet, altså at ordets skrivemåte er bestemt av en statlig nemnd. Disse ordene stemmer ikke alltid overens med logikken. Det er f.eks mange fonemer som skrives på ulike måter. Forskjellen på disse ordene kan man ikke FORSTÅ, man må LÆRE og PUGGE de. som oftes skjer dette automatisk. De som ikke har lært seg skrivemåten på disse, har gjerne ikke vært like mye eksponert for ordene som andre..[:)]
Les HI en gang til[8D]
ORIGINAL: gledermeg88
ORIGINAL: tigergirlsamme her[:D]
interesant, interresant, interesse, interesert, ....tja klarer ikke det ordet der i det hele tatt