Et lite tips ;)

my-second<3

Forelsket i forumet
Hvis dere ikke har det i hus så er det lurt å kjøpe inn klorhexidin (tror det var sånn det het).
Man skal jo bruke det til å rense navelen etter babyen er kommet, og litt kjipt om man ikke har det da ;)
Og sånn salve til å smøre på såre brystvorter kan være en veldig fin ting å ha ;)

Andre som har noen gode tips til ting man kan ha glemt? :)

Tusen takk for tips :) Hadde helt glemt det, men brukte det på eldstejenta da hun ble født og! Det er skrevet opp på innkjøpslisten min! Ellers så fikk jeg et tips nettopp om å droppe våtservieter og heller kjøpe mesoft på apoteket og dry vipes til vask av babyen. Dette er litt mer skånsomt :)

har både pyrisept og klorhexidin i skapet på badet, men vi fikk beskjed om å vaske med q-tips med rent vann bare. tror det er veldig forskjellig fra hvor du føder og hvem du snakker med. synes det kommer nye anbefalninger om ting hele tiden.

Her erfarte jeg sist at det var veldig lurt og lage en runde med boller/kanelboller og en langpanne sjokoladekake som man kan hive i frysern før fødseln. da er det enkelt å ordne istand til barselbesøk, uten dyrt butikk/bakerbesøk hver gang for å ha noe godt å servere.

Signerer SoloR. Hvis det væsker eller begynner å bli rødt kan det være lurt å bruke Klohexidin. Ellers er det bare til å tørke av med vann og q-tips ;)

Fikk beskjed om og ikke bruke renseveske på navlen til ungene mine, bare rent vann og q-tips, og bare la den være i fred til den faller av.. 
Brystvortekrem er lurt:)

Jeg anbefaler også ammeinnlegg i ull.. Da blir man ikke så sår, og det tørker ikke ut brystvorten slik som papirinnleggene.

Og et annet tips er å handle inn noen storesøsken gaver man kan ta fram i tilfelle. Mange har med gave til den lille, og ikke den store, noe som selvsagt kan skape sjalusi.

Mener å ha lest at det er lurt å kjøpe inn nettingtruser til å ha på sykehuset, stemmer dette/er det nødvendig? 

Lofn skrev:
Mener å ha lest at det er lurt å kjøpe inn nettingtruser til å ha på sykehuset, stemmer dette/er det nødvendig? 

Nei, det får du på sykehuset ;)

Ah... Takker :) Lekre de trusene der må jeg si ;)

my-second<3 skrev:

Lofn skrev:

Nei, det får du på sykehuset ;)

Får visst ikke nettingtruser på SUS lenger...

Hørte flere som syntes det har vært godt å klippe av delen mellom bena på nettingtrusene og bruke den over puppene med ullvatt inni. Vet ikke om alle sykehus har ullvatt, men hørtes varmt og behagelig ut rett etter fødselen :-)

hmm.. spenstig vri må jeg si :) Men blir ikke trusa litt "slapp" i den ene enden da? hehe.. 

Lofn skrev:
hmm.. spenstig vri må jeg si :) Men blir ikke trusa litt "slapp" i den ene enden da? hehe.. 

Hehe, hvilken ende tenker du på? Regner med at de klipper av delen der tissekona skal være.. Hehe

Back
Topp