Et lite sukk

mille.

Gift med forumet
Nå nærmer natten seg og det er noen timer jeg ikke ser fram til.
Jeg får liksom ikke roet henne etter å ha ammet om natten.
Hun sovner somregel ved brystet og da er det ikke alltid så enkelt å få en rap...
Legger jeg henne i sengen så gråter hun etter noen minutter og vil opp og kose/ha mer mat.

Blir så lei meg for jeg er så redd jeg ikke har nok mat til henne siden hun leter etter de hele tiden. [:(]
Men skal jeg la være å legge henne til da? kan jo ikke det heller vel?
Slik er det ofte om dagen også,
hun kan ha fått mat for bare 30min siden når hun begynner å sutre og spise på fingrene.
Det er  ikke alltid jeg får henne til å rape om dagen heller og da kan det bli litt gråting sikkert pga mageknip. [:(]
Også kan hun sove etpar timer innimellom.

Når jeg sitter og ammer om natten kommer jo alle disse tankene.
-Hva om jeg ikke har nok mat til henne,
-er det noe jeg spiser som hun får luft i magen av? Spiser lite om dagene for jeg er så redd for hva jeg ikke bør spise..

Tårene er ikke langt unna om dagene og av og til føler jeg meg som en dårlig mor [:(] [:(] [:(]

ble litt langt, men takk for at du gadd lese...

du er ingen dårlig mor!!!! tvert imot,- du bryr deg om din lille og det er det vi skal [:)] du har nok nok mat til henne vil jeg tro. melken regulerer seg jo etter det hun spiser/hvor ofte hun spiser.

jeg har det akkuratt likt som deg men bekymrer meg ikke. Jeg ammer henne oppi sengen om natten og det hender somregel at jeg sovner og hun sovner med puppen. men våkner jeg så tar jeg henne oppi vogga. Hun liker seg jo best ved puppen da, og en skal ikke stresse for mye den første tiden med å lage rutiner å håpe at småen skal sove rundt.Jeg har måttet sluke noen kameler å begynt med tutt/smokk siden hun har et stort suttebehov. Om natten lurer jeg henne hvis jeg merker at hun bare sutter på brystvorta å butter puppen ut med smokken mens hun ligger i samme amme-stilling. Så etter en liten stund legger jeg henne i vogga med smokken i munnen.
babyen vil ha nærhet og omsorg. Det kan hjelpe hvis du har sengen/voggen på far sin side slik at den lille ikke kjenner lukten av deg hele tiden og vil til puppen hvor det er trygt.
selv har jeg ikke klart dette da det er enklest for meg å ha henne rett ved siden av der jeg selv ligger siden det er jeg som tar henne om natten og ammer henne da.

Viktig å ete bra om dagen og drikke masse slik at ein får nok mjølk. Unngå erter, kål, løk og mais og ellers alt anna som du brukar få luft i magen av sjølv.

Eg tar ikkje opp snuppa mi for å rape om natta. Ho får ete når ho vaknar, så sovnar ho som regel på puppen og kanskje eg sovnar også. Da let eg ho berre ligge sånn på sida. Viss ho sovnar godt legg eg ho tilbake i bagen som står i senga. Viss ho vaknar att legg eg ho til meg igjen.

Eg smør med zink salve ved siste stell. Det beskytter huda og viss ho gjer seg ut om natta blir ho ikkje sår.

Dette har funka bra for meg så langt, men dei er alle så ulike, så det er ikkje sikkert at det går.

Takk skal dere ha!!
Det hjelper masse å høre at det ikke bare er jeg som har det slik om natten
-med ammingen.. [&o]

glad jeg har dere!!

Hvis du er redd for at du ikke har nok mat til henne,så kan du jo prøve litt MME for å sjekke???
Ang maten du spiser,så er et enkelt råd jeg fikk fra barsel..Ikke spis mat du vet at du får luft i magen av..[;)]
Ellers så vil jeg anbefale å prøve Fenikkel The mot luft i magen til babyen, som babyen drikker lit av ja..[;)]

ORIGINAL: Ju9ta

Hvis du er redd for at du ikke har nok mat til henne,så kan du jo prøve litt MME for å sjekke???
Ang maten du spiser,så er et enkelt råd jeg fikk fra barsel..Ikke spis mat du vet at du får luft i magen av..[;)]
Ellers så vil jeg anbefale å prøve Fenikkel The mot luft i magen til babyen, som babyen drikker lit av ja..[;)]

hva er det, og hvor får jeg kjøpt det da?
Skal hun drikke det?

ORIGINAL: mille.

ORIGINAL: Ju9ta

hva er det, og hvor får jeg kjøpt det da?
Skal hun drikke det?

D er en the som skal hjelpe små barn mot luft i magen, skal hjelpe de med å få lufta opp raskere.. Funker som fjell på jenta mi hvertfall..[;)] 
Hun som skal drikke d ja..
Her så har jeg funnet ut at d er enklere å gi henne d fra sprøyte..Sprøyter inn litt å litt i gangen, søler ikke så mye da..[;)] gir henne 3 t-skjeier her..
Du får kjøpt d på helsekost til ca 40 kr..[:)]
Vil oxo anbefale deg Kloster Amme the..[;)] Hvis jeg ikke drikker d en dag,så kjenner jeg d på puppa..[8|] Så den hjelper masse...[;)]
Lykke til..

Hei mille!
Sånn er det ofte her også, og natta er verst. Derfor har jeg hatt akkrat samme tankene som deg. Gruer til natta, og lurer på om jeg har nok melk. Men jeg prøver å gi ofte pupp utover ettermidagen/kvelden, lar det i alle fall ikke gå mer enn tre timer i mellom. Mamma sa i går at det kunne hende at han var for kald på natten, ettersom han har det så godt og varmt på dagtid. Derfor hadde vi body innom nattdrakten i natt, pluss at vi la lammeskinnet i senga hans, og hadde helseteppet i rundt han. Og i natt våknet han bare klokka 03.30. og 07.15.! Så det kan ha vært derfor han har vært urolig. Men vi får vente å se om det varer. Jeg ammer i senga, tar han opp for å rape, og legger han i senga hans når han sover godt (han sovner ved puppen). Men det er liten sjanse for at du får for lite melk til henne over lang tid, for når du gir henne når hun vil ha, så øker jo produksjonen. Og når hun har økedager vil hun spise OFTE. [:)] Håper det roer seg til deg snart, og at snuppa di blir mett og fornøyd.

Jeg forstår deg veldig godt, mille.! Jenta mi sover både 3 og 4 timer i strekk på dagen, men på natta er hun våken og vil ha mer pupp etter halvannen time. Jeg tenker også masse på dette, og lurer på om det er fordi jeg ikke får rapet henne på natta, eller om det er noe jeg har spist som hun reagerer på. De første dagene grudde jeg meg når kvelden og natta kom, men nå har jeg resignert og innser at de blir lite søvn uansett.

De andre på denne tråden har gitt deg kjempegode svar og råd- jeg ville bare si at du må holde motet oppe og vit at det er veldig vanlig å styre med alle disse tingene [:)]! Jeg syns i hvertfall det var veldig godt å lese innlegget ditt, og vite at jeg ikke er alene om alle disse tankene.

Du er absolutt ikke noen dårlig mor, sånne dager/netter har de fleste tror jeg. Det er det som er så vanskelig med ammingen, å lure på om de får nok mat, spiser vi riktig osv. Jeg har nettopp brukt de tre siste timene til byssing, amming, raping, bleieskift... han har nok hatt vondt imagen, men er så utrolig vanskelig å vite om det er noe jeg spiser han ikke tåler... noen som vet om jeg kan spise brokkoli f.eks? 

Igår kveld ga vi han flaske for å se om han sov bedre, jeg hadde pumpet meg rundt 140 ml og han drakk mesteparten og inatt sov han bedre og lengre... Har kjøpt den dr. brown flasken som skal være så bra. Uff, ble langt dette, vi får satse på det blir bedre til større de blir [:D]

egentlig godt å se at vi er mange i samme båt[:)]
sliter med de samme tankene jeg å ja... fikk råd av de på ny født posten da vi lå der, at jeg skulle prøve å gi litt MME hvist han ikke virket rolig å fornøyd etter måltidet som markus får mellom 23 og 01.. har bare gjort det 2 ganger men gutten min virker mye mere fornøyd å sovner lettere...

kansje vert et forsøk...

takk igjen for mange gode råd!!!!
Natt til i dag var litt lettere når jeg visste at det er ikke meg det er noe i veien med... [&:][:)]

klem

Back
Topp