Et lite spm

Emlas

Flørter med forumet
Sist jeg gikk gravid så snakka vi om at om det var en jente skulle hun få navnet Luca. Men fikk mange reaksjoner på at det var et guttenavn. Men så viser det seg at det er et navn for begge kjønn. Fikk da en gutt så det ble ikke det navnet. Men Så lurer jeg litt på om alle ser på det som guttenavn? Litt rotete formulert kanskje, men håper dere forstår spørsmålet.

Har aldri hørt navnet Luca før, men det første jeg tenkte på var guttenavn. Det blir jo nesten som du har glemt en "S" :p hehe

Har heller ikke hørt det navnet før, men jeg tenkte guttenavn med en gang.

Var nok gutt som slo meg også først.

Trur det er ei jente her som heter Luca! Guttenavn slutter vel vanligvis ikke på -a, så jeg tenker jente :)

4hjerter skrev:
Var nok gutt som slo meg også først.

Jeg tenker gutt...

My name is Luca, I live on the second floor.
I live up stairs from you. I think you have seen me before...

Det tenker jeg på ved navnet Luca :P

Men er det ikke en dame som synger my name is Luca;p hehe.. Har hørt om jenter som heter Luca . Men også gutter. Men føler de ofte skriver det med k?

jeg tenkte jente først

Skytten84 skrev:
Jeg tenker gutt...

My name is Luca, I live on the second floor.
I live up stairs from you. I think you have seen me before...

Det tenker jeg på ved navnet Luca :P

. Det er vel ei jente som synger det ja.. men jeg tenker på luka som guttenavn.

Jeg syntes det høres ut som et guttenavn... 

Nei, det blir vel mer som Michelle enn som Ada og Adam... Michelle er jo et jentenavn først og fremst her oppi nord, men i andre land brukes det jo like mye til gutter... Det handler om hva man forbilder navnet med, og det lille faktumet at navnet har blitt brukt på begge kjønn... 
Jeg har aldri derimot hørt om en gutt som heter Ada

Kjenner ingen jenter som heter det. Har sett to jenter som heter det på tv en gang. Men vett om gutter som har det som første og andre navn. Men for meg føler jeg at jeg kunne kun hatt det til ei jente. Men smaken er som baken;)

Back
Topp