Et lite spørsmål..

Chibi

Hoot hoot!
Om NAV [8D]
I dag tok jeg endelig turen dit, men ble ikke særlig klokere.. Følte at ho bare skulle bli fort ferdig [8D] Derfor skal jeg heller bestille en time sånn at jeg får litt bedre tid.

Men ho dama sa at jeg burde legge med de tre siste lønnslippene..
DEt jeg da lurer på er om det må være akkurat de tre siste lønnslippene jeg har fått?
Jeg lurer på dette fordi jeg får ikke samme lønn hver måned.. kan være alt fra 5000 til 13tusen..

Hm...det her må jeg kommentere vettu - siden vi bruker sammen NAV kontor..[8D]
For det sa de nemlig ikke til meg....(!) Jeg tok bare kopi av siste lønnsslipp - som da var januar-slippen. (både min og mannen sin)
Og jeg fikk ikke noe beskjed om at de trengte flere...
Men hvis du har så variabel lønn så er det kanskje derfor...så de kan regne gjennomsnittet??[:)]
Jeg har hatt fastlønn så sikkert derfor det bare holdt med èn slipp...

MEN...ang. spørsmålet ditt så er jeg usikker.... Men de ser jo hvis du har valgt ut tre slipper med god lønn. Vet ikke om de kan stille spørsmål ved det da jeg??...hehe...
Sorry...du ble antakelig ikke så mye klokere av mitt surr her, men kan gjerne DYTTE for deg da![:D]

Det var visst ikke noe de MÅTTE ha, men noe jeg godt kunne legge ved [8D]
Jeg ble egentlig ikke noe klokere av ho dama.. Men selve søknaden min så grei ut da.
Men jeg aner ikke om samboeren har rett på pappaperm siden jeg vet ikke hvor høy stillings % jeg har.. Og det sa jeg til ho dama.
Og det skulle jeg bare skrive på søknaden så skulle nav kontakte meg. Meeeeeeeen.. Jeg stoler ikke på at nav kontakter meg, så derfor skal jeg bestille time [8D]

Og ho sa også at arbeidsgiver måtte sende inn lønn og skatteopplysninger på nytt selvom de har det siden jeg er sykemeldt [&:] For dette gjaldt noe helt annet..
Nei altsååå...
Bestiller meg time jeg tror jeg [8D]

Akkurat det samme lurer jeg på!! Har veldig variabel lønn, og har snakket med flere fra NAV om hva de trenger av papirer fra meg. Først fikk jeg beskjed om å ta med lønn- og trekkoppgave fra 2009. Da jeg kom på NAV og skulle levere søknaden, fikk jeg beskjed om at de slettes ikke hadde bruk for den. Så sa hun dama jeg prata med at de ikke trengte noe fra meg (bortsett fra søknaden) , men at arbeidsgiver måtte sende inn et skjema om inntekt og skatteopplysninger [8|] Kan ikke si jeg blir særlig klok på dette jeg nei...Og dobbelt så mye styr med tanke på at jeg har 2 arbeidsgivere. *Oppgitt* 

Kjære vene!
Skjønner ikke at det skal være å mye problemer....!
Jeg fikk også beskjed om det det lønn- og skatteopplysningsskjema, men dem tregte bare en underskrift av meg da.. Det var visst fordi jeg hadde vært ansatt i 2010 også, selv om jeg var sykemeldt... Jeg skrev hvertfall under og leverte det.[:D]

Men går ikke pappaperm. på pappa`n?? Hvor mye han har jobbet, eller bestemmes det ut i fra deg? Jeg bare tenker at hvis du har opparbeidet deg rett på det så har vel kanskje han og?? Uff..er egentlig helt grønn på det her..
Bestill deg en time du![;)][:D] hehe...

Jeg jobber skift og har 6 ukers turnus, derfor brukte arb.giveren min et snitt av de siste 6mnd tror jeg når de fylte ut inntekts- og skatteopplysningsskjemaet. Det tjente jeg visst noen tusen på brutto, og det er jo kjekt å ha!! Jeg leverte bare det arket sammen med søknaden min og bekreftelse på UL-termin, de trang ikke noe annet hos NAV. Ang det å levere inntekts- og skatteopplysninger en gang til så er det noe de må ha for hver stønad i tilfellet du har gått opp i lønn eller noe siden forrige eksemplar de fikk så du får med deg den stigningen. Jeg har nemlig måttet levere det tre ganger på kort tid!

Får litt det samme styret her.. Har hatt tre ulike arbeidsgivere i tillegg til at jeg er arbeidsledig nå på slutten.. Men har iallefall fått beskjed om at de da ser på de 6 beste av de 10 siste månedene mine (særregel når man er delvis i jobb og delvis arbeidsledig). Så jeg må innhente inntekstskjema fra tre arbeidsgivere i tillegg til å levere et lass med lønnslipper.. Jeg har kun jobbet på timebaserte prosjekt, og har lønnslipper fra ulike arbeidsgivere i samme måned for å gjøre det ekstra komplisert.. Så jeg har også lurt litt på den stillingsprosenten min, men tror jeg kommer opp i mer enn 50 % tilsammen (regnes som 100% stilling når jeg går på dagpenger fra nav nå), så da skal sambo ha krav på kvoten sin også...

Når det gjelder fedrekvoten må far ha tjent opp egen rett  (inntekt 6 av siste 10 mnd), og får utbetalt etter sin inntekt, men i tillegg må mor ha hatt mer enn 50 % stilling for at far har rett på fedrekvoten på 10 uker. Man står uansett fritt til å fordele permisjonsukene (bortsett fra de 9 som er forbeholt mor i tilknytning til fødselen), men hvis mor har hatt mindre enn 50 % stilling må mor jobbe eller studere når far tar ut uker som ikke er fedrekvote. (sånn jeg har forstått det iallefall)

Men skal bestille meg en time før jeg leverer skjema jeg også, så jeg er sikker på at alt blir riktig...

Back
Topp