Et lite spørsmål til dere

Min lege sendte henvisning i midten av januar - og i slutten av februar var vi inne til forsamtale med spermprøve og innvendig ul av meg. Om 3 uker skal vi inn til kontrollprøve av spermprøven - og etter det vet vi ikke ennå når forsøket blir satt i gang. Mest sannsynlig kommer fellesferien i veien for forsøk før sommeren, sånn at det blir forsøk til høsten på oss.

Tiden før søknaden ble sendt og til den faktisk ble sendt, var den lengste. Ble henvist i begynnelsen av oktober til st.olavs. I slutten av februar fikk vi komme på time og da ble søknad om icsi sendt. I begynnelsen av april fikk jeg brev om oppstart. Så fra søkndaden var sendt til jeg fikk starte opp, gikk det 1 1/2 mnd [:D]

Legen min sendte søknaden til Riksen i nov/des'06. Så fikk vi brev i posten i jan, om at vi skulle på forsamtale i mars. Tok det prøvene som trengtes før vi sendte søknaden.
Juni'07 hadde vi det første forsøket. Så tok litt over ett halvt år.

Tok fem måneder fra søknaden var sendt til jeg fikk komme på samtale på Fertlitetsklinikken i Porsgrunn. Jeg startet opp på nesespray måneden etter. Så ca.2,5 måned etter første samtale var jeg ferdig med mitt første forsøk. Synes det gikk ganske raskt å greit jeg.

Den gangen så var det lenger ventetid i Porsgrunn, 7 mnd, men jeg fikk time til forsamtale i september og den ble sendt i førsten av april. Men jeg ble gravid på egenhånd, men desverre mistet jeg de to spirene, så første samtale ble i november, og startet med første IVF i januar dette året, pga at desember mnd skar seg med romjulen, så det ble utsatt en syklus. 

Back
Topp