Et lite spørsmål bare...

lillebillen

Andre møte med forumet
Jeg sitter her og fyller ut NAV-skjemaet "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon", og må bare forsikre meg om at jeg gjør det riktig (så jeg ikke går glipp av noen penger [;)]). Jeg har arbeidet 100% helt fram til permisjonen (i over 2 år). Stemmer det da at jeg har rett på foreldrepenger, men ikke engangsstønad?
Synes det stod så dårlig forklaring til de ulike postene.

Lurer også på om en er nødt til å søke om barnetrygd (så det lå skjema på NAV), eller om dette blir tildelt automatisk? [8|]

ORIGINAL: lillebillen

Jeg sitter her og fyller ut NAV-skjemaet "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon", og må bare forsikre meg om at jeg gjør det riktig (så jeg ikke går glipp av noen penger [;)]). Jeg har arbeidet 100% helt fram til permisjonen (i over 2 år). Stemmer det da at jeg har rett på foreldrepenger, men ikke engangsstønad?
Synes det stod så dårlig forklaring til de ulike postene.

Lurer også på om en er nødt til å søke om barnetrygd (så det lå skjema på NAV), eller om dette blir tildelt automatisk? [8|]

Stemmer, da har du rett på foreldrepenger! Siden du har vært i inntektsgivende arbeid de siste 6 av 10 mnd...[;)].
Barnetrygden har jeg lest her inne, at man får automatisk! Jeg har ikke sendt inn noe skjema for barnetrygden, men spurte på NAV da jeg fylte ut søknaden om foreldrepenger...så da sa hun dama at de kommer automatisk...på kontonr. du har opplyst om på NAV[;)].

Back
Topp