Et lite spørsmål ang kostnader ved ivf/icsi

babyT

Forumet er livet
Sitter her og tenker på den kommende prosessen med icsi. Har ikke fått time enda, men lurer på noe angående hva det koster. Har lest endel på nettsidene til UNN og ser at medisinene vil koste 15000 + at det koster 1500 pr forsøk. Hvor mye av dette får man refundert? Eller er det slik at man kun får refundert det som overstiger 20000? Kanskje et dumt spørsmål, men er helt grønn på dette området [&:]

man får refundert alt over 15000,(man må betale 3000 i egenandel.) så de pengene du betaler for legetimen får man ikke igjen, tror jeg da. men man må ihvertfall betale opp til 15000 selv.

1500 kr. må du betale til sykehuset pr. forsøk..
15000 kr. er egenandel på medisiner, og alt som overstiger det får du tilbake.. Var noen her inne en gang som sa de hadde fått igjen reiser, parkering og liknende, så jeg har tatt vare på de kvitteringene også, men har ikke håp om å få de igjen....

Må man da betale de 15000 og 1500 for hvert forsøk om man ikke lykkes med ett, eller blir det dekka?

hei..
vi skal i gang nå.. betalte 280 i på timen nå sist, og leverte reiserekning på nav for turen.. fikk igjen for bilkjøring siden vi var to stk..(billigere enn buss) men husker ikke om jeg fikk igjen de 280...

så tror nok vi får igjen for kjøringen eller busstaks pr tur til sykehuset, nå ska jeg bare dit for en UL og uttak/innsett (som blir en tur side vi blir boende der i mellom)..med opphold det er jeg usikker på..vi vil bo på sykehushotellet for å være alene.

når det kommer til medisiner skal man ikke over 15000 kr for 3 forsøk..alt over dette får man igjen. men utenom kommer penger til sykehuset på ca 1500 pr forsøk.

jeg skal ha to nesesprayer til kr 1128 pr stk, og 3x uttak av ampuller til sprøyter som skal brukes i sprøyteperioden. hver slik ampullpakke koster ca 1300 kr, så 3x1300...så jeg kommer nok ikke over disse 15000 på dette forsøket om vi ikke skal ha mere medisiner..  synes vi skal ute med lite jeg da om det er slik som dette..hmm

ORIGINAL: * Babysyk *

Vi betalte 15500 for medisinene, og 22000 for forsøket. Men det pga det var privat.

Fikk beskjed om å levere kvitering på medisinene til trygdekontoret, tror jeg det var. Får igjen det som er over 15000. Så vi fikk igjen 500. Det som er viktig, er å levere uansett sum, for når en har kommet over 15000, og kanskje må ha flere forsøk, så betaler en, men får alt igjen. Rett meg noen, om jeg tar feil. Vet ikke om dette gjelder til evt søsken forsøk. Tror ikke det.

Dersom første forsøk er vellykka, begynner ein på null igjen trur eg. Korleis det er med fryseforøk veit eg ikkje.

Egenandelen på timene ein har på sjukehuset (første kontroll osv.) utenom uthenting og innsetting, føres på egenandelskortet. Så hvis du går over får egenandelsummen får du igjen. Eg gjekk akkurat over. Reisene får ein dekka, men det er eigenandel på dei og, så pass på å få det og inn på egenandelskortet!! Når ein er over kr1660 (i hvert fall i 07) så får ein igjen det ein er over, og frikort til alt som kjem seinare..

ALTSÅ: VIST EG TAR 3 FORSØK, SÅ BETALER EG MEDISINER BARE EN GANG?[8|][:)]

ORIGINAL: Apple

ORIGINAL: VilSåGjerne

ALTSÅ: VIST EG TAR 3 FORSØK, SÅ BETALER EG MEDISINER BARE EN GANG?[8|][:)]

Hvis du tar tre forsøk, må du betale medisiner for hver gang, men du får tilbake i etterkant det som overstiger 15000 kr.

oki, då var det sånn eg mente det var. altså 15000 i medisiner per forsøk.

sinnsyke priser. vil gjerne skrive brev te noen som sitter litthøyt oppe i systemet eg,dette er hårreisende!!!!!

Du betaler alle medisiner til de 3 forsøkene selv, men alt som er over 15000,- får du tilbake på NAV i ettertid.
Kan ta litt tid, men du får bare levere inn kvitteringene så snart som mulig.
Dette gjelder både i det offentlige og private, men de private skal jo ha penger utenom medisinene også[;)]

Det kan jo variere litt hvor mye en bruker på medisiner. Nesespray og eggløsningssprøyten er vel stort sett
det samme for alle, men det er sprøytene som koster! Avhenger av hvor stor dose du skal ha.
Eg kom opp i rett over 15000,- på mitt første forsøk, hadde store doser på slutten.[8|]

Back
Topp