Et lite navnedilemma

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Velge Hermine som jeg syns er aller søtest til tross for at storesøster som heter Tomine?
Eller velge Otilie som er en god nr to?

Hvilket navn liker du best?

Last edited:
Ville nok ikke valgt Hermine når det blir så likt, hehe. Synes Otilie er finere å (vi har Othelie på lista vår):-)

Velge Hermine som jeg syns er aller søtest til tross for at storesøster som heter Tomine?

Tenker Otilie utelukkende pga. likheten mellom de to andre

Her er navna i grenseland like, den ene har Vil i seg og den andre starter med Vil, eneste likhetene, merker at man surrer litt. Og besteforeldre kommer til å surre mer. Kjenner noen som valgte for likt navn til sine jenter og angrer i dag fordi de kaller barna navna om hverandre :shy: har en liste med navn, kanskje du liker, for jeg synes iallefall at de tre navna var fine, og vi har hatt en hamster som het Hermine vil du ha den?

Her er navna i grenseland like, den ene har Vil i seg og den andre starter med Vil, eneste likhetene, merker at man surrer litt. Og besteforeldre kommer til å surre mer. Kjenner noen som valgte for likt navn til sine jenter og angrer i dag fordi de kaller barna navna om hverandre :shy: har en liste med navn, kanskje du liker, for jeg synes iallefall at de tre navna var fine, og vi har hatt en hamster som het Hermine vil du ha den?
Den der tror ikke jeg man nødvendigvis klarer å unngå selv om navnene er ulike, jeg og mine søsken har 4 total ulike navn men både foreldre og besteforeldre har rotet mye med navnene likevell :hilarious:

Men tenker også for like navn på søsken er litt uheldig.

Likte Otilie best til Tomine. Ser for meg når det skal ropes på barn og begge har "ine" på slutten, da hadde det gått i surr hvis jeg var ett av de barna.

Mener eldre voksne surrer med navn uansett; tror jeg leste et sted at de gjerne sier andre som har samme relasjon! Så alle barnebarna kanskje kalles litt om hverandre f.eks :hilarious:det tror jeg ikke man kommer seg unna uabsett

Har en gutt som heter Mathias, søskenbarnet heter Tobias, så nå når vi er sammen så blir det Bajas og Bias når vi skal rope på de :hilarious:

Back
Topp