Et lite merklige spørsmål til dere!

Lykkespiren2017

Blir kjent med forumet
Har noen hær opplevd å få ondt umiddelbart etter/under sex?? Sånn at det kjennes ut som vonde muskelkramper på begge sidene av livmora...går over da men blir jo litt bekymret

Ååååå yes! [emoji23] ikke farlig- bare sjukt vondt!!

Tatt ut ifra: http://altformamma.no/artikler/137/article/item/null/sex-og-graviditet

Orgasme gir ofte kynnere

Det går fint å ha sex og samleie så ofte man vil under graviditeten. Man mener at babyen kan oppleve orgasme hos mor som mild massasje, det er i utgangspunktet ikke skadelig med andre ord.

Mange blir kåtere når de er venter barn, både kvinner og menn. Erkjennelsen av å ha skapt en ny verdensborger sammen kan være en skikkelig opptur. Gravide er oftere kåtere og får lettere orgasme fordi skjeden allerede er hoven av graviditeten.

Men lysten kan også variere sterkt gjennom graviditeten og noen mister lysten helt. Orgasme kan gi kynnere, det kan kjennes litt rart fordi magen strammes ganske kraftig, men så lenge disse gir seg i løpet av ca 20 minutter er det helt greit.
At magen kommer litt i bevegelse er heller ikke farlig, så lenge det er behagelig for den gravide. Når magen blir større kan det oppstå komiske situasjoner og fysiske ”problemer” men da får dere heller være kreative på stillingsfronten.

Men er du bekymret og ikke får slappet av, så ring jordmor eller lege :) som sagt over her.

Jaaa, huff! Det var vondt, men ikke helt grusomt, men likevel nok til at sexlysten ble tilintetgjort.

Snakket nettopp med jordmor og hun mente det kunne være tidlig kynnere[emoji4] Så hun ville anbefale at vi tok det med ro/forsiktig eller avsto fra direkte sex en periode. Hvis det var veldig vondt var det ikke helt bra over tid men fikk ikke helt med meg hvorfor. Dette kommer bare når vi har sex, og jeg trenger ikke få orgasme engang.

MEN jeg er ikke bekymret nå, og dette ga seg jo rimelig fort. Sparket og styrt på i ettertid har hun også gjort[emoji4] men tror ikke jeg har veldig lyst å gjøre det igjen[emoji28]

Back
Topp