Et lite matspørsmål

LiSa_84

Elsker forumet
Lurer bare på hva dere gir av middag til de små nå? Og da tenker jeg på middag dere lager selv.

Vi skal ha kylling i morgen. Men hva skal jeg mose det sammen med for at det ikke skal bli for tørt?
Trenger litt tips [;)]

Har bare laget hjemmelaget middag til henne en gang (har ambisjoner om å gjøre det oftere nå!!), men da kokte jeg biter av potet, søtpotet, gulrot, nepe, brokkoli og sellerirot (tok bare det jeg hadde liggende) sammen, moste det + kokt kylling med stavmikser og justerte tykkelsen med litt av kokevannet. Ja, også hadde jeg oppi litt tørket estragon. Ble godt det [:)]

Til kylling kan du ha poteter, ris eller pasta. Har selv brukt ris eller pasta med bittelitt saus på.

Her spiser han alt som blir servert. Kjøttet pleier jeg å koke siden han ikke klarer å tygge stekeskorpen som blir på f.eks kyllingfilet.

jeg fikk beskjed at jeg kan gi all slags saus. pose sauser også. siden det ikke er store mengder de får i seg hvis det er salt i sausen. men ikke salte ekstra.

Så det gir jeg her [:)]

Hva med middagspølse? Noen som har gitt d enda? Jeg har ikke gitt adrian d enda, tenkte at d var for mye salt. Hva tror dere?

Oliver har fått smake noen få bite med pølse, og er ingen bombe at han liker det (lurer på om det er noe han ikke liker). Men har ikke gitt han det til middag ennå, mest fordi det er så mye salt. Tenkte å prøve en dag med bittelitt pølse til middag, han nærmer seg jo året og grensa for når salt er "lovlig".

Back
Topp