Et lite lysglimt

21+3

Tenk at nå er vi faktisk over halvveis i svangerskapet! Det føles uvirkelig og samtidig så fantastisk❤️Nå er neste mål å komme meg over uke 24! I dag har litjmor vært fryktelig aktiv inne i magen, både jeg og mannen så faktisk en liten bevegelse utenpå magen i dag og det var så morsomt. Det at jeg kjenner henne så godt nå selv om morkaka ligger foran, betyr så mye. Jeg er ikke så nervøs lenger og klarer å kose meg mye mer! I går var vi hos jordmor og for moro skyld målte hun magen, og den var 23 cm. Hun ble overrasket når hun fant ut at livmoren min allerede var godt over navlen min. Så det betyr jo at det spirer og vokser godt der inne❤️
Nå har jeg og mannen bestemt oss for navn, og vi kan endelig legge den krangelen bak oss:hilarious:for det var ikke lett skal jeg si! Jeg som ønsker mer utenlandske/amerikanske navn og han ønsket veldig norske navn. Vi trodde aldri vi kom i mål, men nå er vi endelig her. Nå er det bare å vente på termindato (føles ut som en evighet til):angelic:
 
Så fin oppdatering ❤️ Tenk at du er over halvveis liksom!! :woot: Det er jo vilt hvor fort tiden går når folk blir gravide, og hvor seint det går for oss som enda prøver :hilarious:
 
Så fin oppdatering ❤️ Tenk at du er over halvveis liksom!! :woot: Det er jo vilt hvor fort tiden går når folk blir gravide, og hvor seint det går for oss som enda prøver :hilarious:
Det er faktisk vanvittig:hilarious:tror tiden stopper litt opp når man er prøver, skikkelig dårlig gjort egentlig! Jeg venter med deg, det blir snart❤️❤️
 
24+1

Nå har jeg nådd delmålet om å komme over uke 24, og det føles helt fantastisk! Litjmor sparker ganske så heftig om dagen, føles egentlig ut som hun har startet opp med kickboksing:hilarious:Og det er helt ok, å kjenne liv og spark er noe av det mest spesielle jeg har opplevd. Tenk at inni magen min vokser det et lite menneske:HeartredFlere ganger kjenner jeg at hånden min flytter på seg når hun sparker, så sterk det er hun allerede! Mannen kjente første spark 1 mars, og allerede den 8 så han første spark:HeartredDet ble enorm jubel i hus:rolleyes:

I går var vi i Ålesund å hentet ny bil, med god plass til både barnevogn og sete. Litt i tidligste laget, men jeg og mannen er kjent for å impulsshoppe:hilarious:Tok en dag fra vi fant bilen og bestemte oss, til vi hadde hentet den. Men jo mer som er klart til litjmor kommer, jo bedre tenker jeg:D

Nå i disse tider har jeg vel mer eller mindre gått i frivillig karantene, mest for å skåne baby og eventuelt andre som kan bli alvorlige syke. Håper virkelig at vi får stoppet smitten fort, selv om jeg tror det blir mye verre før vi går mot bedre tider. Har begynt å blitt litt bekymret for fødsel nå, iom at virustoppen skal være i sommer. Prøver å ikke overtenke for mye, og regner med alle helsepersonell tar godt vare på oss. Nå har jeg en time på sykehuset 30 mars, men har ikke hørt noe om den blir avlyst eller ikke.
 
Gratulerer med passerte 24 uker ❤️
 
26+4

Åherre, nå har det begynt å gått opp for meg at vi skal bli foreldre..:wideyed::hilarious:og det er virkelig ikke lenge igjen. Termin er 7 juli, men man vet aldri om hun kommer før eller etter termin, hva som skjer framover. Vi pusser opp kjelleren vår og har mer enn nok å henge fingrene i, så ukene flyr avsted. Har begynt å kjent kynnere, tror jeg:hilarious:når jeg er ute å går eller styrer litt vel mye, så strammer det fryktelig over magen. Men det gjør at alt føles enda mer virkelig. Var på kontroll til lege på sykehuset denne uken og det jordmor ville han skulle sjekke, gjorde han ikke:hilarious:alt de var bekymret for sa han bare var tull:hilarious:Meeen litjmor har det bra, så det er det viktigste. Skal tilbake om 4 uker til jordmor, så får hun sjekke det som trengs.

Håper alle som leser har det bra til tross for korona☺️❤️
 
26+4
Åherre, nå har det begynt å gått opp for meg at vi skal bli foreldre..:wideyed::hilarious:og det er virkelig ikke lenge igjen. Termin er 7 juli, men man vet aldri om hun kommer før eller etter termin, hva som skjer framover. Vi pusser opp kjelleren vår og har mer enn nok å henge fingrene i, så ukene flyr avsted. Har begynt å kjent kynnere, tror jeg:hilarious:når jeg er ute å går eller styrer litt vel mye, så strammer det fryktelig over magen. Men det gjør at alt føles enda mer virkelig. Var på kontroll til lege på sykehuset denne uken og det jordmor ville han skulle sjekke, gjorde han ikke:hilarious:alt de var bekymret for sa han bare var tull:hilarious:Meeen litjmor har det bra, så det er det viktigste. Skal tilbake om 4 uker til jordmor, så får hun sjekke det som trengs.

Håper alle som leser har det bra til tross for korona☺️❤️

Herlig❤ plutselig så er hun er:woot::dummy1:
 
Herlig❤ plutselig så er hun er:woot::dummy1:
Jeg vet:woot::wideyed:Det går så fort nå! Det er helt uvirkelig!

Jeg må bare gratulere deg en gang til❤️Håper spiren sitter nå!!!❤️
 
For en utrolig fin dagbok! :crybaby2:Heartbigred
Ååh ble så glad over at det gikk for dere første IVF forsøk og at hun forsatt er frisk og trygg i magen!
Skal i gang med mitt første forsøk denne mnd om det ikke går naturlig nå. Håper jeg er like heldig som deg:smiley-angelic001 fantastisk å lese!
Masse lykke til videre!:love017
 
For en utrolig fin dagbok! :crybaby2:Heartbigred
Ååh ble så glad over at det gikk for dere første IVF forsøk og at hun forsatt er frisk og trygg i magen!
Skal i gang med mitt første forsøk denne mnd om det ikke går naturlig nå. Håper jeg er like heldig som deg:smiley-angelic001 fantastisk å lese!
Masse lykke til videre!:love017
Tusen takk❤️Ja, vi var veldig heldige for virker ikke som det er veldig vanlig. Oi, så spennende! Privat eller offentlig da? Ønsker deg uansett masse lykke til!❤️Dette har vært en lang reise, men det er verdt det til slutt!
 
:eek:28+3
Dette ble en litt annerledes dag enn jeg hadde sett for meg. Har ikke kjent noe spesielt fra litjmor og begynte å bli smått bekymret. Vi satte oss ned for å spise kveldsmat for å se om hun kviknet til, men det skjedde ikke. Bestemte meg for å ringe føden, fordi angsten begynte å komme sigende. Heldigvis var de veldig hyggelige over telefon og ville ha meg inn på sjekk!:bag:Kom på sykehuset og de satte på sånn registrering av hjerte og rier og jeg ble liggende. Kjente fortsatt ingenting. Men vi hørte hjertet og bare det gjorde at jeg klarte å slappe litt mer av. På slutten av målingen var hun visstnok lei og flyttet sånn på seg at vi ikke fikk skikkelige målinger og sparket som et uvær. Følte for å si fra til henne om at det kunne hun gjort da vi var hjemme:hilarious::hilarious::hilarious:

Men de ville også ta ultralyd for å dobbeltsjekke og jeg fikk komme til en av de mest hyggelige gynekologen jeg har møtt! Han tok seg veldig god tid til å sjekke alt viktig, svarte på alle spørsmålene mine uten at jeg følte meg dum og han regnet til og med ut ca vekt på litjmor. Alt var bra med henne og jeg kunne endelig puste lettet ut❤️

I følge gjennomsnittet skal hun ligge på 1190g, men med målingene han fikk var hun ca 1300g. Ikke liten i alle fall:hilarious::pAlt så bra ut med fostervann og navlestrengen. Han sa vi skulle vært obs på morkaken for den lå visst faretruende til, så spørs hva som skjer de neste ukene. Håper den trekker seg opp så jeg slipper ks:nailbiting:

Legger ved bilde av magen før ultralyd. Ikke rart han sjarmerte meg:hilarious::love7
 

Vedlegg

  • F9A3E7AC-2CCC-4610-BDD4-E50892F7003E.jpeg
    F9A3E7AC-2CCC-4610-BDD4-E50892F7003E.jpeg
    18,9 KB · Visninger: 115
Tusen takk❤️Ja, vi var veldig heldige for virker ikke som det er veldig vanlig. Oi, så spennende! Privat eller offentlig da? Ønsker deg uansett masse lykke til!❤️Dette har vært en lang reise, men det er verdt det til slutt!
Så bra dere ble så godt tatt vare på i dag og alt står så bra til med lille!:Heartred
Skal ta det privat hos Hausken. Tusen hjertelig takk!:love7
 
Så bra at alt stod bra til❤❤
Får du mer oppfølging nå fremmover pga morkaka da eller?
Spennende å se hva som skjer fremmover:wideyed:
 
Så bra dere ble så godt tatt vare på i dag og alt står så bra til med lille!:Heartred
Skal ta det privat hos Hausken. Tusen hjertelig takk!:love7
Gleder meg til å høre hvordan det går med deg videre❤️
 
Så bra at alt stod bra til❤❤
Får du mer oppfølging nå fremmover pga morkaka da eller?
Spennende å se hva som skjer fremmover:wideyed:
Ja, hun skremte meg godt der..Skal til jordmor 27 april, for å se hvordan det går. Regner med at hvis den er slik som i går blir det flere ultralyder for å sjekke:bag:Veldig spent selv jeg. Hun ligger visst med hodet ned allerede, men hun kan vel snu seg flere ganger enda.
 
Ja, hun skremte meg godt der..Skal til jordmor 27 april, for å se hvordan det går. Regner med at hvis den er slik som i går blir det flere ultralyder for å sjekke:bag:Veldig spent selv jeg. Hun ligger visst med hodet ned allerede, men hun kan vel snu seg flere ganger enda.

Ja, så får du bate ta kontakt igjen dersom du er engstelig i mellomtiden også tenker jeg:)
Ja, kan vel snu seg flere ganger, håper hun ikke er helt klar for å komme ut enda! Vente litt til❤
 
Ja, så får du bate ta kontakt igjen dersom du er engstelig i mellomtiden også tenker jeg:)
Ja, kan vel snu seg flere ganger, håper hun ikke er helt klar for å komme ut enda! Vente litt til❤
Ja, de sa at det var lav terskel for å ringe føden så jeg skal ikke være redd for å gjøre det☺️Nei, hun skal holde seg inn i noen uker til ja. Håper på fødsel i uke 36/37 så jeg får være i byen, men det er det bare hun som bestemmer:hilarious:
 
Back
Topp