Sååå enig. Jeg har to jenter hvor eldste er tøff og kul og den yngste er husets diva. Eldste bader kun i UV t-skjorte og shorts (jeg har flere ganger prøvd badedrakt for innebassengbruk, men blir nedstemt hver gang) og yngste har mast og mast etter bikini siden hun var tre år... Jeg gav etter nå i sommer da vi fant en som var ganske søt på P.O.P, hun blir straks 7.
Jentene mine er (dessverre) blitt veldig amerikanske på det med kropp, og syns at det å dusje i en jentegarderobe er litt kleint. Har eldste sleepover med venninner kan de ikke engang skifte til pysjamas i samme rom(!) De dusjer/ skifter jo ikke etter gym på skolen heller så de blir liksom aldri "utsatt" for det.
Noen bekjente av oss var til Hawaii for noen år siden. Datteren var typ 3-4 år og badet i bikinibukse. De fikk tilsnakk av andre om å kle på jentungen
Nei barn er jo forskjellige. Så lenge de skjønner at kropp er kropp og alle er lik samtidig forskjellig. Jeg hadde et veldig avslappet forhold til det og bare kledde av meg i dusjen med jentene i klassen. Merket at de var mer skeptisk, men når jeg var så "avslappet" rundt det så ble faktisk de også det. Så det er nok viktig med barna å snakke om kropp tidlig
Å få tilsnakk fordi en liten jenteunge går uten overdel er jo bare helt totalt tragisk.. håper å aldri oppleve det selv.