Et lite hjertesukk...

sunway

Forelsket i forumet
Sliter litt med denne graviditeten. Har absolutt ingen symptomer enda, men er jo bare vel 4 uker på vei da. Men det er så uvirkelig liksom. Glemmer innimellom at jeg er gravid, og så blir jeg redd "kanskje jeg ikke er det likevel". Sukk..... Ja, ja, dette varer vel ikke lenge tenker jeg, symptomene kommer vel fort nok.
Og så er det vanskeligere å slutte å røyke denne gangen, hadde ikke trodd det. Har røykt 7 sigaretter siden testen viste positivt på søndag, og sliter med dårlig samvittighet. Og når jeg får dårlig samvittighet tenker jeg ikke på røyk det neste døgnet og så plutselig er suget der og jeg må bare røyke. Sukk og atter sukk. Ikke lett, men skal klare å slutte helt, det er jeg sikker på! Men trenger noen oppmuntrende ord og ord om at jeg tross alt har vært flink, har jeg ikke???

dette klarer du! kor mykje har du trappet ned då? [:)]
eg har ingen erfaringer ang. graviditeten, desverre, men tror nok det er heilt normale tanker du har[:)]

uff ville bare si stakkar deg, føler med deg. og lykketil
dette kommer du til å klare skal du se [;)]
og symtomene på graviditeten kommer etterhvert skal du se [:)]
klemmer lille jenta

Hei sunway.

Synes du har vært flink jeg[:)] Graviditetsfølelsen kommer etter hvert, I PROMISE[:D]

Jeg følte det helt likt som deg, var ikke kvalm eller hadde noen andre plager i begynnelsen av svangerskapet... bort sett fra røykingen. Jeg klarte å kutte ut røyken ei uke, men så var det på han igjen. Jeg har dessverre ikke klart å slutte, og det har vært mange tårer og et veldig ømt punkt for min del. Sliter daglig med dårlig samvittighet. Ble ikke bedre da min samboer sluttet for å hjelpe meg og jeg ikke har klart det. Føler meg som en taper[:o]

Start med å trappe ned, røyk mildere sigaretter. Du klarer å slutte!! Veldig mye av røykesuget går på psyken... vær sterk[:D] Jeg vet at det ikke er enkelt, så stå på[8D]

Tusen takk for svar. Og joda, jeg vet jeg skal klare å slutte å røyke, det er jeg 100 % sikker på. Bare noen symptomer hadde vist seg, fått et lite tegn liksom. Men så er jeg så redd for at de sigarettene jeg har røykt har gjort skade? Men man kan vel ikke tenke sånn heller, for da kan man jo bare sitte stille i en stol og vente på fødsel. Og det går nok ikke an.
Tusen takk for oppmuntringen. Føler meg mye bedre allerede. Dere er så snille atte.

Back
Topp