Et lite gull

Bellablue90

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julikulene 2020
Aiaiai, jeg trodde kanskje at dette skulle bli litt lettere enn det har vært og nå kjenner jeg at behovet for å få det ut en plass er stor. Derfor syntes jeg det var på tide med en dagbok❤️

Min historie startet slik:

I januar 2018 sluttet jeg på p-pillene for å gjøre kroppen klar til den dagen vi eventuelt ønsket å prøve på baby. Siden vi planla bryllup i august ønsket jeg ikke å starte prøvingen før rett rundt bryllupet da jeg hadde allerede kjøp to brudekjoler og ønsket ikke å kjøpe en til:hilarious:bryllupet kom og endelig var tiden inne for prøving. Første runde ble ekstremt stressende for meg og vi ble enige om at runde to ikke skulle stresses med. Da vi var på bryllupsreise i Dubai, fant jeg ut at jeg skulle ta en test bare for å være sikker. Den var farsken meg positiv!:wacky:hvem hadde trodd det! Gleden var uendelig stor.

Vi kom etterhvert hjem og jeg tok en ekstra test som viste 3+ ❤️Jeg var lettet og livet gikk videre med masse håp rundt den lille. Mannen ønsket at vi skulle dra på TUL for å se at alt var i orden. Jeg skjønte ikke hvorfor, men jeg hadde jo lyst å se bebisen så vi bestilte privat ul. Dette var i uke 12....Gynekologen fant ingen bevegelse:arghh:i følge henne hadde fosteret sluttet å utvikle seg i uke 8+1 ca. Jeg forstod ikke helt hva hun akkurat hadde sagt, jeg hørte ordene, men meningen sank egentlig ikke inn. Jeg fikk beskjed om å kle på meg og inne på doen knakk jeg fullstendig sammen. I og med at det var så mange på venterommet tok jeg meg sammen og tørket tårene. Vi fikk utlevert 3 tabeletter, info om hvordan det ville foregå og et bilde av bamsemumsen som ikke var lengre. Dette var helt forferdelig! Jeg hadde hatt en MA, jeg visste ikke engang at det var så mange forskjellige måter å miste på. SA, MA, BO og EXU... Dette var ikke slutten. Allerede hadde jeg gått med dødt foster i 4 uker og tabelettene funket ikke. Det startet prosessen, men jeg trengte hjelp. Fikk ny time på samme plass og fikk 3 nye tabeletter. Dette funket heller ikke. Fikk henvisning til sykehuset og der fant overlegen ut at jeg måtte ha hjelp til åpning av livmorhalsen. Fikk enda flere tabeletter og måtte være på sykehuset til aborten var over. Jeg var der alene og har aldri hatt det verre.

Dro endelig hjem etter alt var overstått og fikk ny time til kontroll. Da jeg kom tilbake fikk jeg beskjed om at det var så mye rester at jeg ble lagt inn på sykehuset med en gang og klargjort til operasjon. 8 uker gikk jeg med dødt foster. Jeg bestemte meg der og da om at hvis jeg noensinne skulle oppleve MA igjen så skulle jeg velge utskrapning med en gang.

Dette var i november 2018. Begynte prøvingen i januar og det endte i kjemisk. Har hatt skyggestreker både forrige prøveperiode og denne, i dag ble den negativ 14 dpo. Nå er jeg lei. Dette var godt å få ut. Neste post vil ikke bli så lang:hilarious:

PP2 - gravid (ma i uke 12 (8+1))
PP3 - kjemisk
PP9 - prøver babyklister og mannen tar vitaminer
 
Last edited:
Så vondt å høre din historie. MA er ikke noe gøy i seg selv, men høres ut som om det ble ekstra tøft for deg. Følger gjerne dagboken din videre:Heartred
 
Så vondt å høre din historie. MA er ikke noe gøy i seg selv, men høres ut som om det ble ekstra tøft for deg. Følger gjerne dagboken din videre:Heartred
Ja, det var tøft nok å få beskjeden og i tillegg 3 runder med tabeletter og så utskrapning. Men jeg står enda og håper det blir vår tur snart❤️Følg oss gjerne videre❤️
 
Dagen i dag har vært helt tragisk. Snakk om å være hormonell/pms og pottesur:hilarious::hilarious::hilarious:har hatt murringer i hele dag, spørs om ikke tr dukker opp i løpet av natten, men det er så langt ikke andre tegn enda. Vært på besøk hos et vennepar som akkurat har fått baby. Er så velsignet at jeg får holde han og kose så mye jeg ønsker❤️Største sjarmøren:rolleyes:
 
Da er jeg over i ny prøveperiode og etter skuffelsen av at det ikke gikk denne gangen heller, er det helt greit at jeg kan få en uke eller to uten å tenke på all testingen!

Pp8 og CD 2 i dag.

Er fortsatt veldig kvalm, forstår ikke hvor det kommer fra. I går var en berg og dalbane uten like! Jeg blir så sint og rar, synes oppriktig synd på mannen som må holde ut. Kjenner at det verste har lagt seg nå og jeg føler meg bedre og blidere:hilarious:Solen skinner i dag og jeg skal ut å nyte den litt, det fortjener jeg:hilarious:
 
CD 5 (pp8)

I natt sov jeg nesten ikke i det hele tatt pga sinnsyke smerter på venstre side. Ble litt nervøs fordi mensen er over og EL er ikke før om en uke. Aldri vært borti slike smerter før verken ved tr eller EL, så ringte legen og fikk beskjed om å komme kl 15 i dag:nailbiting:håper ikke noe er galt. Det skal sies at mensen var helt unormal denne runden, både smerter, farge og mengder var annerledes. Så skal høre om de kan gi med henvisning til ul eller om de kanskje har det på legekontoret. Mannen er ute å reiser og kommer hjem i morgen (fredag) kveld. EL er beregnet til å være ca torsdag neste uke, så det passer bra:hilarious:han fikk beskjed om å holde seg hjemme den uka:hilarious:el testing med monitor starter på lørdag.
 
CD 5 (pp8)

I natt sov jeg nesten ikke i det hele tatt pga sinnsyke smerter på venstre side. Ble litt nervøs fordi mensen er over og EL er ikke før om en uke. Aldri vært borti slike smerter før verken ved tr eller EL, så ringte legen og fikk beskjed om å komme kl 15 i dag:nailbiting:håper ikke noe er galt. Det skal sies at mensen var helt unormal denne runden, både smerter, farge og mengder var annerledes. Så skal høre om de kan gi med henvisning til ul eller om de kanskje har det på legekontoret. Mannen er ute å reiser og kommer hjem i morgen (fredag) kveld. EL er beregnet til å være ca torsdag neste uke, så det passer bra:hilarious:han fikk beskjed om å holde seg hjemme den uka:hilarious:el testing med monitor starter på lørdag.
Å håper det går bra med deg og at det er uskyldig. Hørtes ikke noe gøy ut.
Lykke til! ❤️
 
Å håper det går bra med deg og at det er uskyldig. Hørtes ikke noe gøy ut.
Lykke til! ❤️
Takk for det❤️Nei, det er ikke morsomt å ha så vondt. Spent nå, sitter på venterommet.
 
Lykke til! Jeg skulle ønske det var slik som jeg trodde det var når jeg var tenåring: 1 gang sex uten kondom og du satt garantert med barn.... Jau jau. Little did she know.
 
Da er jeg ferdig til legen, vikarlege til og med og hun var veldig grei. Trykket og kjente på hele meg egentlig, veldig vondt når hun trykket rundt eggstokkområdet. Hun sendte inn henvisning til CT fordi hun ville ha bilde, og de hadde ikke ul maskin. Men jeg ble heldigvis tatt på alvor og hun sjekket CRP og urin.
 
Lykke til! Jeg skulle ønske det var slik som jeg trodde det var når jeg var tenåring: 1 gang sex uten kondom og du satt garantert med barn.... Jau jau. Little did she know.
Ja, så enkelt er det visstnok ikke:facepalm:sexundervisningen burde helt klart oppdateres!
 
CD 8 (pp8)

Monitor sier høy i dag, så da blir det aksjelegging i dag og dagene fremover. Ble høy en dag eller to tidligere denne runden, så er litt spent på hva den sier i dagene som kommer. Ellers lite å rapportere, litt humørsvingninger tror jeg:hilarious:muligens litt kort lunte. Har vært på plantasjen i dag å handlet hagemøbler, i går ble det bestilt materiale til ny inngangstrapp og platting så nå har vi å holde på med under denne pp. Greit å ha noe som holder tankene litt borte fra prøvingen.
 
CD 8 (pp8)

Monitor sier høy i dag, så da blir det aksjelegging i dag og dagene fremover. Ble høy en dag eller to tidligere denne runden, så er litt spent på hva den sier i dagene som kommer. Ellers lite å rapportere, litt humørsvingninger tror jeg:hilarious:muligens litt kort lunte. Har vært på plantasjen i dag å handlet hagemøbler, i går ble det bestilt materiale til ny inngangstrapp og platting så nå har vi å holde på med under denne pp. Greit å ha noe som holder tankene litt borte fra prøvingen.

Happy humping :smiley-bounce012
 
Håper dette er pp'n med gull egget!:D
Spennende å følge med fremover!
 
Håper dette er pp'n med gull egget!:D
Spennende å følge med fremover!
Håper jeg også! Har en god følelse nå, og skal prøve å fokusere så mye jeg kan på diverse prosjekt vi har. Kanskje det hjelper en eventuell spire også! :D
 
CD 10 (pp8)

I dag fikk jeg maksimal på monitor som kom to dager tidligere enn sist. Kan vel ikke forvente at det er likt hver måned. Har lagt aksjer annenhver dag nå fra den fertile perioden startet, blir tredje i dag. Håper det er nok. Kjenner at noe holder på å skje i mageregionen nå så er spent på å gå over i dpo land snart :)

Det har vært noen tøffe dager da hunden min har vært syk. Over 40 i feber og skjelven, så har blitt lite søvn og mye bekymring. Har lekt sykepleier for han i dag etter veterinæren hvor de lærte meg å gi han drypp for å sørge for at han fikk nok væske i seg med så mye feber. Så nå håper jeg at han blir frisk snart så vi kan kose oss i lag. Han gir meg så mye glede❤️
 
CD 17 og 5 dpo (pp8)

Har hatt en liten pause fra forumet nå siste uken, synes det har vært godt! Jeg følger litt med, men blir ikke like påvirket når det kommer til testing. Nå er jeg 5 dpo og testetrangen har ikke meldt seg. Har mye å gjøre utenfor huset så det opptar dagene ganske greit. Har små symptomer, men det kan være så mangt. Vonde pupper, murringer og vondt i lysken når jeg strekker meg, men som sagt, dette kan være andre grunner til også. Men man holder på et lite håp!

Lurven er endelig frisk og rask og vi kan kose oss maks❤️
 
Back
Topp