Et lite dilemma.....

*trinemor*

Gift med forumet
Amelia har alltid sovet ganske mange timer om natten og trenger mye søvn. De siste ukene har hun sluttet og tisse i nattbleia, og våknet halv sju-sju får å gå på do.

Problemet er at hun da ikke sovner igjen, med det resultat at hun blir veldig sliten utover dagen. Prøver å ha henne i seng til 19, men hun trenger minst 12 timer søvn på natta, så ikke alltid så lett å få til det....

I et par dager har hun tisset i nattbleia på morgenen igjen og sovet lenger, og da er hun mye blidere og fornøyd.

Hun er jo tydligvis klar for å slutte med nattbleie, men vet ikke om vil oppmuntre henne til det. Hun trenger jo absolutt å sove også :) ser jo ikke noe problem om hun bruker bleie på natta litt til....

Hva hadde dere gjort i samme situasjon?


 
Vanskelig dilemma, men jeg tror jeg heller mot at jeg ville beholdt nattbleien litt til dersom hun ikke har noe imot det selv. Her blir hele dagen ødelagt dersom han sover for lite, så nok søvn er viktig for oss.
 
Søvn er veldig viktig for henne også, så tror vi bare tar på nattbleie og ikke har noe veldig fokus på at den skal være tørr akkurat nå....

Vi vet jo at hun kan, så da blir det enkelt å slutte med den senere :)
 
Vi hadde samme greia her! Han sover alltid lenge, men da vi tok av bleia våkna han tidlig! Vi tok på bleia igjen og han sov videre. Tydeligvis ikke klar for å slutte med nattbleie, han tissa stort sett i senga uten!
 
Etter hennes ønske har hun begynt å sove uten nattbleie nå allikevel.

I det siste har hun begynt å synes det er kjempeekkelt om hun har tisset i den, og vil ha den av med en gang.

De fleste nettene har hun vært tørr, og et par ganger har hun sovet til rundt 8 med tørr bleie.

Det gikk galt i natt da, første gangen uten, men vi prøver igjen. Hun virker veldig klar for det nå så :) Fikk tips av en venninne å følge henne på do før vi legger oss den første tiden, så vi prøver det i natt :)
 
Back
Topp