et lite dilemma.....hva ville dere gjort?

babytutta

Forumet er livet
nå har det seg slik at vi må selv betale for frakta på sædcellene til sambo... den er på ca 5-6000 kr. (ja tro det eller ei[:@] ja kanskje mere)

så er det det da, vi har 6 1/2 strå fryst ned. nå har vi fått bejæring på hvor mange vi vil ha utlevert.... skal nok gå helt fint, men hva om flyet detter ned, eller bilen som frakter kjører av veien, eller noe annet går galt... da er disse tapt. så er jo ikke så lurt å få alle sendt i en pulje. hvor mye hadde dere latt blitt igjen..... vi tenkte først å satse på å sende alt, for å slippe betale den frakta så mange ganger, er jo mye penger. men hva om noe skjer, da er ikke disse tusenlappene noe i forskjell på å ikke kunne få brukt de til å lage barn med.. er så usikre her..... skal noe bli igjen for sikkerhets skyld så kan likegjerne 3 strå være igjen----er ikke vits i å la 1 være igjen, om 6 blir ødelagt, kommer nok til å trenge mer enn det 1 strået likevel.......hmmmm er så usikre..
skal vi ta sjansen på å sende alle sammen og ha de oppbevart på haukeland.. eller skal vi la 3 stk være igjen for sikkerhets skyld, og heller betale frakt flere ganger???? (bruker vi opp alle 3 som blir nedfrakta eller ødelagt, så kommer vi jo ikke til å frakte ned resten i samma pulje uansett, for å unngå det samme igjen..off innvikla)

ble langt dette, noen som skjønte??
tror nok vi lar noen være igjen.... tviler på det skjer noe, men hva om liksom?? da er ikke disse pengene verdt en dritt hadde vi kunne erstatta de med egne biologiske barn..

NOE SKAL MAN ALTSÅ VÆRE NØDT TIL BEKYMRE SEG OVER
TENKER
JO MER SÆD JO STØRRE SJANSE FOR Å BLI GRAVID---?
HAR DERE IKKE MULIGHET TIL Å FÅ FLERE FRA MANNEN SEINERE?

ORIGINAL: tigereira

NOE SKAL MAN ALTSÅ VÆRE NØDT TIL BEKYMRE SEG OVER
TENKER
JO MER SÆD JO STØRRE SJANSE FOR Å BLI GRAVID---?
HAR DERE IKKE MULIGHET TIL Å FÅ FLERE FRA MANNEN SEINERE?

Mener å huske hun kun har denne mengden sæd fra mannen pga kreftoperasjon eller noe sånt?
Eller er jeg helt på jordet. I såfall er jeg helt med på bekymringen din. Helt ærlig hadde jeg ALDRI turt å sende alt på en gang. Mest sannsynlig går det helt bra, men i vår verden kan det faktisk hende at det ikke gjør det. Uflaksa mi sier at det kunne ha skjedd også[:'(]. Så jeg ville fått tilsendt max halvparten i første omgang... så får det heller koste skjorta. Gruuuusom pris.... men jeg ville ofret det for å være sikker på flere sjanser for å bli gravid. Man vil jo gjerne ha flere barn enn ett,... ofte ihvertfall.

det skal jo veeeldig mye til for at det skjer noe da, de frakter jo GULL![:D] nå var frakten steget mente hun kanskje 5-6000, men det er ikke det vigtigste.... vi trenger nok bare 1 strå til et forsøk ja, og er vi heldige får vi fryst ned igjen noe...men vi har lite penger, å bruker alt på dette..og skal vi dele i to kan vi like gjerne ta halvparten..
lyst å satse på alle jeg, og ha de på et sted, men blir jo veldig tenker i en slik situasjon..
hmmmm............ så er vi usikre på om mannen kan få barn seinere....kan hende det tar seg opp, men lite tvilsomt...så vil ikke satse på det heller akkurat.

Off, det var litt av et dilemma[&:] Tror kansje jeg ville ha latt ett være igjen, for sikkerhets skyld...

Litt av et dilemma ja. [&:] Blir nesten fristet til å kjøre opp å hente de selv, men de skal vel holdes nedfryst også?[:D]
Vet ikke ka eg ville gjort selv. Men regner med de sender dette som VIKTIG VIKTIG?
Du kan jo høre med St.Olavs om de kjenner til at det noengang har gått galt? Kanskje det kan hjelpe deg med beslutningen?

ja vi får gjøre det tror jeg..hmm[8|]

vi har på ingen måte ment å hente de selv..nei..hehe. blir frakta.
får se hva vi gjør......hmm.. lyst å satse på alle i en tur, å da har vi alle på en plass oxo. meeen, om ikke så blir ca 1/2 parten igjen der.

Back
Topp