Et lite byttedilemma

Milly83

Elsker forumet
Lille gutten min er nå 17 måneder. Han bruker størrelse 80 i klær,noen ganger 86.

Til jul fikk han en Reima vinterdress i størrelse 92 som han selvfølgelig svømmer i akkurat nå.
Spørsmålet er om han kommer til å vokse i den til neste år??? eller må denne byttes? han er vel 82 cm i høyde nå vil jeg tro, kort i beina og lang i overkroppen.
Akkurat nå har han en Lego-dress som passer veldig fint i størrelse 80, fikk også enda en dress til jul i størrelse 86, som han også svømte i, men den vil være passelig ila vinteren i hvertfall.

Spørsmålet er da: vil denne Reima Dressen i størrelse 92 passe til neste år? Eller bør jeg få byttet denne?
Er jo en svina dyr dress, så tør liksom ikke gamble på dette heller... han er 2 år i august, og det er jo da dressen liksom skal passe, men hørt at disse dressene er veldig stor i størrelsen? I så fall, vil den holde hele sesongen neste år?

Hjelp meg dere som har barn som er ca 2 år?

også for sikkerhetsskyld så har jeg ENDA et problem! Vært rundt på Barnas Hus butikker i dag og de har seff ikke den fargen inne som dressen er, derfor kan de heller ikke ta den inn å bytte!?
Grrr... dressen er kjøpt i Trondheim og vi bor i Bergen, så om den må byttes med den som har kjøpt dressen få penger tilbake for dressen også får vi dem av ham... stress...

men heller det enn at han ikke får brukt dressen i det hele tatt og gaven blir bortkastet....[>:]

Jeg ville beholdt den. Reimadressene pleier å være store i størrelsen.

Ville beholdt den...passer den nok neste vintersesong[;)]

ORIGINAL: arquinne

Jeg ville ikke ha byttet den. Det høres ut som om den passer fint til vintern.

Jeg ville ikke byttet, de vokser ikke så mye etter de har fylt 1 år..
gutten min var på samme høyde med din på samme alder, nå er han snart 21 mnd og 88 cm.. han bruker
92 i dressen og er bittelitt stor enda![:)]

Tusen takk for svar damer :)

Bare å fortsette å komme med meninger, så kanskje jeg klarer å ta en avgjørelse etterhvert [:)]

Dattera mi er 2,5 år -lita for alderen og svømmer i sin 92 reimadress.
Ville beholdt dressen[:)]

ORIGINAL: arquinne

Jeg ville ikke ha byttet den. Det høres ut som om den passer fint til vintern.

Tror jeg ville ha spurt om tilgodelapp med gyldighet et år.. Da har du den klar og kan velge ut en i helt rikitg størrelse rundt oktober/November.. [:)]

ORIGINAL: Diddij

Ville beholdt den...passer den nok neste vintersesong[;)]

jeg ville beholdt den, gutten min blir 2 år nå og jeg kjøpte str. 86 til han i høst. han vokser inn i 92 i klær nå.

veldig vanskelig.. unger er forskjellig i høyden. Min eldste hadde str 86 i reima dressen sin fram til hun var 2 år og 2 mnd. Men nå er hun født i februar. Dressen i 86 passet flott den sesongen og kunne holdt noen mnd til. Satser på mini kan bruke 86 dressen til høsten igjen[;)] Men nå er hun ganske så liten, 77 cm på 15 mnd kontrollen. Er han normal i str, tenker jeg at 92 passer fint, så holder den hele sesongen.

snuppa mi er ikke så veldig stor da. hun er 11 mnd og bruker både 74 og 80 i klær. reima dressen i str 74 svømmer hun i enda. så de er rimelig store i str. tror ikke den kommer til ¨å bli ordentlig passelig i år heller. 

Jeg ville ha beholdt dressen.

Om den er for stor neste år, så spar den til neste år etter det igjen. :)
Deilig å vite at man har klær liggende på vent. :)

Jenta mi bruker 92 i reimadressen nå.. Hun er 2 år. Så jeg ville bytta til str 98.

Back
Topp