Et inderlig ønske

En tråd i 'Dagbøker' startet av Spøkelse, 18 Des 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

Velkommen til min dagbok :) Her deler jeg gleder, sorger og håp mens vi prøver på vårt første barn.

Vi starta prøvingen i juni 2018. Siden syklusene mine alltid har vært ustabile, oppsøkte jeg gynekolog i januar. Hun fant ikke noe av betydning på undersøkelser, men forskrev letrozol for å få i gang eggløsning. Mest sannsynlig hadde jeg ikke hatt eggløsning hver syklus.

Siden har vi prøvd, og ikke en eneste gang har vi fått en positiv test. Letrozol har vist seg å funke, og syklusene mine er stabile nå, men sædkvaliteten er noe nedsatt hos mannen. Derfor forsetter vi å prøve mens vi venter på henvisning, og håper vi får det til på egenhånd i mellomtiden!

PP1 - juli. Bomma på el. TR på CD39.
    PP2 - aug. El-tester. TR på CD41.
    PP3 - sep. El-tester og temping. TR på CD36.
    PP4 - okt. Negative el-tester, ingen el-symptomer overhodet. TR på CD40.
    PP5 - nov. Drakk gf-juice, testet og tempet. Årets korteste syklus, bommet på el. TR på CD32.
    PP6 - des. TR kom 3 dager senere enn forventet. TR på CD35.
    PP7 - jan. PP1 med Letrozol. TR på CD32.
    PP8 - mars. PP2 med Letrozol. TR på CD32.
    PP9 - april. PP3 med Letrozol. Brukte Solvipect før el. TR på CD32.
    PP10 - mai. PP4 med Letrozol. TR på CD29.
    PP11 - juni. PP5 med Letrozol. TR på CD32.
    PP12 - juli. PP6 med Letrozol. Babyklister. TR på CD32.
    PP13 - aug. PP7 med Letrozol. Ingen testing eller noe som helst. TR på CD32.
    PP14 - sep. PP8 med Letrozol.

Last edited: 20 Aug 2019
    • Optimistisk Optimistisk x 3
  2. Prøver2018 Forumet er livet Sensommerbarna 2019

Så fint at du har opprettet dagbok. Heier på deg, og sender alt babystøvet jeg kan:Heartred

• Hjertelig Hjertelig x 1
  3. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

Tusen takk for det :Heartred Hvordan er formen din da? Noen symptomer på lille bebis i magen? :love017

4. Prøver2018 Forumet er livet Sensommerbarna 2019

Den er ganske bra, men begynner å føle meg mer og mer gravid nå. Merker at kvalmen kommer i bølger, spesielt hvis jeg er sulten. Puppene begynner å bli veldig ømme og magen murrer litt. Men sånn ellers føler jeg meg veldig fin :)

5. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

Så bra :) Symptomene får man jo bare ta som de kommer, så lenge de forhåpentligvis ikke blir helt hemmende :p Har du noen tips til oss andre prøvere? :D Hva gjorde du den ppen du ble gravid?

6. Prøver2018 Forumet er livet Sensommerbarna 2019

Vet du, jeg gjorde mindre den pp jeg ble gravid enn de tre før den :hilarious: Jeg tempet, men det har jeg jo gjort så lenge at det føles helt naturlig for meg. Og jeg testet etter EL. Vi hadde daglig sex fom 3 dager før EL og tom EL dagen (siste dagen med pos test). Altså 4 dager på rad:dead: Tok ingenting spesielt, spiste ingenting spesielt og jeg drakk alkohol så sent som 6 dpo. I ppene før hadde jeg prøvd grapefruktjuice og lakrisrot-te uten at det funket. Tror rett og slett jeg slappet mer av. Vet det er klisje, men mulig det er noe i det:shy:

• Liker Liker x 2
  7. LilleMy2020 Glad i forumet Marsboere 2020

Så koselig at du laget og en dagbok! Tenk, ett halvt år allerere! o_O Har ikke tenkt på det sjøl, men er nesten der jeg og :shy: tia går fort når man er engasjert i noe ;)
    Jeg har og lange sykluser, gjennomsnitt 33 dager, hadde opp til 38 i år. Tre sykluser etter sa’en i august hadde jeg på 28-29 dager og det føltes rart! :hilarious: Men nå er jeg tilbake med 33 dager:dead:
    Før så syntes jeg det var super digg med lange sykluser, man slapp tr lenge enn resten av jentene.. men når man er prøver så endret det seg :)

Masse lykke til til deg! Blir spennende å følge med din historymaking!:Heartred

8. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

Ja de påstår jo at det skal hjelpe å senke skuldrene :p Jeg vet ærlig ikke hvordan jeg skal klare det. Jeg temper og tester, føler det hadde vært mer stressende for meg å kutte det ut! Mister jo kontrollen over en uregelmessig syklus da. Kanskje jeg burde vært mindre på forum, men så får jeg utløp for mye tanker og følelser her også :p Prøvde grapefruktjuice forrige syklus, men det hjalp ikke særlig på el-slim, men syklusen kom 9 dager tidligere enn forventet, men det må vel nesten ha vært tilfeldig? Blir ikke noe juice denne måneden, smakte forferdelig :p

Nei tiden løper avgårde :p Husker når vi begynte å prøve, så las jeg om det å ta folat mens man prøver. Jeg trodde jo man bare tok det når man ble gravid, men så las jeg at man egentlig burde begynne å ta det 1-3 mnd'er før man prøver! Så jeg måtte forte å ta det, for vi hadde jo allerede begynt :hilarious: Det var liksom en milepæl når jeg kjøpte min første pakke. Da var vi prøvere. På ekte. Lite visste jeg at jeg skulle tømme to bokser før jeg ble gravid.. Kanskje fler tilogmed? Hvem vet..

Helt enig, lange sykluser var digg før man prøvde. Men nå er det bare stressende :p Mine har vært oppi 52, men ligger som regel på 30/40 tallet. De aller fleste er 37/38 :wtf:

9. LilleMy2020 Glad i forumet Marsboere 2020

Oh ja, så lite viste vi før at det kan ta tid.. :sorry: men men, snart er det vår tur og!:smug:
    Oppretter du ny ikm gruppe? Eller venter vi litt?:shy:

10. Sola1991 Glad i forumet Vi som prøver :)

Så moro når de man har vært i ikm gruppe med har dagbok. Da kan man liksom følge med der :happy:Lykketil! :love7 gleder meg til å følge med videre!

11. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

Ja det kan du si! Ganske vanvittig. Men tror det blir enda mer vanvittig når vi blir gravide :Heartred Jeg har tenkt tankten, klør i fingrene etter å opprette! Men aner jo ikke om jeg er IKM uke 3 eller 4 :/ Hvis syklusen min er 36 dager denne ganga, så rekker jeg jo IKM uke 3, så hadde jo vært en ide å opprette den uka? Hvilken uke er du? :happy:

12. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

Hyggelig at du vil følge meg :Heartred Har du selv dagbok? :)

13. LilleMy2020 Glad i forumet Marsboere 2020

Nå som tr egentlig er i gang så havner jeg helt i uke 4! :bored: Men er sjøk usikker, da førrige pp var mye kortere enn denne... kanskje lurt å vente med å velge ikm etter el har vert?:hilarious:

14. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

Denne ganga tok jeg bare en sjanse på at jeg hadde IKM i 51, og endte faktisk opp med å ha det i uke 50! Så er jo ikke noe galt i å lage en IKM-gruppe man kanskje ikke havner i :) Men hvis ikke det dukker opp snart, så oppretter jeg en for uke 3, så må du bare joine der! :D

15. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

PP6 - CD7

48385582_2108469549464840_2134974633059811328_n.jpg

Da var vi i gang med tempingen i pp6, og tanta has left the building! Siden forrige el kom på CD18 (pleier å komme etter 22), begynner jeg nok med el-testing på CD16, bare for å ikke gå glipp av noe. 2 pakker med make sure sine tester er innkjøpt og klare til bruk :happy:

16. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

Treningsmotivasjonen har vært på bånn i det siste, og jeg blitt et støttemedlem på treningssenteret jeg tilhører. Men idag fant jeg litt overskudd, og fant denne økta på youtube. Anbefales!! Det er en tabataøkt kun ved bruk at din egen kropp, svettefest til tusen :)

17. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

PP6 - CD13

Da var jula overstått :) Det ble en veldig fin jul med masse familietid, spill og vin (sistnevnte med god samvittighet). Det var faktisk 3 hele dager hvor jeg tenkte på noe annet enn prøvinga! Sånn utenom de 5 gangene jeg ble spurt når vi skal få barn.. Syns det blir vanskeligere å svare på de spørsmålene jo lengre vi prøver, finner unngåelsesstrategier og svarer aldri direkte lengre. Men utenom de spørsmålene, så klarte jeg å legge det vekk, logge av internett og tenke på andre ting. Og det var ganske deilig :) Selv om jeg savna forumet litt :rolleyes:

Men nå har jeg regna meg fram til el rundt 5-7 januar. Faktisk, hvis denne syklusen er like kort som forrige, så har jeg el 1/1! Men jeg regner ikke med det. Tror jeg skal begynne å teste etter el om et par dager :)

Forrige syklus prøvde jeg grapefruktjuice. Er det noen som vet om denne kan påvirke syklusen ved å gjøre den kortere? Syklusen min var jo uvanlig kort forrige gang (31 dager). Hadde ikke noe voldsom effekt på slimet.

Denne gangen har jeg en flaske solvipect stående. Usikker på om, og når jeg skal bruke den. Hva syns dere?

Håper alle på forumet har hatt en fin jul, gravide eller ikke! :rendeer:Heartred

18. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

PP6 - CD13

ff.jpg

Da fikk jeg bekreftet at nattevakter forhøyer BBT, dagens temp er tatt k 06, de andre er tatt mellom kl 13-15 etter nattevakter. Ikke så lett å tempe med nattevaktsarbeid.
    Tror jeg begynner med el-testingen på lørdag :)

19. Bambii Elsker forumet Oktoberlykke 2019

Nei ikke lett å være prøver og turnusarbeider :Heartpink Lykke til med EL jakten denne pp:hello2

20. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

Nei det er det virkelig ikke! Har i det siste tenkt om det at jeg snur døgnet så mye kan påvirke mine sykluser som er ganske uregelmessige. Men takk for lykkeønskninger :love017 Ser du er i dpoland nå, jeg følger spent med! :D

Kjenner meg veldig optimistisk idag, føler denne gangen er vår tur! :hello2 Nå skal jeg finne el, vi skal til gyn om ikke så lenge, og alle oddsene sier at vi burde bli gravide snart :Heartred

Del denne siden