Et hjemmelaget mirakelsøsken er på vei❤️

21+3

Idag har mannen siste dag hjemme før han starter på jobb igjen etter permisjon! Sykt å tenke på at hele permisjonstiden med Henrik er ferdig! Jeg synes han fortsatt er liten jeg❤️ Nå skal jeg og mini være hjemme frem til juleferien, så blir det barnehagestart 7.januar! Det tror jeg blir veldig bra! Han virker veldig klar for barnehage, og han kjeder seg fort her hjemme! Ungene er turbo, høyt og lavt dagen lang! Så jeg kjenner jeg er litt spent! Er litt begrenset hva jeg orker, begynner å bli svær og kjenner bekkenet godt! Det er tungt rett og slett! Uvant, for forrige svangerskap merka jeg ikke bekkenet og jeg var mye i ro! Det går ikke nå!! Vi har brukt høsten på å bygge yttergang, og de to siste ukene har jeg malt stua, spisestua og en liten gang! Kanskje ikke det smarteste, men jeg var så lei av hvite vegger!!! Nå er det farge, og jeg er superfornøyd! Og siden jeg skal traske hjemme i et år til, så var det litt for min egen trivsel hjemme også:happy:

Lillebror i magen går det tilsynelatende bra med! Kjenner masse liv, hver dag! Det er SÅ nydelig å kjenne han sparke! Jeg har kontroll på onsdag, og snart må jeg vel få tatt glukosebelastningen! Husker ikke helt når den tas? Men det stresser jeg ikke med! Jeg syntes jo den drikkegreia var god når jeg tok den sist:hilarious: det kjedelige var å sitte på venterommet på legesenteret i to timer! Denne gangen skal jeg gå rett over gata og sette meg på helsestasjonen istedet!

Ellers så starta uka fantastisk!!! Jeg fikk endelig svar på svangerskapspengesøknaden!!! Og den den ble godkjent med full lønn!! Jeg ble så lettet at jeg begynte å grine! Har vært fælt å gå i limboland, hjemme med full lønn, og ikke vite 100% sikkert at jeg kom til å få full lønn dekket! Den pågående sykepengesaken står fortsatt på stedet hvil, og pengene jeg fikk utbetalt står fortsatt urørt på konto! De 19.000 jeg skyldte jobb er tilbakebetalt, og jeg kjenner jeg driter i om jeg får beholde de 13.000 jeg fikk av nav eller ikke! Jeg er bare lei av hele greia!
 
Hurra for over halvveis og innvilget sv.penger:) Permisjonstiden går fort ja, men det blir fint med barnehage også:)
 
For en herlig oppdatering! Godt med alt som er gjort, og ikke minst at søknaden ble godkjent med full lønn! :smiley-bounce015
 
Så bra søknaden ble godkjent,
 
21+3
Idag har mannen siste dag hjemme før han starter på jobb igjen etter permisjon! Sykt å tenke på at hele permisjonstiden med Henrik er ferdig! Jeg synes han fortsatt er liten jeg❤️ Nå skal jeg og mini være hjemme frem til juleferien, så blir det barnehagestart 7.januar! Det tror jeg blir veldig bra! Han virker veldig klar for barnehage, og han kjeder seg fort her hjemme! Ungene er turbo, høyt og lavt dagen lang! Så jeg kjenner jeg er litt spent! Er litt begrenset hva jeg orker, begynner å bli svær og kjenner bekkenet godt! Det er tungt rett og slett! Uvant, for forrige svangerskap merka jeg ikke bekkenet og jeg var mye i ro! Det går ikke nå!! Vi har brukt høsten på å bygge yttergang, og de to siste ukene har jeg malt stua, spisestua og en liten gang! Kanskje ikke det smarteste, men jeg var så lei av hvite vegger!!! Nå er det farge, og jeg er superfornøyd! Og siden jeg skal traske hjemme i et år til, så var det litt for min egen trivsel hjemme også:happy:

Lillebror i magen går det tilsynelatende bra med! Kjenner masse liv, hver dag! Det er SÅ nydelig å kjenne han sparke! Jeg har kontroll på onsdag, og snart må jeg vel få tatt glukosebelastningen! Husker ikke helt når den tas? Men det stresser jeg ikke med! Jeg syntes jo den drikkegreia var god når jeg tok den sist:hilarious: det kjedelige var å sitte på venterommet på legesenteret i to timer! Denne gangen skal jeg gå rett over gata og sette meg på helsestasjonen istedet!

Ellers så starta uka fantastisk!!! Jeg fikk endelig svar på svangerskapspengesøknaden!!! Og den den ble godkjent med full lønn!! Jeg ble så lettet at jeg begynte å grine! Har vært fælt å gå i limboland, hjemme med full lønn, og ikke vite 100% sikkert at jeg kom til å få full lønn dekket! Den pågående sykepengesaken står fortsatt på stedet hvil, og pengene jeg fikk utbetalt står fortsatt urørt på konto! De 19.000 jeg skyldte jobb er tilbakebetalt, og jeg kjenner jeg driter i om jeg får beholde de 13.000 jeg fikk av nav eller ikke! Jeg er bare lei av hele greia!

Herlig oppdatering fra deg!! :Heartred Det ser ut som det meste går seg til. Håper bare formen holder seg stabil. Fy søren så langt du har kommet i dette svangerskapet! :happy:
 
23+5 :Heartred

Jeg glemmer helt av denne dagboken jeg! Så beklager at jeg er så dårlig på å svare! Men skal jammen si tiden flyr, og svangerskapet kan virkelig ikke sammenlignes med det forrige hvor tiden sneglet at gårde. Jeg klarer rett og slett ikke henge med, og det hender jeg må inn i appen for å sjekke hvor langt jeg er på vei når folk spør! Men det er jo bare fint det:happy: Sykt å tenke på at det straks er bare fire uker igjen til tredje trimester!! Magen vokser og vokser, lillebror er en aktiv liten kar og jeg koser meg med spark! Han har fått en døgnrytme nå, og det er helt greit. Formen er ganske bra! Alt er fint på kontroller, både blodtrykk og urin. Hjertelyden ligger på mellom 140 og 150 hver gang, akkurat som storebror gjorde:Heartblue har foreløpig bare gått opp 2 kg. Har lite matlyst, så sliter litt med å få i meg nok næring. Cola, sjokolademelk og søtsaker smaker definitivt best, så rart det ikke vises på vekta:facepalm: Skal ta glukosebelastning i uke 26! Bekkenet merker jeg godt, mye mer enn sist! Men det går stort sett greit. Er ikke så rart, med en overaktiv liten tass på 13 mnd som fyker rundt, klatrer på alt og tester grenser ut av en annen verden! Det er så sykt å tenke på at lille babyen min skal bli storebror!

I forrige uke var vi på svangerskapspoliklinikken på St. Olavs. Jeg har ønsket en gjennomgang av fødselen med Henrik, vi fikk veldig lite info sist. Og så ønsket jeg en plan for fødselen nå. Jeg kan ikke si jeg har traumer eller fått noe fødselsangst, men jeg er redd for et nytt hastekeisersnitt. Det var veldig skremmende på slutten sist. Jeg ønsker veldig en vaginal fødsel denne gangen, men dersom fødselsforløpet blir det samme og jeg blir liggende uten noe fremgang, så ønsker jeg heller at de tar han ut i et rolig snitt fremfor at ting blir kritisk og det må løpes til operasjonssalen! Vi fikk ingen klare svar for hva som skjedde sist, men jeg har fått beskjed om at terskelen for et nytt keisersnitt er lav og at jeg vil bli hørt dersom ting ikke går fremover denne gangen heller. Så da håper jeg dette stemmer, og håper mest av alt at jeg får en komplikasjonsfri fødsel denne gangen!
 
28+0, tredje trimester❤️

Idag går jeg inn i tredje og siste trimester! Føles så rart! Og det på samme dag som Henrik er 14 mnd! Helt sprøtt❤️ Formen er helt fin egentlig! Jeg har litt bekkenplager, men det er overkommelig! Men det begynner å bli tungt, spesielt ifht løft av Henrik og slik! Magen vokser og vokser, og lillebror er superaktiv❤️ Rart å tenke på at om ca 3 mnd så er han her!

7911676A-C301-4A9E-A63D-067D747C817C.jpeg
 
Kjempefin mage :Heartred
 
Som tiden flyr! Bare sjarmøretappen igjen nå :rolleyes: Du er superfin ❤️
 
Åh, så fin mage! Tenk på alt det slitet dere måtte gjennom for å få Henrik, og nå er du snart mamma til to selv om Henrik bare er ett år. :) Så koselig! Nyt siste trimester! <3
 
Fine magen og siste trimester alt❤️
 
Wohooo, siste trimester! Så godt å høre at formen er bra, og magen er jo helt nydelig:Heartred
Masse lykke til med barnehagestarten!
 
Flott mage
Gratulerer med 28 uker
 
For en fin mage! Og hurra for tredje og siste trimester :D :Heartred
 
Herlig oppdatering og superfin mage! :Heartred
Savner oppdateringer fra deg, men forstår veldig godt at du ikke er like aktiv her inne :happy: Så fint at formen er såpass bra! Krysser fingrene for at det holder seg slik fram til fødsel!

Du, jeg har et spm. til deg. Skjønner det at jeg var på TUL i dag og det gikk heldigvis fint! Men jeg har gått på blodfortynnende (Klexane) fram til nå, og ved innsettet fikk jeg beskjed om å slutte med det nå. Men jeg har igjen ti sprøyter og er litt fristet av å bruke de. Er sikkert ikke noe problem å slutte. Men siden jeg er ofte kald og har dårlig blodsirkulasjon innbiller jeg meg at det hadde vært greit å ta de siste sprøytene også. Hvor lenge gikk du på blodfortynnende sist? Tror du det er farlig å fortsette? Spør deg siden klinikken er stengt nå og du har som oftest peiling! :happy:
 
Back
Topp