Et hjemmelaget mirakelsøsken er på vei❤️

Nord-Østerdalen er tingen :p
I bygda mannen min er fra har de mystisk uttale på veldig mange navn. De har trykket på feil plass på en måte, Kathrine blir Kattrine, Sofie blir Soffie, Olai blir Ollai.. Så det kutta mange navn for vår del og :p

Jeg får sikkert ikke noe igjen på skatten neste år, så her tas ingen sjanse :p

Haha, sånn blir det på mange navn her også! Så det var en del som ble utelukket sist og sikkert blir det igjen nå også! Jeg har fått en blandingsdialekt nå, blanding av grenlandsdialekt (er fra Skien), trøndersk etter jeg bodde der i 9 år og fortsatt jobber der, og nord-østerdøl etter å ha bodd her i 5 år!
 
Hmmz, der er kanskje litt kort ja! Vært sånn flere sykluser eller bare en? Ville nevnt det for klinikken kanskje! Kan vel få mer progesteron mot kort lutealfase:happy:
Jeg vet jeg slet med det før vi startet IVF-prosessen. Men tok kontakt med klinikken i dag og får lutinus tom sv.sk.uke 7+6 skrev dem. Da føler jeg meg litt tryggere på prosessen i hvert fall :)
 
Jeg får så vondt av alt du må igjennom :( både nav og teite regelverk. Samtidig klager politikerne på lave fødselstall. Vel de gjør det jo ikke lett med å endre på regler, endre permisjon og alt mulig. Bra det har gått fint å jobbe så langt selv om det er risiko. Men skulle ikke vært slik at det er det du må for å i det hele tatt tjene opp permisjon :oops:

Da jeg ble overaskende gravid med lillebror (ogsp en dyrebar snik som din) skulle jeg egentlig jobbe redusert i sommer. Hadde jeg gjort det hadde jeg nesten ikke fått penger fordi det er de 3 siste utbetalingene før permisjon (istedenfor de 6 beste av de siste 10mnd) som bestemmer hva man får i permisjon :shifty: heldigvis klarte sjefen å snu planene slik at jeg kunne jobbe hele sommeren istedenfor. Hvis ikke hadde det blitt krise
 
Jeg vet jeg slet med det før vi startet IVF-prosessen. Men tok kontakt med klinikken i dag og får lutinus tom sv.sk.uke 7+6 skrev dem. Da føler jeg meg litt tryggere på prosessen i hvert fall :)

Såå bra!! Det kan jo hjelpe på!! Blir så spennende å følge deg nå altså!!
 
Jeg får så vondt av alt du må igjennom :( både nav og teite regelverk. Samtidig klager politikerne på lave fødselstall. Vel de gjør det jo ikke lett med å endre på regler, endre permisjon og alt mulig. Bra det har gått fint å jobbe så langt selv om det er risiko. Men skulle ikke vært slik at det er det du må for å i det hele tatt tjene opp permisjon :oops:

Da jeg ble overaskende gravid med lillebror (ogsp en dyrebar snik som din) skulle jeg egentlig jobbe redusert i sommer. Hadde jeg gjort det hadde jeg nesten ikke fått penger fordi det er de 3 siste utbetalingene før permisjon (istedenfor de 6 beste av de siste 10mnd) som bestemmer hva man får i permisjon :shifty: heldigvis klarte sjefen å snu planene slik at jeg kunne jobbe hele sommeren istedenfor. Hvis ikke hadde det blitt krise

Ja, det er virkelig helt latterlig!! Utrolig tungt og innviklet system som man omtrent må ha en mastergrad for å forstå!!

Oj, så bra det ordnet seg for deg!! Blir egentlig litt det samme her, og var dette med de 3 månedene og gjennomsnittsberegning som gjorde at jeg skulle gå på sykepenger før svangerskapspenger for det er samme utregning som ved foreldrepenger! Men jeg har fått beskjed om nå at sålenge jeg jobber de 4 ukene, så vil det tas en utregning utifra de! Det står at dersom det er en forskjell på mer enn 25% mellom det man har tjent de 3 siste månedene og en normal årslønn, så tas det utgangspunkt i hvilke inntekt som er mest representativ for meg! Og det er den fulle lønna de 4 ukene! Og sålenge jeg går på svangerskapspenger fra midt av denne måneden, så er det svangerskapspengene som blir utgangspunktet for foreldrepengene mine! Så nå håper jeg dette stemmer og at jeg slipper mer tull!!!
 
Nav altså!!

På tirsdag tikka det inn penger på kontoen min! Sykepenger fra perioden 03.09-15.09, altså etter arbeidsgiverperioden og frem til jeg starta i jobb 16.09!! What liksom! Why? Har de gjort en feil!? Eller kom jeg under disse unntakene det var snakk om? Så jeg ringte igår, etter oppfordring av lønningskontoret! Satt i èn time med dem på telefon! Ble sendt fra den ene til den andre! Alle så jeg hadde fått penger utbetalt, men ingen kom inn på saken min og de kunne ikke finne noe vedtak eller notat på at jeg hadde krav på sykepenger eller hvordan vurderingen ble gjort:eek: han siste jeg snakka med fant vel ut at det må være NAV arbeid og ytelse på Hamar som må sitte på saken, siden jeg bor i Hedmark! Men han klarte ikke å få satt meg over dit, og det var ikke noe telefonnummer jeg kunne ringe heller! Så han har sendt en henvendelse dit om at de må ringe meg så fort som mulig! Har jeg hørt noe! Neeeei da!! Blir helt matt!! Skal definitivt IKKE bruke de pengene før jeg har et skriftlig vedtak på at det er en korrekt utbetaling!!
 
Nav altså!!

På tirsdag tikka det inn penger på kontoen min! Sykepenger fra perioden 03.09-15.09, altså etter arbeidsgiverperioden og frem til jeg starta i jobb 16.09!! What liksom! Why? Har de gjort en feil!? Eller kom jeg under disse unntakene det var snakk om? Så jeg ringte igår, etter oppfordring av lønningskontoret! Satt i èn time med dem på telefon! Ble sendt fra den ene til den andre! Alle så jeg hadde fått penger utbetalt, men ingen kom inn på saken min og de kunne ikke finne noe vedtak eller notat på at jeg hadde krav på sykepenger eller hvordan vurderingen ble gjort:eek: han siste jeg snakka med fant vel ut at det må være NAV arbeid og ytelse på Hamar som må sitte på saken, siden jeg bor i Hedmark! Men han klarte ikke å få satt meg over dit, og det var ikke noe telefonnummer jeg kunne ringe heller! Så han har sendt en henvendelse dit om at de må ringe meg så fort som mulig! Har jeg hørt noe! Neeeei da!! Blir helt matt!! Skal definitivt IKKE bruke de pengene før jeg har et skriftlig vedtak på at det er en korrekt utbetaling!!
For et kaos!
Helt sprøtt at de ikke selv får komme inn og se på saken.
Lykke til med avklaring
 
97D7E404-D317-4EA7-80CE-B1DD9F42C8F9.jpeg


16+2❤️

Igår kveld hadde jeg siste vakt av de fire ukene jeg måtte jobbe! Herregud, det var en så sinnsykt lettelse å gå fra jobb! Tårene bare trilla! Det er søkt om sv.penger fom førstkommende mandag, så nå håper jeg så inderlig det går i orden! Først da jeg skal senke skuldrene helt! Nå skal jeg prøve å nyte graviditeten og den voksende magen! Jeg tror jeg blir diiiiger!!!
 
Så flott mage!
Godt du nå har fått fullført de fire ukene. Satser på det ordner seg med svangerskapspenger.
Hørt noe mer ift de spesielle betingelsene det kunne hende du falt innunder?
 
For en nydelig mage!! :)
 
Nydelig mage :Heartred Så godt at du endelig er ferdig med jobben og kan nyte resten av tiden :Heartred
 
Du er så flott ❤️
Godt å lese at du er over kneika! Kos deg!
 
Så flott mage!
Godt du nå har fått fullført de fire ukene. Satser på det ordner seg med svangerskapspenger.
Hørt noe mer ift de spesielle betingelsene det kunne hende du falt innunder?

Tusen takk❤️
Det tikka inn 13.000 fra nav på kontoen min 1.oktober! Sykepenger fra etter arbeidsgiverperioden og frem til jeg friskemeldte meg! Etter mye telefoner med nav, så er det ingen som kan svare meg på hvorfor jeg har fått dem, og jeg har ikke fått noe vedtak! Nå vurderer de saken på nytt siden ingen fant noe dokumentasjon, så får vi se hva vurderingen blir og om det er en riktig utbetaling! De pengene står hvertfall ubrukt på en konto frem til jeg evt får er vedtak på at jeg skal ha dem!!! For et surresystem!!!!
 
Nydelig mage :Heartred Så godt at du endelig er ferdig med jobben og kan nyte resten av tiden :Heartred

Tusen takk❤️ Prøver å nyte nå ja!!!❤️❤️ Nå gleder jeg meg til å følge deg!!!
 
Takk❤️ Bra med deg og twinsa?
Det går fint :) Kost oss glugg i 5 uker nå med pappa hjemme i perm. Fra mandag av er jeg alene med de. Litt spent på hvordan det kommer til å gå :rolleyes:
 
Back
Topp