Et grøt spm..

**To tette**

Glad i forumet
Snuppa har begynt å våkne så mye på natta nå, så gav henne smakeprøve på mais grøt i går.
Lurer på hvor lenge ga dere smaksprøver før dere økte porsjonen?
Er det meningen at de skal ha en bæsjebleie før en øker?
Er det normalt og ha litt vondt i magen når en begynner med grøt, før det blir bra igjen?

Takk for svar![:)]

Matheo fikk ikke vondt i magen. Han fikk smaksprøver i 5 dager så økte vi sakte men sikkert til fullporsjon!

Husker ikke helt jeg ,men trur ikke han fikk så mange smaksprøver før vi var opp i 100ml. Kanskje 3 dager.. [;)]
Dennis fikk ikke vondt i magen. Blandet med mm [:)]

ORIGINAL: Sukkerklompen

Snuppa har begynt å våkne så mye på natta nå, så gav henne smakeprøve på mais grøt i går.
Lurer på hvor lenge ga dere smaksprøver før dere økte porsjonen?
Er det meningen at de skal ha en bæsjebleie før en øker?
Er det normalt og ha litt vondt i magen når en begynner med grøt, før det blir bra igjen?

Takk for svar![:)]

Ga smaksprøve i 3 dager, så dobbel smaksprøve i 1 dag, halv porsjon i 2 dager så full porsjon! Jeg økte kun fordi han bæsja som normalt [:)]

Ga smaksprøve 1-2 uker før jeg har økt nå siste dagene. Ho spiser det ho har lyst på, men er langtfra en hel porsjon enda. Det er jo veldig mye.

Har ikke spilt noen rolle på sovinga til Tiril.. var når vi begynte med grøt ho begynte å våkne om nattan igjen...

ORIGINAL: TonjeJenta

Ga smaksprøve 1-2 uker før jeg har økt nå siste dagene. Ho spiser det ho har lyst på, men er langtfra en hel porsjon enda. Det er jo veldig mye.

Har ikke spilt noen rolle på sovinga til Tiril.. var når vi begynte med grøt ho begynte å våkne om nattan igjen...

Jeg merket det spesielt i dag.. Ga henne smaksprøve på grøt kl. 6 og pupp etterpå, så gav jeg litt mer pupp kl halv 8 så var hun i seng til ca. 19.45. Så våknet hun kl.9 igjen og ville ha mer mat, spiste på begge sider..merkelig! Håper hun sover litt lengre enn hun har gjort den siste uka da.. Føler at jeg er litt bortskjemt da når jeg klager av at hun begynner og våkne tre ganger på natta, men er jo ikke vandt til det.[&:]

Gir fortsatt smaksprøver jeg da :P Eller er vel ca en halv porsjon da men .. Har helt glemt at han faktisk kan få mer så:P

Men Ravn Kenneth også fikk litt vondt i magen første dagen med grøt.. Så gikk det fint :) Men når pappaen skulle prøve risgrøt(tror jeg) med banan, da ble det liv i heimen der.. Den var IKKE magen hans glad i :O Hadde visst grått hele kvelden, og sovna i 11-12 tiden og påan igjen i 4 tiden om natta ...

lillegutt fikk vondt i magen av grøten, men det er grøt med banan i, men nå har vi prøvd grøt uten banan i, å da får han ikke vodt i magen lengere:)

vi startet med maisgrøt blandet med mm...
men mor er litt lat, så har nå kjøpt mme..

han har ikke hatt vondt i magen...
fikk full porsjon etter en uke.. fulgte med på bæsjen og det har ikke vært noe problem!

nå får han mais grøt om morgenen... og risgrøt med banan og fersken
til kvelds...

begynte med grøt fordi han begynte å våkne om natten igjen...
nå etter at han har begynt å få 2 grøtmåltider om dagen sover han hele natten igjen =)

ORIGINAL: #Åsen#

fikk full porsjon etter en uke.. fulgte med på bæsjen og det har ikke vært noe problem!

til kvelds...

nå etter at han har begynt å få 2 grøtmåltider om dagen sover han hele natten igjen =)

Men...er det meningen at de skal bæsje hver dag når de får grøt eller kan det gå like lang tid som når en ammer, siden jeg også gjør det..?

til kvelds...

Men...er det meningen at de skal bæsje hver dag når de får grøt eller kan det gå like lang tid som når en ammer, siden jeg også gjør det..?

det har jeg lurt på også... emil bæsjer nå hver 2. dag ca... men bare følg med, blir hun sur virker plaget, gi litt sviskemos..
jeg ga to teskjer de første dagene han fikk to måltider... men han har ikke problemer m magen så han får ikke nå...

jeg også lurte veldig , men bare stol på mage følelsen og prøv deg frem litt =)

til kvelds...

det har jeg lurt på også... emil bæsjer nå hver 2. dag ca... men bare følg med, blir hun sur virker plaget, gi litt sviskemos..
jeg ga to teskjer de første dagene han fikk to måltider... men han har ikke problemer m magen så han får ikke nå...

Ok, takk! Jeg får skjekke det litt ann! Kanskje jeg skal gi henne litt i dag da, for hun har ikke klart å roe seg de to dagene vi har gitt grøt.. Så det kan rett og slett være at hun har litt vondt i magen..[8|]

Ok, takk! Jeg får skjekke det litt ann! Kanskje jeg skal gi henne litt i dag da, for hun har ikke klart å roe seg de to dagene vi har gitt grøt.. Så det kan rett og slett være at hun har litt vondt i magen..[8|]

prøv det, så finner du ut av det =)
Jeg har ivertfall lært at når jeg lurer veldig på ting .. foreks når vi startet med grøt.. og skulle ønske
det fantes ett fasit svar ... så må jeg bare slappe av.. prøve oss frem , så finner vi ut av det =)
bebisene sier ifra om det er noe galt =)

Jeg har ivertfall lært at når jeg lurer veldig på ting .. foreks når vi startet med grøt.. og skulle ønske
det fantes ett fasit svar ... så må jeg bare slappe av.. prøve oss frem , så finner vi ut av det =)

Det er sant[:)] Det er vel det at en ikke vil gjøre noe "feil"..hehe! Men som du sier er det vel ikke noe som heter fasit svar[:D]

Det er sant[:)] Det er vel det at en ikke vil gjøre noe "feil"..hehe! Men som du sier er det vel ikke noe som heter fasit svar[:D]

lykke til =)

Back
Topp