Et glass rødvin før fødsel!

My_

Elsker forumet
Flere leger, jm og sykehus sier at gravide burde ta seg et glass rødvin på slutten av svangerskapet. Men forskning sier at man veit ikke hvor lite som skal til før at fosteret tar skade av alkohol.

Har du fått dette anbefalt? Og hva er din holdning til dette?

Jeg hadde aldri i verden drukket noe med alkohol i svangerskapet med vitende og vilje uansett hvem som sa det!

Tror ikke jeg hadde gjort det. Jeg har ikke noe behov for vin på noen måte, så derfor hadde jeg nok ikke tatt sjansen.Selv om jeg gjorde mange ting under svangerskapet som ikke akkurat er "godtatt".

Jeg skjønner ikke hvorfor de anbefaller det, når de burde vite bedre. Men skjønner ikke at den gravide tar sjangsen på det heller. Alkohol har ikke noe i kroppen på en gravid og gjøre. 

Jeg mener at hvis man absolutt føler man må ta seg et glass når man egentlig ikke skal, da har man et alkoholproblem.

Like ikke rødvin en gang... Null alkohol i svangerskapet på meg, bryr meg fint lite omhva NOEN leger og jm mener...

ORIGINAL: My_

Jeg skjønner ikke hvorfor de anbefaller det, når de burde vite bedre. Men skjønner ikke at den gravide tar sjangsen på det heller. Alkohol har ikke noe i kroppen på en gravid og gjøre. 

Jeg skjønner ikke hvor du har det fra at det er vanlig å anbefale slikt? Jeg har aldri hørt en eneste lege, jordmor eller sykehus som har sagt noe så dumt, og jeg har faktisk jobbet på 5 forskjellige fødeavdelinger. Ville aldri falt meg inn å drikke alkohol når jeg er gravid, og hadde jeg selv fått et så dårlig råd, så hadde jeg faktisk sendt inn en klage.

Jeg ble anbefalt å holde meg unna alkohol.
Og om jeg hadde blitt anbefalt det, hadde jeg uansett ikke gjort det! [:)]

Er jo mange vanlige folk som tror dette er helt greit da.
Er du på overtid så kan det være noen som ber deg ta et glass rødvin for å starte fødselen liksom.. O_O

Det ville jeg aldri gjort. Alkohol og graviditet hører ikke sammen.

Meeen så drikker jeg ikke vin i det hele tatt da [;)]

ORIGINAL: Sukkertopp

Jeg skjønner ikke hvor du har det fra at det er vanlig å anbefale slikt? Jeg har aldri hørt en eneste lege, jordmor eller sykehus som har sagt noe så dumt, og jeg har faktisk jobbet på 5 forskjellige fødeavdelinger. Ville aldri falt meg inn å drikke alkohol når jeg er gravid, og hadde jeg selv fått et så dårlig råd, så hadde jeg faktisk sendt inn en klage.

De anbefaller det på sykehuset som ligger like ved her jeg bor. Også har jeg sett omkring på forumverden de siste årene at folk har fått anbefalt det. Men jeg har ikke opplevd det selv[;)]

jeg hadde ikke gjort det[:D] men dette blir vel en tråd vi bare kan sette oss til rette

Jeg fikk også høre det da jeg var gravid sist. Men ringte opp på Føden før jeg vurderte å prøve selv (var 12 dager over tiden da og MØKK lei) og jordmor bare lo av meg. Så jeg prøvde ikke og kommer aldri til å gjøre det heller.

Det er vel ´bare´ et kjerringråd? Altså, det er vel ikke vitenskapelig bevist at det gjør noe for at fødsel skal starte?

De anbefaller det på sykehuset som ligger like ved her jeg bor. Også har jeg sett omkring på forumverden de siste årene at folk har fått anbefalt det. Men jeg har ikke opplevd det selv[;)]

Hvis du ikke hører det direkte selv, så kan det være greit å huske på at mange som tar et glass vin når de er gravide kanskje ikke er helt ærlige når de sier at legen deres anbefalte det. Det finnes helt sikkert leger og jordmødre der ute som er så blåst som det der, men det finnes enda flere forumbrukere som lyver eller vrir på sannheten til slik de skulle ønske at det var.

Jeg har ikke fått det rådet, men hadde jeg fått det så hadde lege/jordmor/helsepersonell som sa det mistet min tiltro og respekt. Så da hadde jeg bytta til noen andre, for da kunne jeg ikke stolt på andre råd heller fult ut.

Med andre ord; jeg hadde ikke drukket et glass rødvin som gravid.

Hvis du ikke hører det direkte selv, så kan det være greit å huske på at mange som tar et glass vin når de er gravide kanskje ikke er helt ærlige når de sier at legen deres anbefalte det. Det finnes helt sikkert leger og jordmødre der ute som er så blåst som det der, men det finnes enda flere forumbrukere som lyver eller vrir på sannheten til slik de skulle ønske at det var.

Men når det er snakk om samme sykehus, så er det litt merkelig at såpass mange sier de har fått det anbefalt. Og lest sånne diskusjoner hvor folk skriver de har fått anbefalt og IKKE benyttet seg av det. Men også som har gjort det.

Jøss, anbefaler de det nå idag??[8|]
Hadde uansett ikke gjort det... Vet de ga alkohol til gravide på 60-tallet mener jeg for å stanse tidlige rier.[&:]

ORIGINAL: toneany

Jeg hadde aldri i verden drukket noe med alkohol i svangerskapet med vitende og vilje uansett hvem som sa det!

Back
Topp