Et gjentagende tema....

Surrine

Flørter med forumet
Opplever at de fleste her inne har problemer med legen sin. Syns dette er utrolig trist. For førstegangs fødende så tærer dette på siden de ofte ikke vet hva de går til.
Dette er min 2 graviditet og jeg har ikke opplevd å miste før eller føler angst over å miste. Men har vell sikkert andre ting jeg må jobbe med før en baby kommer.

Jeg håper at de fleste skjønner at det bare er å bytte fastlege eller kontakte andre instanser. Kunnskap er makt. så det er viktig at folk leser seg opp til hva de har krav og rettigheter på. Når det gjelder informasjon på nettet så håper jeg at de fleste skjønner og forstår at på slike forum så er egen opplevelse subjektivt og ikke noe som trenger og gjelde akkurat deg.

Hvis noen bor i lillestrøm området og er misfornøyd med legen sin så send meg et brev, så kan dere få navn på legen min! Hun er helt fantastisk! :D

Ja, det er kjempetrist!!
Syns det er veldig viktig at de som føler de ikke når frem til legen sin står på krava sine eller bytter lege. Det er ikke lett å stå på krava når legene bare overhører alt, men da syns jeg heller ikke de skal sitte der å tjene masse penger, da kan de heller miste en pasient!

Jeg har selv opplevd å ikke bli hørt når jeg virkelig trengte det (faktisk to ganger, en gang i startet av sv.skapet sist og en gang på sykehuset i forbindelse med oppfølging av sv.kløe), fastlegen min hadde jeg ikke lenge etterpå og legen på sykehuset fikk ikke ha noe med meg å gjøre på senere kontroller/fødsel. Det er så bra i Norge at vi faktisk kan velge lege (til en viss grad...)!!! 

Jeg er førstegangsfødende og mistet i oktober.. Har IKKE blitt tatt vare på av legen min. Har vært hos jordmor som var veldig behjelpelig. Jeg gikk rett hjem og byttet til en lege hun anbefalte;-) 

Er jo ikke bare å bytte fastlege, når det ikke er noen leger ledige...?
Jeg er fornøyd med min altså, men| husker når jeg flyttet hit at det kun var henne som var ledig.

det har jeg også sett :( utrolig trist at det skal være sånn. Selv er jeg strålende fornøyd med fastlegen min, kunne ikke blitt tatt bedre vare på enn av han :) Sist valgte jeg å slutte å gå til jordmor da jeg ikke var fornøyd me henne og gikk heller bare til legen :)

når jeg tenkter tilbake når jeg gikk gravid me storebror så synes jeg skikkelig synd på førstegangsfødene å møte med noen av de tragiske legene.. jeg hadde svangerskapsforgiftning når jeg gikk med storebror å alt jeg ble fortalt !!!
en dag skulle de sette meg i gang å neste dag sendte de meg hjem. en dag sa det at jeg hadde 2 cm åpning å sendte meg hjem? å hva tror en førstegangsfødene når legene sier de har 2 cm åpning? FØDSELEN ER I GANG!! men det var den jo ikke:P de forteller jo ingenting utfyllende de bare slenger ut kommentarer så du sitter jo som ett spørsmålstegn når du går ut der i fra.. glad jeg hvet hva jeg går til denne gangen :p samme når de sa hodet var festa i uke 30 , trudde jeg måtte hjem å pakke baggen jeg å skulle føde i morgen :P haha leger må ikke tulle med damer som er fulle av hormoner!! hehe

Back
Topp