Et dumt spm...

*Bertemor*

Forelsket i forumet
Ja her kommer da enda et dumt spm fra meg.
Ang keisersnitt. Hva er "krava" for at man tar det? Noen som har noe som helst peiling på detta?
Jeg har stor problemer med ryggen, og vet at jeg får det nå som jeg er gravid og det kommer en mage. Men kan dette være en grunn til keisersnitt, og hva er risikoen med det?

Håper noen vil svare da..

Klem
 
Egentlig så kan du bestemme selv om du vil ta keisersnitt eller ikke. Men du må være bra desp for og få det, eller det må være en go grunn for at du ikke kan føde vaginalt.

Så selv om de sier at du skal bestemme selv, så gjør du ikke det.

Tror ike ryggproblemer er god nok grunn. Det er de med kraftig bekkenløsning som føder vaginalt, tror ikke det er så godt heller.
 
Tror det er litt opp og ned om du kan få det. De vil gjerne at man skal føde vaginalt, er best for deg og barnet egentlig. Men hvis du føler mye for keisersnitt, så synes jeg du skal ta det opp med jordmoren eller legen din. De kan hjelpe deg å finne ut av det, men det er leger på sykehuset du skal føde på som bestemmer sammen med deg til syvende og sist. De kan ikke og kommer ikke til å tvinge noen til å føde vaginalt hvis de virkelig ikke vil.
 
hmmm, oki. Litt og tenke over. jeg vet jo ikke hvordan jeg vil føde enda. Er veldig tidelig i svangerskapet og alt er så nytt. men det kommer jo opp noe hele tiden som jeg lurer på da. Nå skal jeg til legen på torsdag,så da får jeg jo svar på det jeg lurer på. Men er jo greit å vite hva dere har av erfaring fra før....
 
Jeg har også hatt vondt i korsryggen lenge, det skulle liksom ingenting til før jeg ble stiv og støl, og direkte vondt. Men jeg kan nesten ikke huske å hatt det i svangerskapet! Var sååå redd for at det skulle bli verre, men tvert imot! NÅ begynner det å bli tungt å komme seg opp.....
Og naturlig fødsel er jo faktisk det aller beste for barnet...
 
Back
Topp