et barn i fosterhjem en ny en på vei.

maeda

Andre møte med forumet
synes noen der ute at fordi om man har 1 barn i fosterhjem så er det ikke ulovlig å ha en ny på vei?
mistet min sønn for 1 år siden , satte han frivilig til et hjem for å få livet i orden, nå har jeg det supert og har verdens beste mann og fått hus og vi venter en liten en i desember. er en stund siden jeg møtte min førstefødte for jeg syns det er vanskelig og tungt og møte han med fagfolk og fosterforeldre i rundt oss og i oppsyn. har svært dårlig samvittighet men er det feil av meg og få en ny baby ? betyr det at jeg automatisk skal miste den nye babyn ?

Tja, vil jo tro at mange tenker slikt! At man kanskje før ordne opp med den første - få foreldreretten tilbake før man får en ny en :) Men det er jo ikke alltid så lett..

Håper det ordner seg - at du har fått orden på livet og det går bra med den lille. Og du ikke glemmer eller setter vekk ditt første barn bare for det er vanskelig (og du har en ny mann og barn).

Kommer jo helt an på hvorfor du mistet barnet ditt. Ja du satte han frivillig fra deg sier du, men ingen foreslår det som et godt alternativt med mindre noe er riv ruskende galt hjemme. Så det er naturlig å tenke at baby nr 2 kanskje ikke får det noe bedre. Jeg personlig synes også det er rart å ikke bruke energi på å få tilbake ungen sin dersom nå alt er på stell...

Jeg kan helt og holdent forstå tanken din.

Min eldste ble frivillig plassert i fosterhjem etter at jeg flyttet fra faren hans som mishandlet meg fysisk og psykisk, jeg var ikke i stand til å ta vare på meg selv, langt mindre en baby.
Når jeg hadde fått livet mitt på stell etter noen mnd startet jeg prosessen med å få ham hjem igjen (fulgte ALLE oppsatte samvær selv om det var tungt for meg, fordi sønnen min skulle stå i fokus på alle mulige måter). Ble i løpet av den tiden det tok fra jeg via advokat la inn krav om tilbakeførsel til saken kom opp gravid på nytt. Gjorde alt jeg kunne gjøre i dette sv.skapet for å bevise at alt var bra og som det skulle. Likevel ble vi rådet å flytte fra kommunen vi bodde i for å minske risikoen for å miste også barn nr 2 til barnevernstjenesten.

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med barnevernet snarest og forklare situasjonen og ta alt derfra. Du skriver ikke noe om at du ønsker å få din første tilbake igjen? Er det lenge siden hen ble plassert?

Kommer jo helt an på hvorfor du mistet barnet ditt. Ja du satte han frivillig fra deg sier du, men ingen foreslår det som et godt alternativt med mindre noe er riv ruskende galt hjemme. Så det er naturlig å tenke at baby nr 2 kanskje ikke får det noe bedre. Jeg personlig synes også det er rart å ikke bruke energi på å få tilbake ungen sin dersom nå alt er på stell...

Signerer denne!
Godt å lese at du har fått orden på livet ditt og at du har det bra med ny mann og baby på vei.. Men syns kanskje at du bør starte prosessen med å få gutten din hjem igjen, hvis du nå har det bedre og føler du er klar for å ta rollen som mamma igjen.. Hvis du ønsker å få han hjem igjen, er det bedre å starte nå enn å vente.. For jo lenger du venter, jo vanskeligere blir det!

Back
Topp