et anderledes bryllup

MadeleineK

Glad i forumet
Har ei venninde som skal gifte seg i mai og etter vielsen skal de på resturant å spise, gjestene skal betale resturant besøket selv... hva syns du om ideen?[8D]

Hadde ikke vært meg for å si det slik ;)

Men om brudeparet har dårlig råd og gjestene vet om det, ser jeg ikke noe problem i det :) Jeg hadde nok heller ventet med å gifte meg om vi ikke hadde råd til å mate gjestene.

Hmm..
Har hørt om ting jeg har reagert mer på enn dette..

Men alllikevel, så syns jeg det var litt rart.. Er liksom ikke sånn man gjør i ett bryllup[:-]

ORIGINAL: prematurmor2010

da hadde jeg nok heller valgt å ikke ha noen fest etter bryllupet

sign...

Familiene skal jo somregel hjelpe til om det står om dårlig råd. Vi har ikke god råd i det hele tatt, men klarte no å ha mat til alle 29 gjestene fordet om med god hjelp av min mor. Går an å gifte seg også heller ha fest senere. Vi droppet festen første gang og da vi fikk det velsignet hadde vi heller "storfesten".

er vel litt spesielt at gjestene skal betale selv, da hadde jeg isåfall sett på det som gave og formulert det fint i invitasjonene , men nei... da hadde jeg venta med og gifte meg..[8|] Vi skal ut og spise med familien og forlovere etter vielsen vi også, men skal jo betale dette selv[:)] Festen avholdes dagen etter[;)]

ser egentlig ikke problemet.. men da hadde jeg nok ikke gitt gave(hvertfall ikke så dyr)

hadde nok ventet med og gifte meg om vi ikke hadde hatt råd til maten!

Langt fra bryllupet vi skal ha.
Regner med at grunnen til at de skal ha et slikt bryllup er fordi de ikke har råd til noe annet. Skjønner at man kan reagere på det, men viktig at de med ikke så mye penger også får et bryllup.

Da hadde jeg tenkt at dette er min gave til brudeparet! Greit det! Blir jo som når man inviterer til bryllup i Roma feks.....

Synes ikke det er så stort problem jeg.. om de har dårlig råd eller kanskje vil bruke pengene sine på noe annet. Om gjestene ikke vil betale for seg selv er det jo bare å ikke komme. De kommer jo får å ta del i en stor dag, ikke for å få masse gratis mat og drikke!
Som Ian77 sier.. de som inviterer i en helt annen by eller land må jo også ut med litt utgifter i kanskje fly, bensin o.l

Har man ikke råd til å holde bryllup med gjester, så lar man vær. Enkelt og greit. Det der hørtes faktisk bare ut som mangel på god, gammeldags folkeskikk spør du meg. 

ORIGINAL: Sicily

Har man ikke råd til å holde bryllup med gjester, så lar man vær. Enkelt og greit. Det der hørtes faktisk bare ut som mangel på god, gammeldags folkeskikk spør du meg. 

må signere denne altså!

SIGN!

Folkeskikk er noe som glemmes når det blir snakk om penger.. synd egentlig!

Jeg ville ikke gjort det selv, men om de har dårlig råd er vel det at to mennesker som elsker hverandre og gi hverandre løfte om at de vil leve sammen for alltid, en større del av det å gifte seg enn at gjestene skal få gratis mat? Hvis de vil være mann og kone, men lommeboka ikke strekker helt til hadde det ikke vært noe problem for meg som gjest.[:)]

ORIGINAL: happysilje

Jeg ville ikke gjort det selv, men om de har dårlig råd er vel det at to mennesker som elsker hverandre og gi hverandre løfte om at de vil leve sammen for alltid, en større del av det å gifte seg enn at gjestene skal få gratis mat? Hvis de vil være mann og kone, men lommeboka ikke strekker helt til hadde det ikke vært noe problem for meg som gjest.[:)]

signerer denne... å si at folk får vente med eller droppe å gifte seg, syns jeg blir for drøyt... det handler ikke om at gjestene skal boltre seg i gratis mat og drikke , men at to mennesker endelig skal "få" hverandre! hadde som sagt ikke gjort det selv, men ser ikke ned på folk av den grunn liksom ;)

syns jeg er helt greit[:)]

Vi ville aldri gjort det sånn... Men viss det funker for dei, og folk kjem (istadenfor å sitte heime og gnu på pengane sine) så blir det sikkert en hyggelig kveld.. Eg meiner jo at den dagen er for dei TO som gifter seg, ikkje om alle andre... MEN som sagt, ville aldri gjort det sånn sjølv[8D]

Nei herregud.. Det er derfor vi venter med å gifte oss til vi har spart opp midler til å få en dag vi drømmer om og ønsker oss.

sign!

Back
Topp