Et ønske om at tre skal bli fire <3

Dårlige nyheter. Det er nok en MA, den andre på to år. 2/3 graviditeter har endt i MA. Det går overraskende greit egentlig, jeg har jo hatt en følelse av at kroppen min umulig kan være klar for et nytt svangerskap, og det viser seg å være riktig. Det som er vondt er at jeg må gjennom en ny runde med medisinsk abort og forrige gang endte det med utskrapning, så er redd det skjer igjen. I tillegg er jeg redd det vil gjenta seg senere når vi ønsker å prøve på et søsken. Hvorfor skal det være så vanskelig for noen?

Uansett er jeg bare veldig takknemlig for den gode lille jenta vi har - hun gjør oss så lykkelige ❤️
Åååh nei :sorry: så trist! Har hatt ma selv, og det gjør vondt i hjertet ❤️
Håper spiren sitter fort når dere er klar for det ❤️
 
Ååh, så kjedelig og trist. Ønsker deg alt godt ❤️
 
Dårlige nyheter. Det er nok en MA, den andre på to år. 2/3 graviditeter har endt i MA. Det går overraskende greit egentlig, jeg har jo hatt en følelse av at kroppen min umulig kan være klar for et nytt svangerskap, og det viser seg å være riktig. Det som er vondt er at jeg må gjennom en ny runde med medisinsk abort og forrige gang endte det med utskrapning, så er redd det skjer igjen. I tillegg er jeg redd det vil gjenta seg senere når vi ønsker å prøve på et søsken. Hvorfor skal det være så vanskelig for noen?

Uansett er jeg bare veldig takknemlig for den gode lille jenta vi har - hun gjør oss så lykkelige ❤️
Var jo ikke slik det skulle gå. :sorry: Håper dette blir siste gang du får slike vonde nyheter og at prosessen går så smertefritt som den kan. :Heartred
 
Å så trist. Det er ikke bare for tidlig å se skikkelig på ul da? Mange klemmer uansett
 
Så trist ❤️ Klem til deg
Åååh nei :sorry: så trist! Har hatt ma selv, og det gjør vondt i hjertet ❤️
Håper spiren sitter fort når dere er klar for det ❤️
Ååh, så kjedelig og trist. Ønsker deg alt godt ❤️
Var jo ikke slik det skulle gå. :sorry: Håper dette blir siste gang du får slike vonde nyheter og at prosessen går så smertefritt som den kan. :Heartred
Tusen takk, gode dere ❤️

Å så trist. Det er ikke bare for tidlig å se skikkelig på ul da? Mange klemmer uansett
Gyn antok at jeg skulle vært rundt 8 uker på vei pga størrelsen på «rommet» (i mangel av bedre ord:shy:), plommesekken, menstermin osv, så det er nok ikke det… Det så også ut som at det var i ferd med å løsne og begynne å blø ut selv, så gyn var litt overraska over at jeg ikke hadde blødd noe enda. Håper det går hele veien neste gang ❤️
 
Tenkte å komme med en oppdatering her før jeg legger dagboka vekk for en god stund!

Jeg har vært gjennom en medisinsk abort etter MA’en og etter to runder med Cytotec har jeg fått bekrefta på kontroll at alt er ute. Er så takknemlig for at jeg slapp utskrapning denne gangen, selvom det har vært en stor påkjenning å gå gjennom denne runden uansett (voldsomme blødninger, utmattelse fra en annen verden…). Nå ser vi fremover, nyter sommeren med vesla og jeg regner med at vi i løpet av neste år ønsker å begynne prøving på et søsken ❤️

Håper du som leser har en fin sommer!
 
Enda godt du slapp utskraping da ❤️ i det minste. Når det først gikk såpass galt.

Ha en god sommer ❤️
 
Tid for en liten oppdatering og lufte litt tanker. Jenta vår har blitt et helt år og vi storkoser oss med den lille familien vår ❤️ Hun vokser som hun skal, spiser godt og er ei skikkelig blid godjente! Sover hele natten gjør hun også. Hun sier noen ord, hermer etter ting vi gjør og har begynt å slippe seg og gå noen skritt på egenhånd. Veldig gøy å følge henne og se alt hun lærer. Det er noe nytt hele tiden og det er så spennende ❤️

Ellers har jeg begynt å tenke litt mer på en baby til. Jeg trodde jo jeg var klar for to tette, ønsket å bli gravid over sommeren og så slo jeg det fra meg. Gleda meg til å ha fullt fokus på jenta vår og egen situasjon med helse/jobb. Jeg har også vært innom tanken på å ha bare et barn fordi tanken på å dele omsorgen med flere barn føles så hjerteskjærende ovenfor stakkars vesla som må dele på oss :hilarious: Neida. Litt… men neida. Å ha søsken er veldig fint ❤️ Og vi ønsker veldig et søsken etterhvert. Og så ble jeg jo gravid… og mista. Jeg føler meg på mange måter glad for at jeg ikke er gravid nå og fremdeles kan ha fullt fokus på vesla en god stund til, men jeg tenker jo en del på uflaksen vi har hatt. Tre graviditeter og et barn, skal det bli en lang vei mot et søsken? Flere aborter? Er vanskelig å forklare, men jeg føler på mange måter at jeg ikke kan stole på kroppen min. Og det er en vond (og iblant en altoppslukende) følelse.
 
Første pille med folat er herved tatt, så noe begynner å skje av forberedelser her! :hilarious: Har ikke tenkt å prøve aktivt før mot sensommeren, men tiden går fort så det er bare å forberede seg. Lurer på å kutte ut p-pillene etterhvert også, samtidig som jeg synes det er litt skummelt da det overhode ikke passer med graviditet før over sommeren pga jobb… Får se hva jeg lander på der!

Kjenner på en ro rundt prøvinga og sier til meg selv at om det ikke går bra igjen, så har vi i det minste verdens fineste skatt på 1,5 år som vi er så takknemlige for. Jeg skal ikke lyve og si jeg ikke hadde blitt lei meg om det aldri blir noe søsken på frøkna, men jeg tror det er en slags overlevelsesstrategi at jeg prøver og ikke kjenne så mye på det. Går det ikke, så går det ikke (men vær så snill, la det gå!!!) liksom. Krysser fingrene for vi kan være så heldige å få oppleve det en gang til :shy:
 
Nå er jeg ferdig med p-piller og det kjennes både skummelt og spennende! Veldig spent på tiden fremover og håper veien mot et søsken går fint ❤️ Har egentlig lyst til å vente til over sommeren med å prøve aktivt, mens en liten del av meg tenker på å hoppe i det nå fordi jeg sikkert får min tredje MA, så det er greit å få unnagjort først som sist :bag: Ganske pessimistisk fra start der altså… Er noe med når man mister tilliten til kroppen. Legen min sier alt ligger til rette for ny graviditet, mens jeg tenker yeah right, vent og se. Føler jeg har brukt opp flaksen min på en måte.

Puhh, måtte bare ha det ut av systemet! Jeg håper å få oppleve et vellykka svangerskap til. Jeg er velsigna med en perfekt og velskapt datter, så jeg føler meg uansett veldig heldig, men håper sånn at hun får oppleve å bli storesøster ❤️

Ellers følger jeg litt med i de fleste dagbøker, men finner ikke helt tiden til å «melde meg på». Tipper jeg finner mer tid når jeg blir aktiv prøver selv. Men til «kjente» og ukjente her inne - jeg heier i det stille ❤️ Ønsker deg som leser en fin 17. mai!
 
Lykke til med prøvingen :dummy::dummy1:
 
Lykke til med prøvingen :)
Jeg tror en del av den "negative" holdningen man fort får er en forsvarsmekanisme, for da er det liksom ikke så farlig, og man får bearbeide det vonde endel.
Men allikevel, jeg håper det går mye bedre enn du frykter :Heartred
 
Lykke til med prøvingen!
Lykke til med prøvingen :dummy::dummy1:
Tusen takk dere! :happy:

Lykke til med prøvingen :)
Jeg tror en del av den "negative" holdningen man fort får er en forsvarsmekanisme, for da er det liksom ikke så farlig, og man får bearbeide det vonde endel.
Men allikevel, jeg håper det går mye bedre enn du frykter :Heartred
Tusen takk! Og du har nok helt rett i at det er en forsvarsmekanisme. Krysser fingrene for at det går fint denne gangen ❤️
 
Hadde tenkt å vente med prøving til over sommeren, men vipps så var vi litt «uforsiktige» i går. Det var først etterpå jeg sjekka hvilken syklusdag jeg er på og det var visst 14. Jeg tester ikke etter EL og har tenkt null på prøving og syklus osv de siste dagene, men nå er vi visst med i gamet allerede… sånn halvveis. Ganske sikker på at jeg ble gravid rundt CD 13-14 sist, sååå vi får nå se. Kommer nok til å ta en test neste helg for å sjekke :happy:

…og nå som egentlig ikke-prøver har jeg ikke kontroll på noe, så har jeg graviditetstester i hus tro? :bored:
 
Må notere litt for å huske! Jeg er nå på CD17 og ganske sikker på at EL var igår. Det vil si at vi hadde sex et par dager før og er definitivt med i gamet. Blir ekstremt spennende å se etterhvert. Jeg er som vanlig negativ og tenker to tanker om hverandre:
1. Jeg orker ikke at jeg blir gravid igjen nå, for da vil det bli min tredje sommerferie med abort. Rekker jeg aborten før vi skal på sydentur?!
2. Tenk om jeg er så heldig og blir gravid allerede nå.

Så to ganske motstridende tanker der altså. Håper av hele mitt hjerte, men orker ikke påkjenningen om det ikke går bra… Huff, føler jeg bringer mye negativt inn her og det er ikke meninga, men må lufte det en plass. Jeg vet jeg er veldig heldig som har et barn og min historie er langt fra den «vondeste». Men det har satt seg godt likevel :shy:
 
PP1 - 4 dpo

Tror jeg bare kan kalle dette en prøveperiode, selvom det ikke var helt planlagt enda. Jeg føler meg helt lik som da jeg ble gravid med frøkna, øm og sår «nede i området» inni der, mye luft i magen og fraværende såre nipler som jeg alltid har hatt rett etter EL før :hilarious: Jeg har på en måte følelsen av at jeg kommer til å bli gravid nå og jeg er veldig spent og litt redd:shy: Gleder meg til å teste til helgen!
 
Last edited:
Back
Topp