Et ønske om at tre skal bli fire <3

Det hørtes jo ut som et veldig godt utgangspunkt da, skjønner godt at du er spent. Man vet jo aldri helt hva man går til :wacky: Tror ikke jeg helt har modnet på tanken selv enda, men har nå heldigvis noen uker igjen før det blir aktuelt. Her går det ellers bra, bikker 30 uker i morgen og formen er ganske så bra. Har en nokså aktiv jobb, så er gått ned i 40% nå da og det er litt deilig å ha tid og energi til å fortsette med redebyggingen. :joyful:
Jeg har kommet til et punkt hvor alt er så tungt at det blir godt å bli ferdig, og det hjelper nok på. Jeg trives som gravid på mange måter, men jeg savner å ha en lettere kropp uten smerter og jeg gleder meg sånn til å treffe henne, så det er mest positive forventninger jeg forbinder med fødsel :shy:

30 uker ja- det har gått fort! Er helt sprøtt hvor fort det føles ut som at andres graviditeter går. Høres fornuftig ut å redusere jobb så du får tatt godt vare på deg selv. Det er jammen litt av en jobb å bære frem en baby også, så det blir litt unntakstilstand og det må være lov :) Så koselig med redebygging! Jeg har nettopp begynt litt med vask av klær og andre forberedelser, så det er veldig hyggelig. Kos deg i tiden fremover og ta godt vare på deg selv :joyful:
 
Har visst ikke oppdatert her -

Den lille jenta vår har allerede rukket å bli 3 uker gammel nå :love017 Hun er selvfølgelig verdens fineste i mine øyne. Jeg skal ikke legge skjul på at det også er tøffe tak i barseltiden, men den lille skapningen gjør alt strev verdt det.
Det ble en tøff fødsel som endte med hastekeisersnitt, men alt er fint nå. Jeg fullammer og er stolt av å få det til etter litt problemer og frustrasjon med bl.a. mye tette melkeganger, smerter, overproduksjon og flere tanker om å gi opp hele greia.

Men alt i alt er jeg veldig glad og takknemlig - endelig er vi foreldre til ei perfekt lita frøken ❤️
 
Har visst ikke oppdatert her -

Den lille jenta vår har allerede rukket å bli 3 uker gammel nå :love017 Hun er selvfølgelig verdens fineste i mine øyne. Jeg skal ikke legge skjul på at det også er tøffe tak i barseltiden, men den lille skapningen gjør alt strev verdt det.
Det ble en tøff fødsel som endte med hastekeisersnitt, men alt er fint nå. Jeg fullammer og er stolt av å få det til etter litt problemer og frustrasjon med bl.a. mye tette melkeganger, smerter, overproduksjon og flere tanker om å gi opp hele greia.

Men alt i alt er jeg veldig glad og takknemlig - endelig er vi foreldre til ei perfekt lita frøken ❤️
Åh, gratulerer så masse :Heartred:Heartred
 
Har visst ikke oppdatert her -

Den lille jenta vår har allerede rukket å bli 3 uker gammel nå :love017 Hun er selvfølgelig verdens fineste i mine øyne. Jeg skal ikke legge skjul på at det også er tøffe tak i barseltiden, men den lille skapningen gjør alt strev verdt det.
Det ble en tøff fødsel som endte med hastekeisersnitt, men alt er fint nå. Jeg fullammer og er stolt av å få det til etter litt problemer og frustrasjon med bl.a. mye tette melkeganger, smerter, overproduksjon og flere tanker om å gi opp hele greia.

Men alt i alt er jeg veldig glad og takknemlig - endelig er vi foreldre til ei perfekt lita frøken ❤️
Gratulerer så mye!!:joyful: Det var koselig å lese:Heartred Bra ammingen funker bedre nå! Masse lykke til videre med nurket:Heartred:love7
 
❤️ Tre og en halv måned gammel

Kjære min tid, så fort tiden går! Kan ikke tro at frøkna vår allerede er blitt over tre måneder. Hun er så våken, nysgjerrig, blid og god. Vi kunne ikke vært mer stolte! Nå er det to dager igjen til julaften og da et år siden dagen vi fant ut at vi venta jenta vår. Så mye bekymring, lengsel og glede. Tenk at det var henne hele tiden! Er utrolig ydmyk og rørt over at jeg får oppleve å være mamma. Det jeg har drømt om så lenge. Synes veien mot målet var tøff, men nå tenker jeg at alt skjedde fordi vi måtte vente på akkurat henne ❤️

Ellers har vi smått begynt å tenke på nestemann. Jeg håper så veldig at jeg får oppleve å gå gravid en gang til og at frøkna vår skal få et søsken. Ikke minst at jeg skal få oppleve en vaginal fødsel! Sliter fremdeles litt med tanken på hvordan fødselen min endte.

Vi snakker om å starte prøving til sommeren, men jeg bruker ikke prevensjon, så skjer det så skjer det. Men håper ikke det skjer helt enda. Arret etter keisersnittet bør kanskje få litt tid til å gro også :shy: Men jeg er overhode ikke skremt av babytiden som så mange advarte om at skulle bli så tøff. Og joda, det har vært tøffe tak. Men nå som vi har fått litt rutiner og blitt kjent med frøkna vår, så går det veldig fint. Mye tøffere å være prøver synes jeg.

Da har jeg fått oppdatert litt! Begynt på dette innlegget flere ganger siste to ukene, livet med baby :hilarious: Jeg leser i dagbøker, følger med og heier fra sidelinjen. Tiden strekker ikke helt til, så blir lite kommentarer. Men jeg ønsker deg som leser en riktig god jul og alt det beste for året som kommer ❤️
 
8 mnd har frøkna vår rukket å bli nå! Hvor har tiden blitt av :wideyed: Jeg storkoser meg fremdeles hjemme i permisjon og begynner ikke på jobb igjen før 1. august. Gleder meg til det, samtidig som jeg gjerne ville vært hjemme med lillemor «for alltid» :rolleyes: Hun er så blid og god å være med. Drar seg fremover i rekordfart, babler, ler, er oppe på knærne og vil liksom så mye mer enn hun får til foreløpig. Vi vurderer å senke sprinkelsenga nå, for jeg tipper hun plutselig står der inne :hilarious:

Ellers er hun en skikkelig mammadalt :rolleyes: Vi ammer fremdeles en del, men det er betydelig mindre nå som hun har begynt med mer fast føde og sover bedre om nettene (og derfor mindre nattamming). Men selvom mamma stort sett er best, kan hun heldigvis godta at pappaen tar både legging og netter ellers! :)

MEN - over til grunnen til at jeg er her i dagboka. Vi har nemlig bestemt oss helt nå for å prøve på nestemann rett over sommeren! Så i august går startskuddet for prøvingen :woot: Jeg er spent og gleder meg så. Synes det er vanskelig å vente, men føler også at jeg trenger en fin sommer uten plager og ubehag. I fjor var jeg gravid med ubehaget det medførte (ingen spøk å gå høygravid i varmen!) og året før gikk vi gjennom MA, utskrapning osv. Så i år skal vi bare kose oss sammen. Lille, fine familien vår!

Håper du som leser har en fin dag ❤️
 
8 mnd har frøkna vår rukket å bli nå! Hvor har tiden blitt av :wideyed: Jeg storkoser meg fremdeles hjemme i permisjon og begynner ikke på jobb igjen før 1. august. Gleder meg til det, samtidig som jeg gjerne ville vært hjemme med lillemor «for alltid» :rolleyes: Hun er så blid og god å være med. Drar seg fremover i rekordfart, babler, ler, er oppe på knærne og vil liksom så mye mer enn hun får til foreløpig. Vi vurderer å senke sprinkelsenga nå, for jeg tipper hun plutselig står der inne :hilarious:

Ellers er hun en skikkelig mammadalt :rolleyes: Vi ammer fremdeles en del, men det er betydelig mindre nå som hun har begynt med mer fast føde og sover bedre om nettene (og derfor mindre nattamming). Men selvom mamma stort sett er best, kan hun heldigvis godta at pappaen tar både legging og netter ellers! :)

MEN - over til grunnen til at jeg er her i dagboka. Vi har nemlig bestemt oss helt nå for å prøve på nestemann rett over sommeren! Så i august går startskuddet for prøvingen :woot: Jeg er spent og gleder meg så. Synes det er vanskelig å vente, men føler også at jeg trenger en fin sommer uten plager og ubehag. I fjor var jeg gravid med ubehaget det medførte (ingen spøk å gå høygravid i varmen!) og året før gikk vi gjennom MA, utskrapning osv. Så i år skal vi bare kose oss sammen. Lille, fine familien vår!

Håper du som leser har en fin dag ❤️
Så stas! Kos deg masse i sommer og lykke til med prøvingen når dere kommer så langt :happy:
 
Så stas! Kos deg masse i sommer og lykke til med prøvingen når dere kommer så langt :happy:
Tusen takk! Fått med meg at du er gravid igjen også, gratulerer så mye ❤️ (hvis jeg ikke har gratulert?? Ble usikker nå). Håper alt er bra med dere!
 
Gratulerer så mye med lille jenta di selv om det begynner å bli en stund side :rolleyes: Har ikke vært her inne på lenge jeg heller!

Så gøy at dere skal begynne å prøve igjen! Det tror jeg vi skal og, det er derfor jeg har begynt å sniklese her inne:joyful:
Jeg skal ta ut p-stav nå om 1,5 uke, men venter nok litt med prøvingen vi og så ikke sommeren eventuelt blir helt ødelagt.
Kanskje vi sees i IKM gruppe etterhvert da :D
 
Gratulerer så mye med lille jenta di selv om det begynner å bli en stund side :rolleyes: Har ikke vært her inne på lenge jeg heller!

Så gøy at dere skal begynne å prøve igjen! Det tror jeg vi skal og, det er derfor jeg har begynt å sniklese her inne:joyful:
Jeg skal ta ut p-stav nå om 1,5 uke, men venter nok litt med prøvingen vi og så ikke sommeren eventuelt blir helt ødelagt.
Kanskje vi sees i IKM gruppe etterhvert da :D
Tusen takk! Og så koselig å se deg her inne igjen :joyful: Spennende at dere er der at dere skal (/vurderer å) prøve igjen også! Enig, orker heller ikke en ødelagt sommer. Men bruker ikke prevensjon da, så skjer det så skjer det og det hadde blitt veldig fint uansett altså. Men vi prøver ikke aktivt før rundt august!
Hadde vært veldig gøy om vi sees i IKM gruppe, og kanskje i termingruppe også :rolleyes:
 
Som ventet er hodet allerede i prøver-modus, selvom vi skal vente til over sommeren :hilarious: Rart det der altså. Nå vil jeg bli gravid NÅ og er misunnelig på alle som er gravide. Mens for bare en uke siden var jeg så avslappet til hele opplegget! :bag:
Men nå er legetime bestilt, slik at jeg har god tid til å få kontroll på stoffskifte før vi skal prøve aktivt. Vært uten medisiner et par mnd for å se hvordan kroppen takler det, så det er greit å få en oversikt! Spennende tider :rolleyes: Håper jeg får oppleve en graviditet til og at snuppa får et søsken ❤️
 
Gratulerer så mye med jenta di :love017 Lenge siden jeg har vært her inne skjønner jeg! Håper alt er bra med dere:love017
 
Mulig forandring i planene. Vi skulle starte prøving rett over sommeren, men isteden har jeg vært hos legen og fått resept på p-piller. Og jeg har så blandede følelser og er usikker på om jeg skal begynne med dem eller ikke. Det er ingen stor og spesiell grunn bak annet enn at det hadde vært fint med mer tid alene med vesla, jobbsituasjonen min vil trolig endre seg utover høsten og ting virker litt usikkert. Helsen min er i tillegg litt så som så, med en del smerter og lite søvn (som ikke skyldes vesla). Mannen er med på å prøve på nestemann, men han er også med på å vente. Det er altså helt opp til meg…

Så nå må jeg bare lande på noe. Bruke p-piller et års tid eller være uten og ta det som det kommer. Det er ingenting jeg ønsker mer enn et søsken til henne og jeg ønsker jo egentlig å ha de tett i alder. Og så tok det jo et år før terminspira satt sist. Kunne ønske noen bare kunne ta valget for meg :bag: Jeg tror jeg stresser meg selv opp med å tenke at det blir for strevsomt med to tette, samtidig som alt endres hele tiden. Frøkna vår er ekstremt aktiv, lærer nye ting hele tiden og trenger mye av oss nå, men innen neste baby hadde kommet, så vil jo hun være en del større med andre behov. Vanskelig dette…

Puhh, måtte lufte litt tanker :shy:
 
Skulle ta en test for å utelukke graviditet før jeg begynner på p-piller. Jeg skjelver, er livredd og kan være potensielt 6 uker på vei. Jeg mangler vitaminer, bl.a. folsyre. Mannen er på utenlandsreise pga jobb og jeg har ingen å snakke med… Jeg vet ikke hva jeg føler akkurat nå. Noen gode ord? Tanker? Hva gjør jeg nå? Mest redd for folsyremangel. Og mannens reaksjon. Forteller jeg det nå eller når han kommer hjem? Hadde landa på å vente 1-2 år før neste, så er mildt sagt sjokkert…
 

Vedlegg

  • 03DAF3FB-7CC1-4C19-B72E-C7C9CEA02810.jpeg
    03DAF3FB-7CC1-4C19-B72E-C7C9CEA02810.jpeg
    355,3 KB · Visninger: 51
Skulle ta en test for å utelukke graviditet før jeg begynner på p-piller. Jeg skjelver, er livredd og kan være potensielt 6 uker på vei. Jeg mangler vitaminer, bl.a. folsyre. Mannen er på utenlandsreise pga jobb og jeg har ingen å snakke med… Jeg vet ikke hva jeg føler akkurat nå. Noen gode ord? Tanker? Hva gjør jeg nå? Mest redd for folsyremangel. Og mannens reaksjon. Forteller jeg det nå eller når han kommer hjem? Hadde landa på å vente 1-2 år før neste, så er mildt sagt sjokkert…

Skjønner det må være tusen tanker i hode ditt nå, og tenker du burde sinigra til mannen din så du slipper å sitte med alt alene ❤️ folsyre kan du begynne på nå med en gang og det går helt fint!
Du skrev i forrige innlegg at du kunne ønske noen tok valget for deg, ser ut som det har blitt gjort, så kanskje det bare var meningen?❤️(sier forsiktig gratulerer ❤️)
Sender deg en stor klem! Dette vil gå bra!
 
Back
Topp