Et ønske om at tre skal bli fire <3

Fjellgeiti

Gift med forumet
Septemberlykke 2021
Junispirene24❤️
ENDELIG er det min tur til å lage en prøvedagbok. Jeg har sneket rundt her inne og lest lenge, og bare gledet meg til det skulle bli vår tur!

Kort om oss: et par i midten tjueårene, har hus, biler og faste jobber. Vært sammen i tre år og samboere omtrent like lenge :happy:

Jeg har hatt lyst til å kutte ut prevensjon det siste halve året, mens samboeren ikke har vært klar. Når han i midten av desember 2020 spurte om vi ikke bare skulle droppe p-pillene og «se hva som skjer», så fikk han ikke akkurat motstand herfra ;)


Oppsummering:
PP1 - 33 dager
PP2 - 27 dager
PP3 - 31 dager
PP4 - Gravid. Påvist MA 8+1 med mislykket medisinsk abort, ble til slutt utskrapning i juni 2020.

Syklus mellom utskrapning og PP5 - 45 dager

PP1 etter MA - 42 dager
PP2 etter MA - 51 dager
PP3 etter MA - 32 dager
PP4 etter MA - Gravid :love2 Første runde Letrozol

Uventet gravid 8-9 mnd etter fødsel, etter kun en mens. MA, vellykket medisinsk abort sommeren 2022.
 
Last edited:
Jeg tok siste p-pille på nyttårsaften og venter bare på at TR skal dukke opp slik at jeg kan begynte å registrere syklus. Gått på p-piller i 10 år.

Jeg glemte et par piller ila desember, men tenkte ikke særlig over det, siden vi uansett hadde blitt enige om å kutte ut. Er nok derfor jeg glemte de også, normalt er jeg ganske god til å passe på ;)Ønsket å fullføre brettet for å unngå unødvendig kluss i syklus.

Så nå sitter jeg her, siste pille tatt på tirsdag og bortfallsblødningen har fremdeles ikke startet :wideyed: Normalt kommer «mensen» etter ca tre pillefrie dager. Så nå venter jeg i spenning. Har bestilt en pakke med EL-tester og G-tester, kanskje er de her i morgen og da får jeg teste dersom ikke TR har dukket opp ;)
 
Jeg tok siste p-pille på nyttårsaften og venter bare på at TR skal dukke opp slik at jeg kan begynte å registrere syklus. Gått på p-piller i 10 år.

Jeg glemte et par piller ila desember, men tenkte ikke særlig over det, siden vi uansett hadde blitt enige om å kutte ut. Er nok derfor jeg glemte de også, normalt er jeg ganske god til å passe på ;)Ønsket å fullføre brettet for å unngå unødvendig kluss i syklus.

Så nå sitter jeg her, siste pille tatt på tirsdag og bortfallsblødningen har fremdeles ikke startet :wideyed: Normalt kommer «mensen» etter ca tre pillefrie dager. Så nå venter jeg i spenning. Har bestilt en pakke med EL-tester og G-tester, kanskje er de her i morgen og da får jeg teste dersom ikke TR har dukket opp ;)

Oij! Så spennende! Lykke til med prøvinga.
Da jeg slutta på p-pillene etter over 10 år ble jeg gravid etter 2-3 måneder. Så det er ikke bestandig det tar så land tid..
Håper på det beste for dere!:Heartred
 
Oij! Så spennende! Lykke til med prøvinga.
Da jeg slutta på p-pillene etter over 10 år ble jeg gravid etter 2-3 måneder. Så det er ikke bestandig det tar så land tid..
Håper på det beste for dere!:Heartred
Tusen takk!:Heartred Og så godt å høre. Håper så veldig at det går nokså raskt for oss også. Prøver å forholde meg litt rolig til dette med prøving enda, og følge samboerens tanke med å «se hva som skjer». Men jeg har jo kjøpt en haug med el-tester, så... vi får se:rolleyes:;)
 
Tusen takk!:Heartred Og så godt å høre. Håper så veldig at det går nokså raskt for oss også. Prøver å forholde meg litt rolig til dette med prøving enda, og følge samboerens tanke med å «se hva som skjer». Men jeg har jo kjøpt en haug med el-tester, så... vi får se:rolleyes:;)
Har hvert sånn her også. Mannen er engasjert men ganske "laid back". Jeg hamstrer tester å fører nesten logg :hilarious:
Blir gøy å følge deg :) Håper det blir en fin opplevelse for deg :)
 
Har hvert sånn her også. Mannen er engasjert men ganske "laid back". Jeg hamstrer tester å fører nesten logg :hilarious:
Blir gøy å følge deg :) Håper det blir en fin opplevelse for deg :)
Hehe, er nok sånn det blir her også:hilarious:
Takk, det håper jeg også. Koselig at du vil følge med:) Føles så rart å ha fått egen dagbok som andre kan følge med på. Jeg har jo bare lusket rundt på forumet tidligere uten å legge igjen noen spor:p Dette blir spennende!:)
 
Hehe, er nok sånn det blir her også:hilarious:
Takk, det håper jeg også. Koselig at du vil følge med:) Føles så rart å ha fått egen dagbok som andre kan følge med på. Jeg har jo bare lusket rundt på forumet tidligere uten å legge igjen noen spor:p Dette blir spennende!:)
Skriving er terapi. gjorde det mye da vi levde i sykehusbobla. Det hjelper mye.
 
Mandag kveld begynte mensen (bortfallsblødning) etter prevensjonslutt. Blør enda, men det har vært en veldig merkelig blødning. Den er mindre, ser ut som at det gir seg hele tiden, før det kommer litt igjen. Jeg pleier normalt å ha ganske kraftige blødninger på 2-3 dager før det avtar.

Venter på tester i posten, og jeg tenker å ta en graviditetstest uansett. Så får jeg ta det derfra:)
 
Mandag kveld begynte mensen (bortfallsblødning) etter prevensjonslutt. Blør enda, men det har vært en veldig merkelig blødning. Den er mindre, ser ut som at det gir seg hele tiden, før det kommer litt igjen. Jeg pleier normalt å ha ganske kraftige blødninger på 2-3 dager før det avtar.

Venter på tester i posten, og jeg tenker å ta en graviditetstest uansett. Så får jeg ta det derfra:)
Lykke til. Håper frafallsblødningene gir seg snart så du kan komme i gang :)
 
Lykke til. Håper frafallsblødningene gir seg snart så du kan komme i gang :)
Tusen takk! :) Gleder meg sånn til å komme skikkelig i gang med prøving. Og til å få EL-testene og forhåpentligvis raskt en viss kontroll på syklus:rolleyes:
 
Tusen takk! :) Gleder meg sånn til å komme skikkelig i gang med prøving. Og til å få EL-testene og forhåpentligvis raskt en viss kontroll på syklus:rolleyes:
Det skjønner jeg. Vi starter og aktivt prøve denne måneden. Men har ikke hvert "forsiktige" tidligere. Å det er veldig deilig å fokusere litt på det ;)
 
Det skjønner jeg. Vi starter og aktivt prøve denne måneden. Men har ikke hvert "forsiktige" tidligere. Å det er veldig deilig å fokusere litt på det ;)
Så spennende. Ja, jeg merker dette opptar mye av tiden min (på en god måte foreløpig) - tanker, planlegging, håp osv. Krysser fingrene for oss begge! :)
 
Så spennende. Ja, jeg merker dette opptar mye av tiden min (på en god måte foreløpig) - tanker, planlegging, håp osv. Krysser fingrene for oss begge! :)
Krysser dem jeg også :)

Ja det tar mye fokus. Bare det ikke bryter deg helt ned <3
 
Nå er jeg i gang med første syklus etter pilleslutt. Mensen var ferdig på torsdag og nå venter jeg bare på å få pakka med el- og g-tester. Dersom jeg har stabil syklus allerede, så er el forventet rundt mandag 20. i følge appen jeg bruker. Samboer er mye vekk i forbindelse med jobb, og han er ventet hjem tidligst onsdag 22.

Nå krysser jeg bare fingrene for at el blir noe forsinka, slik at vi kan få det til å klaffe. Tenker at jeg begynner å teste etter el på fredag, så får jeg håpe han er hjemme innen den eventuelt blir positiv:nailbiting: I februar er han garantert ikke hjemme ved foreløpig forventet el, så jeg krysser alt jeg kan for at det klaffer allerede denne første pp:rolleyes:

Ellers kjenner jeg at jeg er SÅ klar for baby. De fleste av venninnene mine er ute på fest, mens jeg har lagt meg og leser side opp og side ned her på babyverden:hilarious: Er SÅ ferdig med festligheter for tiden og det eneste som står i hodet nå er drømmen om en liten spire :Heartred
 
CD8

Åhhrg, el- og g-testene jeg har bestilt har enda ikke kommet og jeg begynner å bli gal. Hver morgen løper jeg ut som Bambi på isen for å sjekke postkassa. Har bestilt fra billige-tester, og i følge mail ble de sendt fra lageret fredag for over en uke siden...:banghead:

Hadde i utgangspunktet tenkt å begynne testing etter el på fredag (CD12), men lurer på om jeg bør starte før? Uansett er ikke samboer hjemme før tidligst onsdag neste uke, så er vel egentlig ikke noe stress... Så mange tanker :hilarious:
 
PP1 CD12

I dag har jeg tatt livets første eggløsningstest og det blir definitivt ikke den siste :hilarious:
Den var negativ som forventet og som jeg håpet, siden det enda er noen dager til samboeren min kommer hjem. Krysser fingrene for (litt) sen EL, tidligst onsdag og ikke mandag, som appen spår at den kommer ;)

Så spent og glad for å være i gang med den første prøveperioden. Jeg håper så veldig at det kan klaffe allerede denne måneden :Heartred
 
Jeg tok også mitt livs første eggløsningstest i går, og var da på CD 12 :p Morsomt! Min ble også negativ, som forventet!
 
Jeg tok også mitt livs første eggløsningstest i går, og var da på CD 12 :p Morsomt! Min ble også negativ, som forventet!
Oi, så gøy å være like langt i syklusen :happy: Jeg har tatt en i går og to i dag også, har egentlig lyst til å teste hver gang jeg tisser... men da blir dette fort veldig dyrt :hilarious:
 
Back
Topp