Estimert vekt på babyen

Mamacita79

Forelsket i forumet
Var innom KK forrige uke pga blødning. Ble heldigvis ikke innlagt sånn som forrige gang. Blødningen stoppet og alt var bra med lillegutt.

Men legen målte babyen, og hun spurte om jeg var vant til å få store barn... Noe jeg ikke har fått tidligere (2850 gr - 4 uker før termin, 3210 gr - 10 dager før termin).
Denne babyen ble estimert til å være 1850 gr - i uke 29+2. Ble nesten litt gald for at jeg må ta keisersnitt..

Andre med store babyer??

jeg var inne i uke 24 og da skulle han være 600 gram og han var ca 750 gram så de sa han ville være nærmere 4000 om han ble født til termin. 
første min var 3500 når han kom 10 dager før. men jeg får sikkert før denne gangen å heldigvis. 

Med førstemann sa legen til meg etter å ha målt på ul at gutten kom til å bli godt over 4kg, han veide 3480g når han kom 2 dager etter termin. 

Andremann veide 3770g. (Også 2 dager etter termin.)

Denne ganga mener de det er jente, og på den siste ul jeg var på mente de ho veide ca 80g mer enn gjennomsnittet, uten at det virket som om det spilte noen stor rolle...

Blir spennende å se, barn pleier jo å bli større for hver fødsel har jeg inntrykk av, men allikevel pleier jo jentene å være mindre også... 

MammatilAsk skrev:
jeg var inne i uke 24 og da skulle han være 600 gram og han var ca 750 gram så de sa han ville være nærmere 4000 om han ble født til termin. 
første min var 3500 når han kom 10 dager før. men jeg får sikkert før denne gangen å heldigvis. 

Oj..
Mini her var 910 gram i uke 25. Dvs at han har mer enn doblet vekten sin i løpet av 1 mnd.
Rart at tynne, spinkle meg skal få en diger unge. Kanskje, ihvertfall.. De tar jo litt feil noen ganger også..

Var på ul i dag i uke 33+3, da var babyen 2160, 20 % over gjennomsnittet, så ca 3700- 3800 til termin,så det blir spennende å se... Fått en på 3662 ti dager over, og en på 3480 en uke før.

Knøttebærer skrev:
Min sønn ble estimert til 4200 gram. De bomma. Han veide 3836 gram.

Ganske stor gutt uansett, da.

Back
Topp