Ester/Esther?

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Hva synes dere? For noen år siden ville jeg ledd av det, men nå...? Jeg synes det er ganske fint.
 
Det er et stykke unna å være favoritt, men det har vokst på meg i det siste. Mannen har faktisk foreslått det om vi skulle få en jente. :) Han hadde en utrolig koselig slektning som het det, som jeg dessverre ikke rakk å møte.
 
Jeg liker det :)
Ville hatt uten H, det har jo ingenting å si for hvordan det uttales og vil bare bli en sånn greie som man må rette på hver gang noen skal skrive navnet.
 
Jeg synes det er fint. Kjenner faktisk to med navnet, én med og én uten H. Personlig liker jeg det best med H siden "ester" får meg til å tenke på kjemi :p
 
Esther er best med H. Det både ser visuelt penere ut og i tillegg er ester er en kjemisk forbindelse. :p

For meg er dette navnet helt ok, ikke en stor favoritt da jeg syns det er for hardt. :)
 
Jeg liker det :)
Ville hatt uten H, det har jo ingenting å si for hvordan det uttales og vil bare bli en sånn greie som man må rette på hver gang noen skal skrive navnet.

Begge skrivemåtene er omtrent like vanlige i Norge, så den situasjonen slipper man nok ikke unna uansett hvilken stavemåte man velger :)

De siste årene har det også blitt en del vanligere å skrive navnet med H.
 
Begge skrivemåtene er omtrent like vanlige i Norge, så den situasjonen slipper man nok ikke unna uansett hvilken stavemåte man velger :)

De siste årene har det også blitt en del vanligere å skrive navnet med H.

Litt vanligere med Ester uten H, jeg ville gått for det likevel jeg altså :) man må sikkert si ifra om skrivemåte samtidig vekk ja
 
Litt vanligere med Ester uten H, jeg ville gått for det likevel jeg altså :) man må sikkert si ifra om skrivemåte samtidig vekk ja

Ja, det er foreløpig totalt flere som skriver det uten H, men de siste årene har en god del flere skrevet det med H. Samfunnet blir jo mer og mer internasjonalt, så etterhvert vil det gjerne bli flere med H totalt også. Uansett er begge skrivemåtene godt etablere i Norge, så blir jo bare smak og behag hva man velger. :)
 
Liker det selvom jeg sliter med S’er :shifty: Jeg også foretrekker med H, det ser penere ut på trykk bare.
 
Kjenner en Esther og en med Esther i dobbeltnavn og liker det godt :) "må" være med H for meg :p
 
Back
Topp