Escuro på ny frisk!

Escuro

Forumet er livet
ONSDAG:

Da begynner jeg fra scretch igjen. Så herved markerer jeg en ny start.

Jeg begynte i går, med fedonbrød og en lavkarbomiddag. Men i dag er jeg strengere med meg selv. Hadde ikke akkurat gått ned noe særlig til i dag. Veide 84,6. Så nå blir det beinhardt løp fremover. Jeg trodde egentlig jeg måtte psyke meg selv ned for å komme igang igjen. At jeg måtte ruinere mitt eget selvbilde ved å fortelle meg selv at jeg var feit og stygg. At DÈT måtte bli motivasjonen min for å komme igang igjen. Men så var det ikke slik alikevel [:D]

Høsten og vinteren har vært knalltøff, mye grums fra fortiden som dukket opp igjen, problemer i forholdet, problemer med familielivet og problemer med selvbildet. Og jeg har virkelig forsøkt å begynne igjen, flere ganger. Uten hell. Har sprukket så det synger, og alle kiloene jeg gikk ned i fjor sommer satt plutselig limt på kroppen igjen.

Hva ble "åpenbaringen"? Vel, jeg har egentlig klart å forsone meg med at "OK, dette er kroppen min. Deal with it". Jeg føler meg ikke komfortabel med denne kroppen her, og jeg vet at jeg ikke er en blomsterbukett. Men i det siste har jeg brukt litt mer tid på å føle meg vel. Tatt meg et kvarter ekstra for å sminke meg, brukt litt tid på å glatte håret mitt, brukt litt penere sko... Småting egentlig, men har merket at det har gitt meg et lite boost av selvtillit likevel. Jeg har lagt litt energi i de små tingene jeg faktisk KAN gjøre noe med. Og så kom brødrene til samboern på besøk i helgen, og han ene av dem fortalte at han hadde begynt på kuren vår for en knapp måned siden. Og han hadde gått ned fra 95 til 83 på 29 dager. Det er 12 kilo, det!!! Da spiste han hovedsaklig kjøtt og minimalt med grønnsaker. Og drakk vann. MYE vann. Og da tenkte jeg at kan HAN, så kan JEG! Jeg gikk ned 1,5 kg mer enn han, men jeg brukte tre ganger så lang tid.

Så i dag ble det egg og bacon til frokost. Til middag blir det laks med brokkoli, rømme og smeltet smør. Jeg tror jeg skal unne meg ÈN brokkolidusk, ÈN skje rømme og masse laks. Og VANN, VANN og VANN. Det var vel en av de største feilene mine tidligere. For lite væske. Man mister nemlig en del vann på denne kuren, og jeg opplevde ofte svimmelhet og at det gikk rundt for meg. Han andre svogeren min kjører nazi-varianten av kuren min igjen. Han levde på pulver i ganske mange uker. Og han fortalte akkurat det samme, bare at han holdt på å svime av flere ganger. Helt til han lærte seg å drikke mer vann. MYE vann. Da kom kroppen i balanse igjen.

Så derfor blir oppskriften min følgende:

-MASSE VANN!!!! VANN VANN VANN!!!!
-Mosjon! Gå turer, rulleskøyter.
-Mye kjøtt og fett!
-Lite karbohydrater, sparsommelig på grønnsaker.
-Minst mulig kunstig søtestoffer.

Det siste punktet er et spark bak til meg selv. Jeg har drukket Fun light daglig i ett år nå. Jeg tror nok rent vann vil gjøre meg godt og rense systemet mitt mye mer effektivt.

Så da er jeg herved igang....

ORIGINAL: Heffalompen.

Så bra [:D]
supert nå er hardkjøret i gang i dette SKAL vi klare !!!! [:D]

Yes in deed!!!
Det ble lavkarbo på meg istedenfor suppe, for da hadde jeg allerede sendt samboern på en solig kjøttjakt [8D] Så han kom hjem med en del bæreposer med fedonbrød og kannibal-middager [8D] Så da hadde jeg ikke hjerte til å si "nei du forresten, nå vil jeg ha BARE grønnsaker isteden!", tror han hadde sett rødt da [:D]

Men nå er vi iallfall igang! Er spent på hva vekten vil vise i morgen. Den BØR bare gå nedover!

Hiv en sitron i vannet hvis det er lov. [:D] Ikke særlig flink til å drikke vann jeg heller, men det må bare bli en del av den daglige rytmen.

You can do it!

Thanks girls [:D] Sitron er faktisk lov, den er det omtrent ikke karbs i (surprise, surprise [8D]), så det skal jeg gjøre [;)]

Har hatt hetetokter i går og i dag, men det hadde jeg i starten sist også. Blir kanskje feil å kalle det hetetokter, men må liksom sprade rundt i singlet og sette vinduet på en gløtt fordi jeg er VARM. Har unngått hodepinen til nå, men har også drukket mye mer vann enn jeg pleier.

Da har jeg konstantert at gårsdagen var effektiv! Jeg hadde noen ketostix igjen etter i sommer (får kjøpt på apoteket, 54 kr for boks med 50) og der var det stort utslag på ketoner. Så da er fettforbrenningen igang! I sommer tok det nærmere en uke før jeg fikk utslag, så dette var good news [:D]

I dag viste vekten 83,2 kg, noe som er 1,4 kg ned fra i går. (Vekten min viser kun partall, så jeg vil aldri få se en halv kilo på den)

I dag blir det salat til frokost. Har kuttet opp isbergsalat, litt purre, selleri, paprika, agurk, cherrytomater, skinke og fetaost. Solid salat [:D] Litt usikker på middagen... Vi drar nemlig på påskeferie i morgen, og vi har både nakkekoteletter og surret svinestek i kjøleskapet. Så det er ingen tivil om at det blir èn av dem. Den andre ryker nok i frysern. Og så må jeg tømme grønnsaksskuffen før vi drar, så da blir det nok kanskje en grønnsaksstuing som tilbehør. Sellerirot, kaaanskje litt gulrot, brokkoli, selleristang, squash... Something. Jeg får improvisere litt.

Og da viste vekten 82,6! Da har jeg gått ned 2,4 kg på 3 dager [:D] Men fremdeles VELDIG spent på påsken da...
Vekten til mamma viser et par kg mindre enn vår, så er litt vanskelig å vite nøyaktig mens jeg er der inne. Og frykter jeg kommer til å sprekke så det synger, med alt det digge påskesnopet tilgjengelig. Og så vil jeg ikke belaste dem med middagslaging, så blir det feks lasagne en dag, så spiser jeg jo det selv om det er mye karbs i. Er det biff og poteter kan jeg jo heller bare skygge unna potetene eller spise mindre mengder [:)]

...Jeg har en aldri så liten sprekk [:'(] Men prøver å begrense skadene [8D] VANSKELIG å være på påskeferie altså! Vanskelig å skulle være på besøk hos andre og være på kur uten å stille krav til hva som skal lages til middag etc. Da vi ankom i går var det pizza, og de har ikke lavkarbobrød her. Noe jeg glemte ta med hjemmefra.

Å, jeg ser det lille hinderet, men gjør det beste ut av det. Spis lavkarbo så godt det lar seg gjøre. Du henter deg nok inn igjen når du er tilbake. [:)]

Jeg skal lage lavkarbobrød i morgen. Vil du at jeg skal sende et par stykker med posten? [8D]

Jeg har forresten gått helt over til lavkarbo etter å ha holdt på å spy og brekke meg av shaken. Husken min sier at smaken ikke var så nasty tidligere, men det smaker gørr nå, altså. 

Jeg har spist snoooop [:(][:(][:(] FY MEG! *daske lanken*
Men jeg MÅ skjerpe meg [&o] Jeg liker ikke å være feit [:'(]

Ikke så lett hvis det blir disket opp med snaddermat og goodies når du er der. Det er på en måte lov å havne litt utpå når man er på ferie. Jeg hadde sikkert hatt en sprekk eller to hvis jeg var i dine sko. Ta heller en bit av sjokolade med 70% kakao eller spis jordbær med kremMmMm. [:D]

Har gått turer hele uken. Nesten. Tirsdag gikk jeg tur/retur byn, onssdag gikk jeg til haukeland, deretter ned til byn via Kalfaret og så hjem igjen. Torsdag gikk jeg opp til skolen med eldstemann, og hjem igjen (en god time) og deretter måtte jeg fjuske og ta bybanen til byn for å rekke en date med en venninne før jeg gikk hjem igjen.

Fredag ruslet jeg ikke så mye, men var ute i halvannen time med guttene hvor jeg lærte eldste å gå på rulleskøyter mens minsten trillet rundt på vognen sin på en stor tom parkeringsplass :D Lørdag var vi på grillings hos en venninne og ruslet tur i skogen for å mate ender ved et avsides vann.

Og i dag? I dag må jeg ha vårrengjøring her. Skal til en venninne i ett par timer også :)

Søndag veide jeg 83 kg. Spiste 3 grillpølser m/brød til middag da også. I går veide jeg meg med klær, da var jeg 83,6. I dag veide jeg 82,4 :D Mycket nøgd.

Ruslet tur med Crazy i går. Skal rusle litt med Mine to nydelige i dag, opp til lokalet vi trolig skal ha på LT. Og i morgen skal jeg rusle til byn og være med Sweet Cherry litt. Da bør alt av LT-greier snart være i boks...

Så flink du er snuppa! :)

Jeg tror nesten må unne seg noe fyfy en gang i blandt, litt smågodt feks :) Ikke en hel godispose, noe jeg glatt kunne spist, men pitte litt :) hehe! Jeg syns ihvertfall du er kjempe flink :)

Jeg var ikke så flink som jeg trodde, he hehe! Fuckings 17. mai. Og så spiste jeg jo naaaaammmemat på landstreffet :D

Men nå har jeg bestemt meg for å starte igjen, har mannet meg opp flere uker nå. I går trøkket jeg nedpå godis. Egentlig ikke så mye. Spiste ikke en hel plate kvikk lunsj engang. Og spiste 1,5 stor cookie samt en liten håndfull smågodt. Og bøttet nedpå en halv liter kaffe. Men jeg følte meg skikkelig TRASH etterpå. Var kvalm og uggen og ekkel i kroppen og hadde litt lyst å spy. Og den følelsen har jeg fremdeles. Føles egentlig som om jeg er veldig mettet på sukker. Som om jeg skulle ha dyttet nedpå for bare en halvtime siden eller noe. Og magen verker og er som en sprengt ballong, ikke noe good i det hele tatt. I går tenkte jeg seriøst at jeg kom til å få hjerteinfarkt eller noe...

Så i dag gikk jeg på vekten for å markere en ny start (nok en gang), og fikk meg faktisk et lite sjokk... Jeg har jo ligget stabilt på 85 kg tidligere når jeg ikke har vært på kur, så da jeg gikk på vekten og den viste 81,6 ble jeg ganske paff. Spesielt siden jeg har fråtset og kost meg max mye ganske lenge nå. Så aner virkelig ikke hva jeg har gjort for å fortjene dette ;) Eneste logiske forklaring er at jeg løper mye mer etter Milan nå enn tidligere, for han er full av F og høyt og lavt :D

Jeg får ikke begynt skikkelig før i morgen, rett og slett fordi jeg skal tilbringe mesteparten av dagen på Voss i forbindelse med eldstemanns fotballcup. Men fra i morgen av skal jeg kjøre knallhardt løp. Ikke engang en brødskive skal ned i mageposen min. Kun kjøtt, MASSEVIS av vann og litt grønnsaker/salat. Og så skal jeg gå tur. Tror jeg skal lage pizzasnurrer igjen også, med massevis av kjøttdeig og ost for å kverke den svampaktige eggesmaken mest mulig :P

Jeg skal la meg inspirere av svogerne mine. Han ene gikk ned 12 kg på under 1 mnd (det var kun pulver) og han andre gikk ned noe tilsvarende ved å kun spise kjøtt. Kan de, så kan jeg! Jeg har som mål å gå ned 4-5 kg innen 2. juli, da har mormoren min 80-års dag og jeg vil veldig gjerne komme inn i en kjole uten å se ut som jeg har beriberi (oppblåst afrikabarn-mage) eller er stappet inn i et altfor trangt pølseskinn. Så da får vi se, nå skal det bære eller briste! (Det SKAL IKKE briste!!!)

Ja... mitt forrige innlegg, hva kan jeg si om det? Jeg ble grundig LURT! Jeg fortalte samboern om vekten min som hadde gått ned, og han hoppet også på den for å se om det samme gjaldt for han. Og han hadde også gått ned. Men idet han gikk opp på vekten gikk det et mørkt lys opp for meg, og jeg bad han løfte opp vekten. Og JA, det lå en smokk under! Grrr! Vi hadde ikke gått ned en dritt! Så jeg veide fremdeles 84,8-85. (Eneste trøst er at vekten viser 2 kg for mye, så det er ikke SÅ ille i det minste)

Anyway, jeg har satt meg en del mål nå. Jeg begynte på ny frisk tirsdag 21. juni, for en uke siden. Mitt første mål på listen er en hard kneik. Jeg ville se 79-tallet innen 2. juli. Altså 5 kg ned på 11 dager... Det vet jeg faktisk ikke om jeg klarer. Men på listen min skrev jeg forsåvidt under målet at jeg ville være fornøyd med 80-81 også, og DÈT klarer jeg. Men slik det ser ut akkurat nå, må jeg altså ned 1,5 kg på 4 dager. (Strengt tatt 1,6 for å komme ned i 79,8)

Jaja, jeg er nå iallfall igang igjen :)

3 dager siden veide jeg 81,4. 2 dager siden veide jeg 80,8. For 1 dag siden veide jeg også 80,8. Derfor var gleden stor da det poppet opp 80,0 i dag, to ganger på rad. Løftet på vekten for å se etter smokker faktisk, og så viste den 80,2 etter jeg hadde løftet og ristet litt på den :P Men, da er det bare 400 gram igjen! Det skal jeg kunne klare til i morgen om jeg er flink. Er bare om å gjøre å spise kjøtt, kjøtt, kjøtt og fint lite annet :P (Ok, litt salat og grønnsaker da)

Men lurer jo litt på hvor mye jeg må rette opp etter helgen, siden det er 80-års dag til mormoren min på lørdag. Føler ikke at jeg kan se igjen disse 5 kiloene, utenom at magen min ikke er fullt så sprengt og oppblåst. Men gleder meg til det begynner å vise mer her og der :D Må riktignok mer drastisk til verks før den tid da...

Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! I did it!!!! Jeg har klart mitt første mål!!! :D :D :D

Kl 9-something nå i morges veide jeg 79,6 kilo :D *JUBLE*

Jeg er fornøyd!!! (Så gjenstår det å se hvor dagens kakespising legger seg)

Escuro skrev:

Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! I did it!!!! Jeg har klart mitt første mål!!! :D :D :D

Kl 9-something nå i morges veide jeg 79,6 kilo :D *JUBLE*

Jeg er fornøyd!!! (Så gjenstår det å se hvor dagens kakespising legger seg)

åååååååååå så sinnsykt bra !!!!!!!emoticon klapper for deg ;-)det er deilig det å kunne se 70 tallet på vekta det gir en ekstra motivasjon det gitt ;-)) gleder meg til å se den jeg også..kjempe bra jobba Escuro!!!

Nå er det på'an igjen :)

Pga flytting og kaos skippet jeg kuren til vi var kommet mer i orden. Og skal innrømme at jeg har fråtset. Men er veldig fornøyd med at jeg på 26 dager "bare" har gått opp 3 kg :) Veide 82,6 da jeg gikk på vekten nå i dag morges. Og det er vel hovedsaklig vann, tipper jeg. Har grublet litt på om jeg skal lage meg et nytt mål, med tanke på å komme tilbake dit jeg var for 3,5 uker siden. Jeg burde kunne klare det på 9 dager. Men til helgen har svigermor 50-års dag, og da blir det sikkert noe mat med carbs da også. Jeg får heller være litt moderat, men tillate meg å skeie ut litt ;) Bare ikke på permanent basis :P

I går moste jeg ene stortåen i ytterdøren, klarte å få den i klem på undersiden så neglen ble bøyd og blodig. Kjenner det vrenger seg inni meg bare av å tenke på det, ææææsj! Men samboern, som var på ikea da, fikk så mye medlidenhet med meg at han kjøpte med seg 4 100g sjokoladeplater hjem :-/ Ikke akkurat det jeg egentlig trengte nå... Jeg har gått i halvannen uke og hatt lyst å begynne på kur igjen, nemlig. Men viljestyrken har vært litt svak. Men det er ikke noe kjekt å gå rundt og føle seg utilpass med sin egen kropp og dagdrømme om noe bedre og lettere. Er så mange klær jeg har lyst å gå med, ser så mye fint i butikkene og har lyst å gå amok og shoppe meg en ny stil. Men det funker ikke så bra i kombinasjon med valkene mine. Jeg vil at folk skal tenke at jeg kler meg bra, ikke at de skal se på meg og tenke at de klærne der virkelig fremhever valkene :P OK, dette handler ikke så mye om hvordan andre ser meg, men den mentale innstillingen i mitt eget hode. Hvordan jeg ser meg selv og hvordan jeg oppfatter at andre ser meg (uten at det nødvendigvis har rot i virkeligheten, ha-haaa), fordi det er DET som påvirker selvbildet mitt. Er litt på bunn akkurat nå, har problemer med å se mine egne verdier og føler det forfølger meg og gjør at alle jobbintervjuer blir crap fordi jeg ikke er fornøyd med meg selv, både som person, utseende, egne prestasjoner etc. Jeg har rett og slett ikke så mye selvtillit akkurat nå. Jeg vet at det å få rettet opp i fettbalansen i kroppen ikke har alt med det å gjøre, men det vil helt klart hjelpe på å kunne gå på gaten uten å ha tusen tanker i hodet om hva alle andre tenker om meg.

Back
Topp