Erstatnings barn

Hilde89

Forelsket i forumet
Dere der ute som gir morsmelk erstatning, hvor ofte og hvor mye spiser deres lille?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Da jeg hadde mme-barn sist lot jeg han bestemme selv. Han drakk bare det han klarte. Det skal finnes en oversitk over ca hvor mye og hvor ofte de spiser. Han spiste hver 3.time omtrent.

Ok for på pakka står det 5-7 ganger, men han spiser oftere enn det. Men han spiser jo ikke like mye hver gang og heller ikke det høyeste på tabellen. Men da har du gjort sånn som meg så da tenker jeg det må være greit:)

Sniker litt. Hu spiste litt rart i følge det som står med en gang. Men nå spiser hu det som står. Vi begynte å regne litt på flaskene ut fra ca hvor mye de skal ha i døgnet og da ble det riktig. Men ble mange flasker om dagen. Nå er det 5 flasker på ca 200ml om dagen. Men hu har begynt med grøt nå så det blir litt mindre melk.

jeg har hatt to flaskebarn og de har regulert det veldig i starten selv.. ofte men ikke så mye om gangen, sånn at det blir masse flasker, men tilsammen det de "bør" drikke ila et døgn :)

Med gutten vår så ga vi han når han ville ha og så drakk han det han ville :)
Noen ganger alt andre ganger ikke..
De sier jo d at de ikke skal ha mer enn så å så mye men det brydde jeg meg fint lite om, de må jo få mat når de er sultne.
Å han er nå 1,5 år å frisk å rask ;)

Jeg gir mme til gutten.. og han har begynt å spise vær 3-4 time nå.. og drikker vel mellom 30-50 ml (2 dager gammel) ;)

Ok, så da følger ikke dere heller pakka slavisk, men ser an barnet. Så da forsetter jeg som jeg har gjort:) Tusen takk for svar alle sammen:) greit å høre med andre når alt er så nytt!

Ok, så da følger ikke dere heller pakka slavisk, men ser an barnet. Så da forsetter jeg som jeg har gjort:) Tusen takk for svar alle sammen:) greit å høre med andre når alt er så nytt!

Ja bare følg behovet til barnet ditt.. det som står på pakken er bare sånn ca hva mange spiser ;)

Back
Topp