Erstatning

Mirmir2611

Flørter med forumet
Jeg spør her også

Jeg har en 11 uker gammel baby som har slitt masse med magevondt. For 4 uker siden byttet jeg til Similac LF (lactose free) og han har ikke hatt vondt siden. I dag prøvde jeg å gi han en flaske med erstatning som har lactose igjen siden jeg gikk tom for similacen og mageproblemene begynte med det samme. Jeg lurer på om andre har noen erfaringer med laktoseintoleranse hos baby og om jeg kan begynne å gi han erstatning med laktose noen gang igjen eller er det noe som varer? Han aksepterer bare similac LF, alt annet kaster han opp. Similac LF er utrolig vanskelig å finne så derfor lurer jeg på om noen ha erfaring og om det er noe som går over eller varer

Hvis jeg var deg hadde jeg holdt meg helt unna og heller kjøpt inn flere bokser med den han tåler om ganger, dersom det er vanskelig å finne den der du bor.
Tarmsystemet er ikke modent enda, og du bør ikke utsette det for noe det ikke klarer å takle, da kan du gjøre problemet verre. Jg hadde holdt meg helt unna alt med melk til babyen er over året. Da kunne du kanskje prøvd å gi en skje eller to med melk og se om det ble noen reaksjoner. Er det det, så har du et laktoseintolerant barn.
Og det går helt fint med mat som ikke er basert på melk, jeg levde på laktosefritt i flere år som voksen :)

Hvis jeg var deg hadde jeg holdt meg helt unna og heller kjøpt inn flere bokser med den han tåler om ganger, dersom det er vanskelig å finne den der du bor.
Tarmsystemet er ikke modent enda, og du bør ikke utsette det for noe det ikke klarer å takle, da kan du gjøre problemet verre. Jg hadde holdt meg helt unna alt med melk til babyen er over året. Da kunne du kanskje prøvd å gi en skje eller to med melk og se om det ble noen reaksjoner. Er det det, så har du et laktoseintolerant barn.
Og det går helt fint med mat som ikke er basert på melk, jeg levde på laktosefritt i flere år som voksen :)

Tenkte det samme. Jeg har bedt et apotek bestille for meg og de får inn 9 bokser imorgen og da kjøper jeg dem og ber dem bestille mer. Men har vært innom mange apotek som sier at de skal stoppe produksjonen av den erstatningen. Vet ikke om det er sant, men da får jeg jo et problem. Får ta det som det kommer og bare kjøpe inn så mange bokser jeg kan

Ta kontakt med lege, da har du mulighet til å få på blå resept :) antar at denne er dyrere enn annen mme?

Som damen over sier. Kontakt lege så får du det kanskje på blå resept. Så blir det litt billigere for dere, og den må de jo ta inn :)

Ta kontakt med lege, da har du mulighet til å få på blå resept :) antar at denne er dyrere enn annen mme?

Jeg bor i utlandet for øyeblikket og her koster det nesten like mye som annen mme. Kanskje rundt 60-70 kr. Så er ikke så opptatt av pris. :) og tror ikke man får blå resept her

Jeg bor i utlandet for øyeblikket og her koster det nesten like mye som annen mme. Kanskje rundt 60-70 kr. Så er ikke så opptatt av pris. :) og tror ikke man får blå resept her
Da er det verre :/ da må du jo nesten bare hamstre, og kjøpe inn der du kan, for det er jo tydelig at det funker :)

Da blir det anerledes igjen, ja :) da får du bare hamstre inn :)

Back
Topp