Erstatning for spekemat :-P

Sasty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2016
Novembergull 2017
MayDay2021
Noen som vet om hva jeg kan spise til rømmegrøten istedenfor spekemat? :-)
Skal spise rømmegrøt men det blir liksom ikke det samme med bare grøt :-P

Kjøp gilde sine kjøttpølser (dei litt tjukke) og del de i to på langs og steik de i smør. Det funka for meg :) Konne jo ikkje ha rømmegrøt uten tilbehør :p

Ja lurte faktisk litt på det! Har noen i frysa som jeg kan ta opp, så får jeg prøve det ;-) nei kan ikke det blir kjedelig :-P

Blei intodusert for steikt vossafår hos ei venninne av meg, da jeg var liten (til risengrynsgrøt), og har syns det er supergodt siden;-) Høres kanskje litt merkelig ut, mannen min syns ingenting om det, men jeg syns altså det funker:-)

Endte opp med vossakorv :-) det er jo salt så blir nesten det samme som spekemat. Spekematen og muggost er det jeg savner mest med å være gravid :-P har to svære skinker på loftet som enda er til modning som jeg gleder meg til å smake på :-D

Varmebehandlet spekemat er jo ikke så dumt det.

Gleder meg dog til januar, gjett om jeg skal ha spekemat da!!!!

Nei da det er ikke det. Men syns det var bedre å finne alternativer enn å begynne å varme spekematen.. det hadde blitt helt feil for meg å mævle spekemat som har vært kokt/stekt. No helt annet med skinke på pizza/ostesmørbrød da. ;-)

Jeg gleder meg å til januar! Mitt første måltid må bli spekemat og muggost :-D

Om stekt spekemat ikke blir greit for deg hadde jeg forsåkt stekt pølse, som foreslått over her, det tror jeg kan bli greit i den sammenhengen der,

(Jeg spiser ikke rømmegrøt i det hele tatt, og er ikke vant til noe "tilbehør" til grøt av noe slag.)

Om stekt spekemat ikke blir greit for deg hadde jeg forsåkt stekt pølse, som foreslått over her, det tror jeg kan bli greit i den sammenhengen der,

(Jeg spiser ikke rømmegrøt i det hele tatt, og er ikke vant til noe "tilbehør" til grøt av noe slag.)

Gjorde det og det ble veldig bra!

Back
Topp