Erstatning for salami? :P

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Forslag? Jeg kunne sikkert ha STEKT et par skiver salami, men det blir ikke helt det samme (og helt ærlig, så greier jeg faktisk ikke stå oppreist lenge nok til det...)..

Finnes det noe salt og godt pålegg som er trygt for gravide? :)
Jeg spiser sjeldent salami, men fikk akutt lyst på.... ><

Jeg kjøpte inn fire pakker Fersk salami for et par uker siden og syns det er en veldig god erstatning for vanlig salami! Så nå kan jeg også spise salami!! :-)

Jeg kjøpte inn fire pakker Fersk salami for et par uker siden og syns det er en veldig god erstatning for vanlig salami! Så nå kan jeg også spise salami!! :-)

Tror lillebror fant, han skulle kjøpe med sånn til meg ♥️♥️

Her har de fersk salami på alle matbutikker :happy: har vært igjennom en del pakker allerede.

Her har de fersk salami på alle matbutikker :happy: har vært igjennom en del pakker allerede.

Ja, brodern fant! Ikke like mye smak på denne, men funker :)

Forslag? Jeg kunne sikkert ha STEKT et par skiver salami, men det blir ikke helt det samme (og helt ærlig, så greier jeg faktisk ikke stå oppreist lenge nok til det...)..

Finnes det noe salt og godt pålegg som er trygt for gravide? :)
Jeg spiser sjeldent salami, men fikk akutt lyst på.... ><
Lag et ostesmørbrød med salami i mikro eller stekeovn. Da slipper du å stå mens det steker, og så er det supergodt!

Lag et ostesmørbrød med salami i mikro eller stekeovn. Da slipper du å stå mens det steker, og så er det supergodt!

Jeg er ikke spesielt fan av smeltet ost for tiden :P helt umulig i matveien, egentlig... Utenom det hadde det vært en fin idé :)

Har spist salami fra Gilde.. de skriver den er varmebehandlet. Men sikkert ikke helt sikkert...
Screenshot_20210312-094927672.jpg
De skriver selv at salami ikke er trygt her.. men grilstad sin "fersk salami" er kokt. :)

Forøvrig!! Så er det også sagt at spekemat gir dårlige leveforhold for bakteriene; og at sjansen for å bli smittet med norsk spekemat ER ganske lav. Men tror grilstad sin er eneste som er varmebehandlet..?

Bør sikkert unngå det.. men en helt fersk og nyåpnet pakke fra norske produsenter er sikkert ikke det som er farligst

Ja, jeg vet ikke.. så bare dette her

I avsnittet over står det at man skal unngå det. Tolker det som 'nei til spekemat. Alt vanlig pålegg er varmebehandlet, bortsett fra roastbiff. :)
Men den som heter fersk salami fra grilstad er altså kokt , og uansett trygg :)

Kom til å tenke på peperoni på pizza. Den blir stekt på 225-250grader før servering. Er da peperonien innafor grunnet varmebehandling?

Har brukt den nye ferske salamien sammen med avokado og bittelitt kvernet salt på toppen, og det er helt fantastisk. Jeg spiser stort sett kun spekemat når jeg ikke er gravid, så dette var en høydare for min del :smiley-bounce022

Kom til å tenke på peperoni på pizza. Den blir stekt på 225-250grader før servering. Er da peperonien innafor grunnet varmebehandling?

Ja, du kan egentlig ha det meste på pizza om du vil ;P det blir gjennomstekt :)

Back
Topp