Erkjennelse av farskap

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Dette gjelder for oss som ikke er gift.
Har dere fylt ut nå? Tittet i papirene fra eldste og fant plutselig det skjemaet. Og det har ikke tenkt på denne gangen. Jordmor har ikke sagt noe heller, forrige gang fylte vi det ut der. Kan kanskje gjøre det på sykehuset?

åh, fuck. Det har jeg glemt :-P

Dette gjelder for oss som ikke er gift.
Har dere fylt ut nå? Tittet i papirene fra eldste og fant plutselig det skjemaet. Og det har ikke tenkt på denne gangen. Jordmor har ikke sagt noe heller, forrige gang fylte vi det ut der. Kan kanskje gjøre det på sykehuset?
Vi fikk papirene på sykehuset sist vi.. Nå er vi gift, trenger ikke stresse :p

Bra det ikke bare er meg da. ;) Staten lurer vel tidsnok på hvem som er faren til krapylet... :p

Sist dro faren innom nav etter fødsel og ordnet papirene da.

Ligger sikkert inne på nav sine sider. Når jeg søkte om engangsstønad kom de opp automatisk. Og dagen etter fikk far Mail fra Altinn om farskapet.
Sist fikk jeg de på sykehuset.

Viste ikke at dette var et tema en gang jeg oO

Nå er jeg riktignok gift, så ser ut til at jeg slipper å tenke på det?

Har ikke fått/hørt noe om det. Tror det ble ordnet etter fødselen sist.

Last edited:
Vi er samboere, ordnet farskapserklæringen i september. Begge måtte ta med pass til folkeregisteret/skatteetaten/kemnerkontoret og fylle ut skjemaer der.

De sender inn så blir den automatisk "aktivert" når barnet er født.

Henvendte oss først pÅ NAV siden det stod på nettet man kunne gjøre det der, men det gjorde de ikke sa de.

Samboern var med til jordmor forrige time da han hadde fri den dagen, og da var det jordmor som spurte om vi ville skrive under på farskapserklæringen så vi slapp å gjøre det på sykehuset etter fødsel (det er visst det vanlige?). Så skrev hun "farskapserklæring ok" på helsekortet. Hun skulle sende det til Finnmark tror jeg x) aldri hørt om dette før, men hvis han ikke skrev under - og jeg giftet meg med en annen i morgen så var det han jeg giftet meg med som var faren plutselig .. Hørtes ganske absurd ut

Vi fylte det ut hos jordmor rundt uke 27 tror jeg det var:) får se om de klarer å registrere det denne gangen da, sist hadde visst ikke datteren vår noen far på papiret de første mnd:p

Ingenting fylt ut her eller, ingen som en gang har spurt hvem han er. Har bare fylt ut på helsekortet selv. :p
Regner med det blir gjort på føden eller barsel.

Samboer var med på forrige kontroll hos jordmor så vi gjorde det da. Man skal visst få det på sykehuset etter fødselen dersom man ikke har fylt det ut på forhånd eller er gift:)

Mannen skrev under på mens vi lå på barsel sist gang (uten at jeg visste om det), denne gangen går det automatisk siden vi har gifta oss.

Verste var at jeg fant erklæringen fra forrige gang når vi flytta og hadde aldri tenkt over at han hadde fyllt ut noe sånt. Så det gikk kaldt nedover ryggen min og tenkte hvordan har han klart å holde en unge skjult, han er jo ikke sånn :p heldigvis sto det navnet på datteren vår når jeg snudde arket :p

De fikset det på sykehuset mener jeg. Men vet at jeg står som alenforsørger for eldstemann fordi samboeren min hadde ikke sullet seg til å skifte adresse :p det fant vi ut når han skulle ha pass.

Back
Topp