Ergonomisk sportsvogn

Popcorn2

Andre møte med forumet
Noen som har erfaring med hva som er best av sportsvogner med flat eller ergonomisk ligge/sittestilling?

Jeg synes det er en smakssak. Har hatt begge. Men tror også begge deler er litt forskjellig fra vogn til vogn. Foretrekker flat, da jeg opplevde at av de vi hadde kunne den brukes lengst.

Jeg tror flat er best. Med rygg som man kan senke ned, og fotbrett som kan løftes opp. Så de kan ligge flatt når de ligger. Og sitte ordentlig når de sitter.

Jeg synes de såkalte «ergonomiske» setene ser ubehagelige og også veldig nette og kalde ut. Sikkert fint i varme Spania, men i kalde Norge er det bedre med tradisjonelle sittedeler som er dypere og lunere, tar mer av for vind og vær og bedre plass til lammeskinn, poser osv.

Vi skal ha Emmaljunga Mondial/Edge denne gangen, hadde Simo og babyjogger City Mini sist. Begge med «flate» seter. Skulle vi hatt en av NXT-modellene til Emmaljunga, måtte det derfor blitt NXT90F som har flat sittedel (vurderer den som ekstravogn etter hvert! Synes den er fin og virker bra)

Babyjogger sine vogner er veldig bra, lette å slå sammen og har gode sittedeler.

Jeg synes (den «ergonomiske») sittedelen på vogner som Stokke osv er en dealbraker. Ser bare ubehagelig og kaldt ut :P

MEN jeg har jo aldri sittet i en sånn selv (da jeg var liten var jo alle sittedeler flate) så jet VET jo ikke hvordan det føles å sitte i en sånn. Mange av de er høye og barnet får god utsikt :) det er sikkert stas

Junior elsket sportsdelene til Stokke. Nektet noe annet. God og varm gjennom hele vinteren. Da nr 2 kom brukte jeg lang tid på å venne han til søskenvogna. Men her er nok unger veldig forskjellig.

Takk for svar. Grådig vanskelig å bestemme seg! Det står mellom Emmaljunga super viking og super nitro. Noen som har noe erfaring med de?

Takk for svar. Grådig vanskelig å bestemme seg! Det står mellom Emmaljunga super viking og super nitro. Noen som har noe erfaring med de?

Jeg har både super viking og dobbelt viking. Ingen erfaring med super nitro, men hvis jeg har forstått det rett så er super viking litt lettere og tåler litt mer belastning. På den andre siden er nok nitroen litt mer polstret. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med viking. Har svingbarehjul. Kommer med veldig lett frem både i og terreng og den er en drøm inn/ut av buss og i butikker.

Hvorfor vurderer du ikke NXT? :) NXT90F har "gammeldags" type sete, og NXT90 har sånn moderne ergonomisk. Dessuten er de lettere og mindre sammenlagt enn Nitro (som er like stor som Edge/Mondial) og også mindre enn SuperViking

Hvorfor vurderer du ikke NXT? :) NXT90F har "gammeldags" type sete, og NXT90 har sånn moderne ergonomisk. Dessuten er de lettere og mindre sammenlagt enn Nitro (som er like stor som Edge/Mondial) og også mindre enn SuperViking
Var å testet vognene i butikk, og syns NXT90 virket så tung, selv om den er liten. Spesielt om den skal brukes en del i bakker og ulendt terreng.
Men tror jeg må ta med en tur til å se.

Var å testet vognene i butikk, og syns NXT90 virket så tung, selv om den er liten. Spesielt om den skal brukes en del i bakker og ulendt terreng.
Men tror jeg må ta med en tur til å se.
Du kan sammenligne størrelse og vekt i disse skjemaene:
https://emmaljunga.com/media/PDF/Classic_Range_Product_Facts.pdf (klassiske vogner inkludert Nitro og Viking)
https://emmaljunga.com/media/PDF/NXT_Range_Product_Facts.pdf (Nxt-vognene.

Jeg skal ha Mondial med fire faste lufthjul. Men skulle jeg hatt en med svingbare hadde jeg vurdert Nxt. Kan hende det blir en vogn nummer to etterhvert, tar mye mindre plass i bilen også.

Fikk og beskjed på butikken når vi var å så selv at det var en smakssak...

Har Emmaljunga Edge Duo og elsker den:) Vognbagen er jo helt flat, men sportsdelen kan også legges helt ned og begge er gode og lune:smug:

Takk for svar alle sammen. Tror vi går for en SuperViking, da den virker enkel å styre, forholdsvis lett, og store hjul som skal være gode i ulendt terreng.

Takk for svar alle sammen. Tror vi går for en SuperViking, da den virker enkel å styre, forholdsvis lett, og store hjul som skal være gode i ulendt terreng.
Jeg har superviking, og kunne ikke vært mer fornøyd. [emoji4] har bagdelen ennå, så har ikke erfaring med sportsdelen desverre, men tror det er en vanesak. Ungen må jo uansett ligge på rygg pga seler, så vet ikke hvor mye det kan ha å si jeg?

Back
Topp