Ergonomisk bæretøy

Melody

Forelsket i forumet
Med førstemann brukte eg Manduca bæresele.
Syns den var GULL. Men var innom å skikka på de nå igår, og da ser eg at det står "anbefales fra 6 mndr".
Er ganske sikker på at når eg kjøpte så stod det fra nyfødt til 18 kg ca.
Så då må...vil eg ivertfall gå til innkjøp av noe eg kan bære den nyfødte tett inntil ;)

Hvilken erfaringer og anbefalinger har dåken som liker å bære ? :)

Hva med denne ?  ble litt forelsket i denne :)

Bæresjal... info :

Elastisk bæresjal som lar deg bære barnet ditt på en behagelig og praktisk måte. Med bæresjal får du hendene fri til for eksempel å lage middag, brette klær eller hjelpe storesøsken. I sjalet fordeles tyngden av barnet over hele ryggen og skuldrene til bæreren, slik at det føles lett å bære barnet. Mange babyer trives svært godt i sjalet, hvor de hører hjertelyden og kjenner kroppsvarmen og derfor føler seg trygge - det er koselig både for babyen og den som bærer! Du lærer fort å knytte og bruke sjalet, det leveres med en detaljert bruksanvisning med bilder og beskrivelser.

Moby Wrap kommer i mange fine farger og bomullsstoffet er lett å vaske og ta vare på.

Sjalet er laget i 100 prosent bomull og 5,4 meter langt.

Moby Wrap er ideelt til nyfødte og premature. Det varierer litt hvor lenge bæreren synes det er komfortabelt å bære barnet i elastisk sjal, men sjalet tåler en belastning på 20 kg.

Moby Wrap holder barnet ditt nært og godt, og hvis babyen sovner i sjalet kan det elastiske stoffet justeres for bedre støtte. Moby Wrap sjalene har smalere ender for å lettere kunne knytes. Det er også mulig å amme i sjalet.

Jeg hadde også tenkt å kjøpe en Manduca. På denne nettsiden står det at Manduca passer fra nyfødt og også prematur
http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258

Moby wrap så jo også veldig bra ut da. Jeg prøvde ringsjal forrige gang, men det fikk jeg ikke til så jeg er ute etter noe som er enklere å bruke.

ah, se der! :)  eg va innpå ei sia som eg slettes ikkje finne igjen nå... ;)
Men då e den nok "safe" for nyfødte o

Jeg har moby wrap som jeg brukte på snuppa da hun var nyfødt, og gikk over til manduca noe senere... er nok godt mulig å bruke manducaen fra nyfødt, men jeg syntes det var bedremed sjalet siden det holdt henne helt inntil meg, og at det er mulig med moby wrapen å bære med barnet i mange stillinger... 

Jeg elsker dette sjalet (sleepy wrap)! Brukte det mer enn vognen de første månedene og Julia kunne sove timesvis. Den var så myk og god å ha på og jeg fikk gjort masse mens hun snorket;-) Eneste er at det blir varmt i sommermånedene men det blir det jo uansett med sjal eller sele. Det viktigste er den nære kontakten du får med barnet.. lengter etter å få bruke dette igjen!! Har også denne Ergo Baby selen som ligner veldig på Manduca. Brukte denneda hun ble for tung for sjalet (6 mnd.) Brukte den masse på tur i fjor sommer da hun var rundt 1 år. Det fine med denne er at den kan brukes på tre forskjellige måter! (på magen, hoften og rygg) og så er den lett å ta på og av.

eg brukte ringsjal eller manduca å d komme eg te å jørr denne gangen og.
Bruke jo manducaen på han på 1 år ennå e jo heilt genialt.
Ellers så bruke eg MT (maitai)
Kan ikje klara meg uten bæretøy

Mei tai. Har liggende fra forrige mann, håper lille bønna slår seg til ro i den.Deilig og ha de tett inntil seg. =) Og praktisk. Hater baby bjørn, fikk så vondt i ryggen av den.

har meitai, og bærer fremdeles jenta mi i den, hun er 17 mndr.

synes det ble ubehagelig med alt stoffet i det elastiske sjalet da det er one size og jeg er veldig liten. Har lyst på meitai denne gangen.

Hadde sleepy wrap (bæresjal) og var veldig fornøyd med det, litt upraktisk med all knytinga, men gjorde det veldig raskt og synes det var så behagelig å bære med. Kjøpte det billig fra USA.

Har lyst på meitai denne gangen i tillegg, litt enklere :)

Back
Topp