Ergobaby - HJELP?

Melly_

Blir kjent med forumet
Sitter her og har bestemt oss for å kjøpe en bæresele fra ergobaby til mini som kommer i september. Vi hadde bæresele fra Babybjørn til førstemann og verken vi eller den lille likte denne selen.

Men jeg er veldig usikker på hvilken sele fra Ergobaby som er å foretrekke.... sitter og ser på Omni 360 og Adapt. Vet at hovedforskjellen er at med Omni så kan barnet sitter forovervendt. Men er det noen andre erfaringer med disse bæreselene utover dette?

Hvis det å sitte fremovervendt ikke er spesielt ville jeg gått for adapt. En ålreit sele med mange tilpasningsmuligheter. Innen barnet er stort nok til å sitte fremovervendt kan det sitte på ryggen (6 mnd på begge hos ergobsby), er litt mer behagelig :) ellers er andre gode seler du kan se på (som du allerede har merket passer ikke alle seler til alle, det er litt som å finne en god tursekk. Eller klær) er angelpack, lennylamb lennyup, tula free to grow, emeibaby, soulslings anoona og mange flere. Finnes gode seler til nesten enhver kropp og smak :)

Ville også vurdert Beco Gemini om jeg var deg :) den er en svært lik sele som Ergobaby Adapt. Men du kan også ha baby framovervendt (men behøver det ikke!)uten at den er så klam som omni 360.

Jeg har kjøpt den i cool air -varianten hos sjalala. De selger den andre steder også, som Jollyroom. Jeg synes den er mer behagelig enn ergobaby.

Men av ergobaby-selene ville jeg helt klart valgt adapt :)

Ovenfornevnte Tula ville jeg ikke valgt fordi selene ikke kan krysses på ryggen. For meg er det en dealbreaker

Sitter her og har bestemt oss for å kjøpe en bæresele fra ergobaby til mini som kommer i september. Vi hadde bæresele fra Babybjørn til førstemann og verken vi eller den lille likte denne selen.

Men jeg er veldig usikker på hvilken sele fra Ergobaby som er å foretrekke.... sitter og ser på Omni 360 og Adapt. Vet at hovedforskjellen er at med Omni så kan barnet sitter forovervendt. Men er det noen andre erfaringer med disse bæreselene utover dette?
Ikke kjøp ergobaby. Den er tykk og varm. Meld deg inn i Norsk bæregruppe på facebook. Under filer der ligger det en oversikt over seler. Og du kan finne lenker til hvordan bruke selen riktig.

Jeg hadde 360, jeg syntes den var litt for kompakt. Vanskelig å få baby til å sitte godt nok. Har hørt (ikke fått testet) av venninner at de likte adapt bedre. Den er vel også hakket tynnere, så den er enklere å bruke :)

Jeg ville definitivt gått for en sele hvor man ikke trenger nyfødtinnlegg som adapt. Jeg hadde ikke brydd meg om fremovervendt Bæring da det ikke kan gjøres før ungen er 6mnd uansett og da er det mye bedre og mer behagelig å bære på ryggen. Jeg har selv ikke så god erfaring med ergobaby da jeg synes den er tykk og klumpete med dårlige innstramming. Men du kan jo sjekke ut seler som Tula free-to-grow, LennyLamb LennyUp, SoulSling Anoona, angelpack eller Emeibaby. De er noen få blant mange gode seler. Bæretøy er fint å kjøpe brukt, du kan melde deg inn i 'kjøp og salg av bæretøy', der er det mye fint og fine folk du kan spørre om hjelp :)

Jeg har hatt 360, den fungerte helt greit.
Men jeg foretrekker helt ærlig bæresjal. :p
Der kan jeg knyte selv og mulighetene er uendelige!
Men der jo meg da, vet mange synes det er stress med all knytingen og å lære seg strategiene :)

Hvorfor ergobaby når det er sååååå mange bedre seler der ute ? Om du må ha ergobaby så ville eg tatt adapt :)

Jeg ville valgt ergobaby 360 omni for da har du 4 posisjoner å bære istedenfor 3 på adapten. Jeg har selv adapt og måtte nå kjøpe en vanlig ergobaby 360 performance cool air for å bruke videre i sommeren pga vår jente er varmblodig av seg og spesielt nå i disse tider.

Jeg ville valgt ergobaby 360 omni for da har du 4 posisjoner å bære istedenfor 3 på adapten. Jeg har selv adapt og måtte nå kjøpe en vanlig ergobaby 360 performance cool air for å bruke videre i sommeren pga vår jente er varmblodig av seg og spesielt nå i disse tider.
Er jo ikke anbefalt å bære fremover

Jeg ville definitivt gått for en sele hvor man ikke trenger nyfødtinnlegg som adapt. Jeg hadde ikke brydd meg om fremovervendt Bæring da det ikke kan gjøres før ungen er 6mnd uansett og da er det mye bedre og mer behagelig å bære på ryggen. Jeg har selv ikke så god erfaring med ergobaby da jeg synes den er tykk og klumpete med dårlige innstramming. Men du kan jo sjekke ut seler som Tula free-to-grow, LennyLamb LennyUp, SoulSling Anoona, angelpack eller Emeibaby. De er noen få blant mange gode seler. Bæretøy er fint å kjøpe brukt, du kan melde deg inn i 'kjøp og salg av bæretøy', der er det mye fint og fine folk du kan spørre om hjelp :)
Adapt trenger ikke nyfødtinnlegg -så den vil være ok fra starten. Tror omtrent alle de andre fra Ergobaby krever det/pute fram til 6mnd og det er litt vanskelig å få til+klumpete +varmt (bruksanvisninga sier ikke bruk når det er mer enn 25 grader....).
Framovervendt er ikke noe vi har savna - med sliten rygg gir det enda større belastning enn mage mot mage, og bør uansett ikke brukes før 6mnd, som ryggbæring. Som forøvrig er en hel verden i forskjell mtp bærekomfort og vond rygg! [emoji4]

Adapt trenger ikke nyfødtinnlegg -så den vil være ok fra starten. Tror omtrent alle de andre fra Ergobaby krever det/pute fram til 6mnd og det er litt vanskelig å få til+klumpete +varmt (bruksanvisninga sier ikke bruk når det er mer enn 25 grader....).
Framovervendt er ikke noe vi har savna - med sliten rygg gir det enda større belastning enn mage mot mage, og bør uansett ikke brukes før 6mnd, som ryggbæring. Som forøvrig er en hel verden i forskjell mtp bærekomfort og vond rygg! [emoji4]

Vet man ikke trenger nyfødtinnlegg til adapt, det skrev jeg jo ;) Er forøvrig to seler fra Ergobaby man ikke trenger nyfødtinnlegg til og det er adapt og omni.
Og helt enig i det med bærekomfort når det gjelder fremoverbæring og ryggbæring

Jeg har omni. Babyen er nå 6 måneder og vi bruker den så og si hver dag. Prøvde å bruke den når hun var nyfødt, men følte ikke det var behagelig for henne så da brukte vi close caboo istedet.

Syns omni er veldig grei å bruke, lett å ta på (fordel at man kan krysse selene), og at man slipper å bruke innlegg.

Jeg fikk den i gave, de hadde valgt denne istedetfor adapt fordi man kunne bære fremover (selv om det ikke er ergonomisk kommer vi nok til å teste det i noen minutter), og de sa at den kunne brukes lengre (ikke sjekket dette selv).

Back
Topp