Ergobaby eller manduca??

gutt09jente11

Forumet er livet
Huff, føler vi må ha en bæresele for å komme meg på tur i skogen med hunden og lillemor, men aner ikke hva jeg skal velge.. 

Og synes det ser så ekkelt ut for ungene å sitte der? Altså de blir så klemt på en måte.. 

Få høre alt om bæring da :P

Har ikke ett vondt ord om riktig bæring :-) har manduca selv og prøvd ergo for en stund siden. Liker manduca best pga at man kan forlenge panelet og selen passer godt til meg. Brukte den fra 1 år til litt over 3 :) men har båret mindre barn i den også, og den passer kjempefint til det og!

Vi har Manduca og er kjempefornøyd med den:)
Har hatt lillemann i den fra han var ca 1 måned gammel og han elsker å sitte dær, både hjemme og når vi er ute :) Så den anbefaler jeg i allefall. Er det noe sted du kan få teste begge kanskje, for har hørt om de som ikke er fornøyde med passformen på formsydde bæreseler også...
Den er iallefall behagelig å bruke synes jeg, pappaen liker den veldig godt også.

Her brukes det ergosele. Har hørt at denne er bedre for spedbarn også. Men vet ikke om det er riktig. Vi har brukt sele siden han var tremånder, bruker den enda nå er han snart fire år. Den er brukt utrolig mye, på fjellturer, skogsturer, reiser. Og jeg skjønner ikke hvordan noen kan klare seg uten den:p Vi har også bæremeis og der har lillemann vært utilpass og aldri falt til ro, i er pen sover han, titter rundt seg og har det veldig fint, jeg kan ikke bruke meis, da dette blir fryktelig tungt, og gir meg store smerter i skuldre og hofte. Men bæring i sele må jo tilvennes ikke sette han/hun i sele å tusle mange timer på ett kjøpesenter, noen minutter den dagen og flere den dagen. Spesielt om ungen er flere månder gammel:) Uansett hva du velger av maduca eller ergo kommer du til å bli kjempe fornøyd:)

Ja, det tenker jeg også på, kan jeg ikke bare ta henne med på en halvtimes tur liksom? :P Hehe, det er vel ikke farlig for kroppen på noen måte?

Hun er meget tålmodig unge, så kan ikke se for meg at hun skal protestere. 

Hvor får jeg kjøpt disse i butikk?

Du ser jo fort om ungen trives eller ikke da:) Trives hun så er det bare å kjøre på:) De sitter i veldig riktig stilling så er ikke noe farlig å bruke denne i over lengere tid:) Manducaen tror jeg du kan bestille på nett, ergoen får du kjøpt i en utstyrsbutikk. Og der får du kanskje prøvd den også?:)

jeg har beco butterfly, den kan brukes fra nyfødt på magen og opp til 4 år på ryggen. helt topp. den er ganske lik ergo, bare at ergo har en liten lomme hvor man kan putte f.eks. nøkler, mobil, lommebok osv. det savner jeg på min! vet ikke om ergo eller manduca kan brukes fra nyfødt, becoen har en egen "lomme" for små babyer. manducaen synes jeg er alt for bred. ungen sitter i spagat mer enn nødvendig. 

gutt09jente11 skrev:
Ja, det tenker jeg også på, kan jeg ikke bare ta henne med på en halvtimes tur liksom? :P Hehe, det er vel ikke farlig for kroppen på noen måte?

Hun er meget tålmodig unge, så kan ikke se for meg at hun skal protestere. 

Hvor får jeg kjøpt disse i butikk?

ungen sitter riktig i en sånn sele så du kan bære så lenge du vil:)

Mrs Lutz skrev:
jeg har beco butterfly, den kan brukes fra nyfødt på magen og opp til 4 år på ryggen. helt topp. den er ganske lik ergo, bare at ergo har en liten lomme hvor man kan putte f.eks. nøkler, mobil, lommebok osv. det savner jeg på min! vet ikke om ergo eller manduca kan brukes fra nyfødt, becoen har en egen "lomme" for små babyer. manducaen synes jeg er alt for bred. ungen sitter i spagat mer enn nødvendig. 

Fordelen med at selen er bred er jo at barnet har ergonomisk riktig stilling selvom det har blitt større da :-)

Vi har også Ergo, men jeg liker den ikke! Synes den er vanskelig å få på seg alene på tur. Men samboeren liker den da og vi har brukt den en del til snuppa da hun var mindre.

Back
Topp